Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@19:00:54 GMT

وضعیت جوی استان همدان پایدار است

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۵۴۳۹

وضعیت جوی استان همدان پایدار است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، روح اله زاهدی، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان همدان گفت:در سطح استان مانند هفته‌ای که گذشت وضعیت دما ثابت و در طول روز دمایی نزدیک به ۲۸ تا ۳۰ درجه سانتیگراد را تجربه می‌کنیم.

او با اشاره به دمای طول روز اضافه کرد: دمای صبحگاهی بین ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد است که پیش بینی می‌شود دراواسط هفته به ۱۰ درجه سانتیگراد هم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس هواشناسی با اشاره به دمای گزارش شده در ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه فرودگاه همدان، گفت:استان با ۱۱درجه سانتیگراد خنک‌ترین و۲۹ درجه سانتیگراد گرمترین دما را پشت سر گذاشته است.

زاهدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته، شهرستان رزن با ۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و شهرستان فامنین با ۳۱ درجه سانتیگراد گرمترین شهرستان گزارش شده است.

او بیان کرد: وزش باد شدید درطول روز که بیشتر در ساعات بعدازظهر اتفاق می‌افتد، پدیده ثابت این روزهاست، که سرعت وزش باد بین۵۰ تا ۷۰کیلومتر می‌رسد که این وزش‌ها به صورت موقتی و محلی ممکن است از شفافیت آسمان کاسته وبا گردو غبار همراه باشد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان همدان ادامه داد: آسمان استان از نظر شاخص آلایندگی وکیفیت هوا وضعیت قابل قبول است که وزش باد موقتی تأثیرچندانی در پاک شدن هوا دارد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و هوا هواشناسی درجه سانتیگراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۵۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: در شبانه روز گذشته منطقه امامزاده جعفر با دمای ۳۲.۴، لیکک ۳۲.۵ ، دوگنبدان ۳۲.۶ و دهدشت ۳۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است. ولی بهره مند افزود: حداقل دمای مناطق گرمسیری استان در بامداد امروز در امامزاده جعفر ۱۳،دوگنبدان ۱۲،دهدشت ۱۳ و لیکک ۱۹ درجه سانتیگراد ثبت شده است. وی تاکید کرد: در این مدت حداقل دمای هوای شهرهای سردسیری سی سخت، یاسوج و مارگون به ترتیب ۸.۸ ،۸.۷ و ۸.۳ درجه سانتیگراد بود. بهره مند افزود: در شبانه روز گذشته حداکثر دمای شهرهای یاسوج و سی سخت نیز ۲۳ و ۲۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است. کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: دمای هوای استان در شبانه روز آینده روند کاهشی نامحسوس دارد. بهره مند تاکید کرد: هوای استان در شبانه روز آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش وزش باد پیش بینی می شود. وی عنوان کرد: در آخرین سامانه بارشی استان (پنجم اردیبهشت)در دلی خمسیر۱۷،علی کرم دمچنار ۱۶،کاکان ۱۲،چیتاب ۱۱،تنگ رواق ۱۱،تلگاه ۱۰،سی سخت ۹.۸،گنجه ای ۹ میلیمتر باران باریده است. بهره مند خاطرنشان کرد: این سامانه در گنجگان هفت،یاسوج پنج،دشتروم پنج،ستنگان پنج،دشت بز چهار،ملرگون چهار،سیرون شبلیز چهار،و سرآسیاب یوسفی سه میلیمتر باران داشته است.

دیگر خبرها

  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • افزایش دمای هوا در همدان 
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • دمای هوا در البرز به ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد
  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه
  • آسمان این مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • ادامه بارندگی ها در استان