Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد خبری زاد کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با این پرسش که سهامداران چگونه می‌توانند کارگزاری خود را تغییر دهند؟ اظهار کرد: در سال‌های گذشته سهامداران حتما باید حضوری به کارگزاری‌ها مراجعه و در آن جا احراز هویت می‌شدند، اما در حال حاضر برای تغییر کارگزاری این مشکلات وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه افزود: ۹۰ درصد کارگزاری‌ها سامانه احراز هویت غیر حضوری دارند و هر مشتری که سجامی شده باشد می‌تواند با مراجعه به سایت کارگزاری به صورت غیر حضوری و آنلاین نام کاربری و رمز ورود خود را دریافت کند. بعد از دریافت این کد مشتری می‌تواند وارد سامانه شود و در آن جا سهم‌های که در کارگزاری قبلی دارد را تغییر ناظر بزند و از کارگزاری قبلی به کارگزار فعلی انتقال دهد. این فرآیند اصلا سخت نیست و کلا شاید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بیشتر زمان نبرد.

بیشتر بخوانید

 تکلیف نماد‌های رها شده سهام عدالت چه می‌شود؟

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با این پرسش که افراد با چه انگیز‌ه‌ای کارگزاری خود را تغییر می‌دهند؟ اظهار کرد: معمولا اگر افراد از خدمات کارگزاری راضی نباشند، کارگزاری خود را عوض می‌کنند. یکی از دلیل‌های دیگر برای تغییر کارگزاری توسط افراد ارائه خدمات بیشتر و بهتر توسط کارگزاری دیگر مانند اعتبار یا سامانه معاملاتی مطلوب‌تر و سریع‌تر است. این نکته بسیار مهم است که کارگزاران باید در ارائه خدمات به مشتریان خود درست و هوشمند اقدام کنند در غیر این صورت ممکن است که مشتریان خود را از دست دهند.


خبری زاد در ادامه بیان کرد: در چند وقت اخیر در زمان معاملات به ویژه در کارگزاری‌ها شلوغ و دارای مشتری بیشتر، سامانه برخی از کارگزاری‌ها دچاری باگ سیستمی (مشکلات مختلفی سیستم اعم از هنگ کردن سامانه یا کند بودن آن و موارد این چنینی) می‌شود. این از جمله مواردی است که بسیاری از سهامداران از آن کلافه و بعضا شاکی هستند و شاید مهم‌ترین دلیل برای قانع شدن سهامداران برای تعویض کارگزاری همین موارد باشد.


این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: سهامداران برای انتخاب کارگزاری معمولا به خدماتی مانند اعتبارات کارگزاری، تخفیفات، مشاوران و موارد دیگر توجه می‌کنند. نکته بعدی که قابل ذکر و برای برخی از شهرستان‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و هست، دسترسی فیزیکی به کارگزاری است.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه کارگزاری بورس کارگزاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در روز گذشته معاملاتی (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهامداران عمده در نماد‌هایی مختلفی دست به خرید و فروش سهام زدند که سنگین‌ترین خرید سهامدار عمده به شرنگی تعلق گرفت جایی که یک سهامدار حقیقی ۶۲ میلیارد تومان سهام شرنگی را خریداری کرد.   ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Iwy

دیگر خبرها

  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • کگهر سهامدار حقوقی جدید کگل!
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه
  • بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟