Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر لبافی روز جمعه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی افزود: در این راستا اداره کل راه‌ آهن خراسان نیز آماده است بخشی از بار نهاده دامی را به خراسان رضوی حمل کند که این امر هزینه حمل را برای بخش خصوصی تا حدود یک‌ سوم کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد حمل نهاده‌های دامی به خراسان رضوی از طریق بندر امام (ره) و مابقی از بنادر عباس، امیرآباد و چابهار انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: رانندگان بابت حمل کالا، هزینه مضاعف از صاحب کالا طلب می کنند که شکل رسمی ندارد و در بارنامه نیز ثبت نمی‌شود و اگر فعال اقتصادی آن را قبول نکند، حمل کالای وی با تاخیر انجام می شود یا انجام نمی شود.

وی افزود: اداره کل امور راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز در این خصوص اعلام کرده است کف عدد تناژ بارنامه اعلام می شود اما سقف آن توافقی خواهد بود و این عدد می‌تواند در بارنامه ذکر شود لذا دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان پیشنهاد می کند تمامی این اعداد در بارنامه ثبت شوند.

لبافی ادامه داد: بندر امام (ره) تا خراسان رضوی هزار و ۷۲۰ کیلومتر فاصله دارد و همین امر، استهلاک بسیار برای خودروها و مصرف زیاد سوخت را در پی دارد لذا محل تقسیم و تخصیص نهاده‌ها باید براساس مسافت هر استان تعریف شود.

وی گفت: بر اساس قانون اگر اعضای تعاونی‌های دامداران مبادله‌ای باهم داشته باشند، مشمول مالیات نخواهند شد اما اگر این معامله با غیر عضو تعاونی انجام گیرد باید مالیات آن پرداخته شود که با توجه به شرایط این تعاونی ها و تکالیفی که بر دوش دارند درخواست می شود اخذ مالیات برای معامله با غیرعضو تعاونی نیز حذف شود.

انحصار در بخش حمل و نقل و تحمیل هزینه های مضاعف 

مدیرعامل اتحادیه کارخانجات خوراک دام و طیور خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: خراسان رضوی ۸۵ کارخانه خوراک دام دارد که ظرفیت تولید آن‌ها ۳.۵ میلیون تن در سال است و هم‌ اکنون روزانه چهار هزار تن خوراک دام در کارخانجات این استان تولید می‌شود که هزار و ۲۰۰ تن آن خوراک طیور است.

فریدون کافی افزود: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد نهاده‌ها از بندر امام (ره) به کارخانجات خراسان رضوی منتقل می شود، در این بندر، انحصارهای بسیار برای حمل کالا شکل گرفته که هزینه های مضاعف به ما تحمیل می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تولیدکنندگان خوراک دام و طیور ناگزیرند برای حمل کالای خود علاوه بر هزینه ای که در بارنامه ذکر می شود، بهایی را نیز با عنوان "پشت بارنامه" پرداخت نمایند و چنانچه کسی به این شرایط تن ندهد، کالای او حمل نشده و با مشکلات متعدد مواجه می شود.

مدیر عامل اتحادیه کارخانجات خوراک دام و طیور خراسان رضوی گفت: از ابتدای خرداد ماه امسال تاکنون بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال سرمایه واحدهای تولیدی استان در بندر امام (ره) متوقف مانده و توان آن نیست که این نهاده ها را به استان حمل کنیم.

حمل نهاده‌های دامی به خراسان رضوی باید از مسیر ریلی انجام شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در حالی که بندر امیرآباد مازندران در فاصله کمتر با ما قرار دارد، تولیدکنندگان ناگزیر هستند نهاده‌های دامی مورد نیاز تولید خود را با هزینه مضاعف از بندر امام (ره) در جنوب کشور وارد کنند.

محمدرضا اورانی افزود: بهتر است تامین جو و ذرت برای خراسان رضوی از مسیر بندر امیرآباد انجام شود، کنجاله سویا نیز به صورت ریلی از بندر امام (ره) به این استان منتقل گردد.

وی ادامه داد: پارسال یک میلیون و ۳۴ هزار تن نهاده به خراسان رضوی وارد شد و امسال نیز تاکنون ۶۰۰ هزار تن نهاده دامی به این خطه منتقل شده است، با پیگیری استانداری به دلیل وضعیت خشکسالی استان، در حال حاضر میزان تامین نهاده‌های دامی در استان ۵۰ درصد افزایش یافته و ۶۰ هزار تن جو برای دام سبک به خراسان رضوی منتقل شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مشکل مربوط به حمل نهاده‌های دامی مربوط به ۷۰ درصد سهم بخش خصوصی است که به هشت شرکت فعال در این حوزه مربوط می شود. این شرکت‌ها خود ناوگان حمل و نقل دارند و چنانچه ظرفیت حمل و نقل ریلی از طرف شرکت پشتیبانی دام میسر نشود، می‌توان با همین کارخانجات قرارداد منعقد کرد و از ظرفیت شرکت‌های باربری همین استان استفاده نمود.

وی افزود: در حال حاضر به رغم آنکه نرخ مصوب برای حمل بار به این استان چهار میلیون و ۷۰۰ هزار ریال تعیین شده اما برای انتقال کالا حدود ۱۰ میلیون ریال پشت بارنامه اخذ می‌شود که این امر بر هزینه تولید اثر مستقیم دارد.

اورانی ادامه داد: پنج استان بزرگ در کشور ۵۰ درصد تولیدات دام و طیور را در اختیار دارند که اگر انتقال نهاده‌های دامی به این استان‌ها به صورت ریلی انجام شود از نظر توجه به بحث پدافند غیرعامل نیز برای کشور مفید خواهد بود.

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این استان ظرفیت انتقال نهاده‌های دامی به مشهد را با واگن در اختیار دارد لذا بهتر است با همکاری راه‌آهن خراسان این سفارشات تجمیع شود زیرا این امر موجب کاهش ۵۰ درصدی قیمت حمل می‌گردد.

محمدحسین روشنک افزود: درخواست دیگر ما این است که بسیاری از کالاها از طریق ریل خارجی به مشهد وارد شود یعنی واردکننده وادار شود کالا را از طریق ریل و نه کشتی به استان وارد کند. این موضوع نیز به حل مشکل پشت بارنامه‌نویسی کمک خواهد کرد.

لزوم پیگیری رفتارهای غیرقانونی شرکتهای حمل و نقل

معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در حال حاضر شرکت‌های عمده حمل ‌بار مناقصه برگزار می‌کنند که در بیشتر موارد شرکتی برنده مناقصه می‌شود که توان حمل بار را ندارد و آن را به شرکت‌های دیگر واگذار می کند.

جواد وحدتی فر افزود: شرکت‌های حمل و نقل که با افزایش هزینه ها مواجه شده اند، راننده کامیون را تحریک می‌کنند تا پشت بارنامه بگیرد و در صورت اجتناب صاحب کالا، از حمل کالایش اجتناب کند.

مدیر کل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این استان ۱۶ میلیون واحد دامی در اختیار دارد و یکی از قطب‌های تولید دام کشور به‌شمار می‌رود، خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز، تخم مرغ، شیر و گوشت مرغ به ترتیب رتبه اول تا چهارم کشور را در اختیار دارد و به تبع آن نیازمند نهاده دامی و حمل به موقع آن است تا بتواند ظرفیت های تولیدی موجود را تغذیه کند.

سعادت علی نیا افزود: در حال حاضر بیش از ۳۸ درصد نهاده‌های دامی وارد شده به استان به میزان ۲۳۰ هزار تن مربوط به اداره کل امور پشتیبانی دام استان است. امسال حجم واردات نهاده‌های دامی به استان نسبت به نیمه اول پارسال ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: افزایش حمل نهاده‌های دامی به صورت ریلی یکی دیگر از اتفاقات مثبتی بود که امسال شاهد آن بودیم. پارسال میزان واردات نهاده‌های دامی از مسیر ریلی ۱۰ تا ۱۵ درصد بود اما این میزان در سال جاری به ۳۵ درصد رسیده و تا حد بسیار از هزینه ها کاسته است اما نظر به حجم کالایی که بخش خصوصی برای انتقال دارد، استفاده از ظرفیت ریلی در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام استان برای کمک به این بخش ممکن نیست.

در این نشست مقرر شد انتقال محل ترخیص و تخصیص نهاده های دامی خراسان رضوی از بندر امام به امیرآباد و همچنین ظرفیت استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی برای انتقال این محموله ها در مراجع ملی پیگیری شود.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مشهد واردات نهاده های دامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مشهد واردات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مشهد واردات نهاده های دامی حمل نهاده های دامی نهاده های دامی خراسان رضوی حمل نهاده ها بندر امام پشت بارنامه حال حاضر دام و طیور خوراک دام بخش خصوصی حمل و نقل هزینه ها حمل کالا هزار تن شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران

به گزارش قدس خراسان، یوسف بنی اسدی در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های خراسان رضوی اظهار کرد: بارش باران در حوزه بجستان، سبزوار، جغتای، خوشاب، کلات، باخرز و محور مشهد - سرخس (مزداوند) باعث لغزندگی سطح جاده‌های خراسان رضوی شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری خراسان رضوی افزود: به علت وقوع سیلاب و عدم وجود ایمنی در محور عشق آباد_ بردسکن در حوزه استان خراسان جنوبی، تا اطلاع بعدی مسدود است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سیلابی شدن رودخانه روستای کبوترکوه گناباد + فیلم
  • فیلم/ اجتماع بزرگ صادقیون در خراسان رضوی
  • هشدار فرشاد مومنی به روسای قوا : تا کار به فاجعه نکشیده رویه‌ها را تغییر دهید
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • نرخ سود بین بانکی تغییر کرد/ جزییات
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • فیلم| دستگاه حفر تونل (TBM) چگونه کار می‌کند؟