Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@03:16:30 GMT

کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت سد زاینده‌رود آب دارد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۳۹۹۹

کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت سد زاینده‌رود آب دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: سد زاینده‌رود در ماکزیمم ارتفاع، یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد، اما در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد معادل ۲۲۴ میلیون مترمکعب آب در آن وجود دارد که با این حجم باید آب مورد نیاز سه استان را در بخش کشاورزی، صنعت و شرب را تأمین کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن ساسانی امروز _جمعه دوم مهرماه ۱۴۰۰_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام پیشرفت‌های فیزیکی و ریالی پروژه‌های آبی استان از جمله سامانه دوم آبرسانی، کوهرنگ و بهشت‌آباد را مدیون استاندار فعلی اصفهان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سد زاینده‌رود در ماکزیمم ارتفاع یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد، اما در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد معادل ۲۲۴ میلیون مترمکعب آب در آن وجود دارد که با این حجم باید آب مورد نیاز سه استان را در بخش کشاورزی، صنعت و شرب را تأمین کنیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: متوسط بلند مدت مخزن سد زاینده‌رود ۷۴۰ میلیون مترمکعب است که در حال حاضر کاهش ۶۹ درصدی حجم مخزن سد را شاهد هستیم.

ساسانی با اشاره به سامانه دوم آبرسانی، گفت: این پروژه، یک ابر پروژه محسوب می‌شود؛ البته برای رفع بخشی از نیازهای آبی با کمک استاندار می‌توانیم تا نیمه نخست مهرماه فاز اضطرار را بهره‌برداری کنیم. ۳۴ کیلومتر خط لوله اجرا شده و کاری بزرگ صورت گرفته و در حال نصب فونداسیون هستیم تا با بهره‌برداری از این بخش تا حدودی مشکل آبی را حل کنیم.

وی اظهار کرد: مشکل پایداری سد کوهرنگ را داشتیم که پیگیری لازم در این رابطه انجام شده است؛
اگر مشکل نداشتیم سد بتنی دو قوسی آماده آبگیری بود که با تکمیل آن می‌توانیم ۷۰ میلیون مترمکعب آب را به حوضه زاینده‌رود منتقل کنیم.

کد خبر 524458

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان بحران کم آبی سد زاینده رود کاهش خروجی سد زاینده رود کم آبی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیون مترمکعب سد زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: از ظرفیت شرکت‌های تعاونی برای حل مشکل مسکن کارگران استان استفاده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی صبح امروز در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری و اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: برای ساخت مسکن در سیستان و بلوچستان محدودیتی برای تأمین زمین وجود ندارد و تشکل‌های کارگران با استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها می‌توانند مشکل مسکن جامعه هدف خود را حل کنند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها نباید به کارگران خود بدهکار باشند افزود: بر اساس گزارش‌ها میزان معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان از شش به سه ماه کاهش پیدا کرده است و باید تلاش کرد این میزان هم به صفر برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه به اجرای طرح‌های زیربنایی و توسعه ای در استان اشاره کرد و گفت: توانمند‌سازی‌ نیروی انسانی از ضروریات سیستان و بلوچستان است، چراکه کار با تجهیزات جدید و فنی، نیروی کار ماهر می‌خواهد.

کرمی بیان کرد: کار و تلاش عبادت است و افراد در جایگاه‌های مختلف نباید از کار کردن خسته شوند.

وی افزود: رشته‌های درسی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازهای استان بومی‌سازی شوند تا افراد پس از فراغت از تحصیل بتوانند صدها شغل ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند