Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ممسنی، حجت الاسلام و المسلمین حسین شاکری فر، در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر نوراباد، با اشاره به هم‌زمانی ۳ رویداد مهم اربعین حسینی، هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اظهار داشت: این هم‌ زمانی فرصت مغتنمی است برای بازسازی روحیه معنوی، اخلاقی و خدمتگزاری در جامعه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیوند این ۳ موضوع می‌تواند جامعه را به رشد و کمال برساند؛ زیرا ترکیب علم و ایمان با دانش، معرفت و آگاهی و مجاهدت با روحیه ایثار و از خود گذشتگی و کار و تلاش دلسوزانه، آبادانی دنیا و آخرت را موجب می‌شود..

امام جمعه ممسنی در ادامه گفت: اربعین حسینی یک روز تاریخ ساز بود که برای همیشه در تاریخ بشریت سعادت آفرین است و الگویی دارد که با خوشبینی منطقی، سختی‌ها و رنج‌های فراوان را زیبا می‌بیند و جمله زرین ما رأیت الا جمیلا درس صبر و بردباری است برای مصیبت دیدگان و درس استقامت و پایداری است برای هدف داران و در یک کلام درس زندگی سرافرازانه است برای همگان.

وی با اشاره به پیوند اربعین و دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: محرم کلاس خوب زیستن و اربعین ارتقای این درس آموزی است و اگر پیاده روی تک‌نفره صحابی رسول خدا(ص) به نهضت ۲۰میلیونی اربعین تبدیل شده است، بخشی از آن ثمره دفاع مقدس ملت ایران است.

وی افزود: وعده ان تنصروا الله ینصرکم همیشگی است و امروز جاودانگی اربعین به اخلاص عاشورائیان وابسته است، جلوه‌هایی از آن در دفاع مقدس نمایان بود و امروزه نیز اخلاص یکی از ضرورت‌های جامعه است.

خطیب جمعه ممسنی در ادامه بیان داشت: گسترش مفاهیم بنیادین همچون ایمان، اعتقاد قلبی به خدا و عشق به مقام عند ربهم یرزقون که ویژه شهداست، در دوران حماسه و ایثار، برگرفته از کربلا و اربعین است که باید در آغازین روزهای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزشی، مورد توجه اساتید، کادر و دانش آموزان و طلاب و دانشجویان قرار بگیرد.

حجت الاسلام شاکری فر گفت: دفاع مقدس امروز ما در حوزه علم و دانش است، در زمینه اخلاق و تهذیب و اقتصاد و معیشت است و در زمان کنونی که جنگ نرم جایگزین جنگ سخت دیروز شده است باید هنرمندان به میدان بیایند و شاعران و ادیبان و اصحاب رسانه و سینماگران و فرهیختگان وارد میدان شودند و در یک کلام بسیج عمومی برای دفاعی دیگر شکل بگیرد.

وی سبک زندگی زینبی و حسینی را بهترین شیوه دفاع در مقابل حمله همه جانبه دشمنان برشمرد و گفت: عزت و اقتدار ملت، مدیون تلاش همگانی در تاریخ انقلاب اسلامی است و لازم است با الگوگیری مناسب این روحیه تقویت و این عزت و اقتدار فراگیر و جهانی و زمینه ساز شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی شود.

امام جمعه ممسنی در ادامه رسیدن پنجمین محموله سوختی کشورمان به لبنان را به منزله یک تیر و ۴ نشان برشمرد و گفت: این اتفاق بیانگر نجات ملت مظلوم لبنان از تحریم‌های مشکل‌آفرین یک‌سال پیش و پیروزی جبهه مقاومت و موفقیت جمهوری اسلامی و روسیاهی استکبار جهانی است.

اشاره به نقش و جایگاه زنان در پیشبرد اهداف الهی دفاع مقدس موضوع دیگری بود که امام جمعه ممسنی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ممسنی بیان شد.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود این معنویت که از پاک‌دامنی بانوان در دفاع مقدس فراگیر شد، امروزه نیز در جامعه گسترش یابد و جلوه‌های زیبای معنویت در حامعه نهادینه شود.

اشاره به فرا رسیدن روز جهانی گردشگری و جهان‌گردی یکی دیگر از نکات بیان شده در خطبه‌های امروز نماز جمعه ممسنی بود.

خطیب جمعه ممسنی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری و زمینه‌های جذب توریست از جمله شهرهای تاریخی لیدوما و میل اژدها و دژ سپید و جاذبه‌های طبیعی فراوان در این شهرستان گفت: هر چند کرونا مشکلات بسیاری را در این زمینه در سطح کشور به وجود آورده، انتظار می‌رود مسؤولین با تلاش بیشتر، این ظرفیت بی‌نظیر را فعال کنند تا زمینه اشتغال و کارآفرینی و جذب سرمایه برای شهرستان شود.

وی در پایان ضمن تبریک روز آتش‌نشانی و ایمنی و تقدیر از آتش‌نشانان پرتلاش از زحمات کادر درمان و حهادگران سلامت نیز تشکر کرد و گفت: با ادامه جهاد و همراهی مردم و رعایت دستورالعمل‌ها روزهای بهتری را در پیش داریم.

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه ممسنی دفاع مقدس روز گردشگری روز آتش نشانی و ایمنی زنان و دفاع مقدس جمعه ممسنی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که در پادگان «دژ» شهر خرمشهر برگزار شد، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره هیئت معارف جنگ، اظهار داشت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

امیر سرتیپ دادرس افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجار‌های ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

جانشین فرمانده کل ارتش با تأکید بر همزمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، عنوان کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، یک اصل است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانست و گفت: با حضور در عرصه فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روز‌ها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، هم رده با آخرین دستاورد‌های فنی- مهندسی کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیرو‌های انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

این مراسم با حضور جمعی از فرماندهان نیرو‌های چهارگانه ارتش، مسئولان لشکری و کشوری استان خوزستان، اساتید مدعو و پیشکسوتان هیئت معارف جنگ، روحانیون عقیدتی سیاسی‌های ارتش و دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در پادگان دژ خرمشهر برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • تغییر محسوس در وضع اقتصادی و بهبود معیشت مردم ایجاد شود
  • بهبود معیشت کارگر ران اهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود معیشت مشاغل کارگری راهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود رفاه و معیشت مشاغل کارگری راه‌ موثر مقابله با قاچاق است