Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:56:46 GMT

ضرورت توجه به ظرفیت ورزشکاران در شهرستان رستم

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۲۷۰۰

ضرورت توجه به ظرفیت ورزشکاران در شهرستان رستم

به گزارش خبرگزاری فارس از رستم، حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان رستم، ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: پیام اربعین به ما این است که باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل تبلیغات قوی و پر سر و صدای دشمن زنده نگه داریم چون در غیر این‌صورت آیندگان استفاده چندانی از فرهنگ شهید و شهادت نخواهند نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تکیه بر برگزاری مراسم عزاداری و اربعین برای امام حسین(ع) ناظر به این نکته است که دشمنان از صدر اسلام تا کنون، در صدد محو و تحریف این قیام برآمده‌اند، اما با پایمردی اهل بیت(ع) و پیروانشان تا کنون به این هدف دست نیافته‌اند.

امام جمعه رستم، منحرف کردن نظام اسلامی ، حاکمیت الهی ، ارتجاع جامعه،  دنباله‌روی از عصر جاهلیت اولی ، جاهلیت مدرن،  حاکمیت نظام طاغوتی ، سکولار ، تغییر و انحراف شاخص جامعه را از اهداف بلند دشمن در این راه برشمرد و گفت: همچنین خطای محساباتی دشمن در عرصه تصمیم سازی، تصمیم گیری ، کتمان واقعیت ، کوچک نمایی توانمندی جبهه حق ، سیاه نمایی مشکلات ،  بزرگ‌‌نمایی جبهه باطل و ایجاد دشمن هراسی نیز از جمله راهبردهای کلان جریان تحریف در سطح میانی به شمار می‌رود.

حسینی بوشهری بیان داشت: در مقطع صدر اسلام هدف دشمن به محاق بردن نگاه توحیدی و ترویج نگاه ضد دین و امروز ترویج نگاه سکولاری و به حاشیه بردن دین از صحنه زندگی مردم در ابعاد مختلف فرهنگی و سیاسی و اقتصادی است.

خطیب جمعه رستم در ادامه به تلاش دشمن در عرصه فرهنگی اشاره کرد و گفت: تبدیل سبک زندگی اسلامی به جاهلی، یادگار دیروز صدر اسلام است که امروزه در قالب دیگری یعنی تبدیل این سبک از اسلامی به غربی دنبال می‌شود و طراحان دیروز یهودیان بودند که امروز استکبار و رژیم صهیونیستی این مهم را در عرصه جنگ نرم دنبال می کند.

وی خاطرنشان کرد: به خطر افتادن منافع برخی خواص بی خاصیت، مهمترین دلیل مخالفت با ارزش‌های نظام انقلابی است و اگر دیروز منافقان ماسک مسلمانی داشتند امروز هم عده ای ماسک انقلابی‌گری دارند که با مخالفان دین ، سلطنت‌طلبان و منافقان هم‌سو شده‌اند.

حسینی بوشهری با اشاره به بلند شدن صدای مخالفت عده‌ای با دولت انقلابی جدید گفت: انتظار می‌رود دست کوته فکران، منفعت طلبان ، سودجویان و سهم خواهان از سفره‌ انقلاب کوتاه شود که رفع این موانع همت بیشتر دولت انقلابی را می طلبد.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا بیان داشت: از خانواده‌های معظم و معزز شهدا به خاطر صبر، بردباری و همراهی همیشگی‌شان قدردانی می‌کنیم و حضور همه را در این مسیر روشن ، مشارکت مردم و مسؤولان در برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس، گرامی می‌داریم. 

امام حمعه رستم، با بیان لزوم اهمیت پیاده روی اربعین گفت: شرایط ، قانون قابل درک و با اهمیت است ولی خیانت متوکل صفتانی که در مسیر زیارت امام‌حسین(ع) نیز سنگ اندازی می‌کنند ولی برای سفر به ترکیه و... مشکلی نمی‌بینند، قابل چشم‌پوشی نیست و از شخص رئیس جمهور و وزیر راه تقاضا داریم که برای فراهم کردن تسهیلات و راه و مسیر زیارت مردم چاره ای بیاندیشند و از مردم نیز می‌خواهیم که در این راه با دلدادگی، صبوری کنند.

اشاره به حضور حماسی رئیس جمهور در ویدئو کنفراس اجلاس سالانه سازمان ملل و سخنرانی هزار و ۵۸۳ کلمه‌ای وی که باعث امبدآفرینی و ارائه سبک جدیدی از دیپلماسی توأم با عزت،  حکمت، اقتدار و در شأن ملت ایران است نیز از دیگر مواردی بود که در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رستم بیان شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری در پایان به ظرفیت بی نظیر جوانان و نخبگان ورزشی شهرستان رستم اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که مسئولان امر با توجه ویژه به ظرفیت ورزشی شهرستان، امکانات لازم را برای جوانان فراهم و زمینه رشد ، ترقی این جوانان که موفقیت‌های قابل تقدیری دارند را بیش از پیش فراهم نمایند.

انتهای پیام/ف

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه شهرستان رستم هفته دفاع مقدس ورزش و جوانان حسینی بوشهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۲۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۸ سهمیه برای حضور در بازی‌های پارالمپیک کسب شده است


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، سید محمد پولادگر سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ در خصوص آماده سازی ورزشکاران جانباز، توان‌یاب، نابینا و کم‌بینای اظهار داشت: بازی‌های پارالمپیک پاریس از ابعاد مختلفی دارای اهمیت است و قطعا یکی از سخت‌ترین رویداد‌های ورزشی خواهد بود که کشور عزیزمان ایران در آن حضور یافته است.

وی افزود: از این رو کمیته ملی پارالمپیک با برنامه‌ریزی دقیق از ماه‌ها قبل اردو‌ها و برنامه‌های آماده‌سازی ورزشکاران را آغاز و این اردو‌ها براساس برنامه در حال انجام است. با وجود محدودیت‌های موجود، تلاش شده تا بهترین امکانات برای آماده‌سازی ورزشکاران فراهم و دغدغه‌ها مورد توجه قرار گرفته و برطرف شود.

وی در خصوص تعداد سهمیه‌های کسب شده گفت: تاکنون ۳۸ سهمیه برای حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس توسط ورزشکاران کشورمان در رشته‌های پارادو و میدانی، پاراتیراندازی، پاراتکواندو، پاراتیراندازی با کمان، پاراشنا، والیبال نشسته و گلبال کسب شده است. در رشته‌های پاراوزنه برداری، پاراجودو، پاراکانو و همچنین پارادو و میدانی هنوز شانس کسب سهمیه داریم که این سهمیه‌ها به لطف خدا و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تلاش و انگیزه بالای ورزشکاران و مربیان دور از دسترس نیست.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس افزود: اعزام در ۱۰ رشته ورزشی برای بازی‌های پارالمپیک پاریس قطعی شده است و با توجه به اصل کیفیت گرایی و سیاست‌های کمیته پارالمپیک لیست نهایی نفرات اعزامی طبق زمان تعیین شده توسط کمیته برگزاری بازی‌ها تا پایان خردادماه مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: انتخاب نفرات اعزامی بر اساس سهمیه‌های کسب شده، عملکرد ورزشکاران در اردو‌ها و نتایج تست‌های آمادگی در راستای کسب نتایج مطلوب و مدال در بازی‌های پارالمپیک انجام خواهد شد و اعزام تیم گلبال نیز براساس ملاک‌های تعیین شده کمیته پارالمپیک قطعی شد.

پولادگر با اشاره به بودجه پیشنهادی کمیته ملی پارالمپیک برای سال ۱۴۰۳ افزود: انتظار داریم با توجه به اینکه در سال مهم برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک قرارداریم، بودجه کافی به منظور حمایت از کاروان اعزامی و حضور مقتدرانه ورزشکاران در این میدان بزرگ بازی‌های پارالمپیک پیش بینی شود. البته ما از مباحث بودجه‌ای به شدت نگران هستیم و امیدواریم دولت و مجلس آن را حل کنند.

پولادگر افزود: همواره مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران نسبت به مباحث فرهنگی و مرام پهلوانی تاکید داشته اند، از اینرو اهتمام ویژه نسبت به این موارد از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته ملی پارالمپیک است لذا اردوی تیم‌های ملی با حضور مربیان فرهنگی تشکیل می‌شود. همچنین برای نخستین بار روانشناسی دینی پایه توسط روانشناسان ورزشی حاضر در اردو‌های ملی مورد توجه قرار گرفته است.

وی در خصوص پاداش در نظر گرفته شده برای قهرمانان پارالمپیک اظهار داشت که اعلام مبلغ پاداش منوط به آگاهی کمیته از بودجه تخصیصی می‌باشد لذا پس از نهایی شدن این موضوع تعیین و اطلاع رسانی خواهد شد.

پولادگر افزود: علاوه بر جوایز نقدی، حمایت‌های دیگری نیز از ورزشکاران پارالمپیکی کشورمان انجام می‌شود. این حمایت‌ها شامل پرداخت کمک هزینه ماهیانه برای ورزشکاران و کادرفنی، تخصیص کمک هزینه برگزاری اردو‌ها برای فدراسیون ها، اعزام به رویداد‌های تدارکاتی بین‌المللی و ارائه خدمات تخصصی، پزشکی، روانشناسی، تغذیه و همچنین سنجش و ارزیابی عملکرد ورزشکاران بر اساس یافته‌های علمی در قالب آکادمی ملی پارالمپیک است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری فدراسیون‌ها و ورزشکاران برای انجام دقیق برنامه‌های پیش بینی شده، حضور ورزشکاران و کادرفنی در رویداد‌های آموزشی به ویژه آموزش‌های ضددوپینگ و همچنین آزمون‌های سنجش عملکرد را ضروری دانسته و نسبت به اثر گذار بودن نتیجه آزمون‌های سنجش در اعزام ورزشکاران تاکید و ابراز امیدواری کرد کاروان پارالمپیک در بازی‌های پاریس خوش درخشیده و بار دیگر موفق به تاریخ سازی گردد.

دیگر خبرها

  • به برنامه تحولی در شهر و روستاها نیاز داریم
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند
  • دشمن در برنامه‌ریزی خود به مردم توجه نداشت
  • جزئیات جایزه ملی جوانی جمعیت تشریح شد؛ ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها
  • ۳۸ سهمیه برای حضور در بازی‌های پارالمپیک کسب شده است
  • ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا در مشهد
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری