Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امنیت داخلی امریکا از پاکسازی و تخلیه کامل اردوگاه مهاجران هائیتی تبار در شهر دل ریو واقع در ایالت تگزاس خبر داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، آلخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی آمریکا روز جمعه گفت: دولت بایدن به طور کامل یک اردوگاه مهاجران هائیتی تبار را که زیر یک پل در شهر دل ریو زندگی می کردند، پاکسازی و تخلیه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان ملل: اخراج هائیتی تبارها توسط آمریکا نقض قوانین بین‌المللی استمقام‌های آمریکایی اخراج مهاجران هائیتی تبار از مرز مکزیک را تسریع کردند

 

وی در جمع خبرنگاران افزود: تا صبح امروز، دیگر هیچ مهاجری در اردوگاه واقع در پل شهر دل ریو وجود ندارد.

پاکسازی کامل این اردوگاه به معنای آن است که وزارت امنیت داخلی آمریکا حدود 15 هزار مهاجر هائیتی تبار را که زیر پل شهر دل ریو تجمع کرده بودند، از این منطقه منتقل کرده است.

این در حالی است که روز پنجشنبه مقام‌های وزارت امنیت داخلی امریکا گفته بودند که حدود 4 هزار مهاجر هائیتی تبار هنوز زیر این پل زندگی می کنند.

دولت بایدن پیش از این 2 هزار مهاجر هائیتی تبار را با استناد به تبصره 42 قانون مهاجرت با پروازهای مختلف به مکزیک بازگردانده است.

مایورکاس افزود: حدود 8 هزار مهاجر به طور داوطلبانه به مکزیک بازگشته‌اند و 5 هزار نفر دیگر هم اکنون در مرکز نگهداری و بازداشت اداره گمرک و مهاجرت آمریکا هستند.

مهاجرانی که اکثر آنها از هائیتی به امید رسیدن به مرزهای آمریکا این سفر خطرناک را آغاز کرده اند، زیر یک پل در شهر "دل ریو" در نزدیکی مرز آمریکا و مکزیک نگهداری می شوند.

تصمیم مقام های آمریکایی برای اخراج مهاجران هائیتی تبار با این هدف است که مانع از هجوم سایر مهاجران خارجی به ایالت تگزاس شود.

گروه های حقوق بشر و برخی نمایندگان دموکرات با این طرح مخالفت کرده‌اند. دولت آمریکا گفته است که روند افزایش ظرفیت پذیرش مهاجران خارجی را در مراکز نگهداری طی 72 ساعت آینده افزایش خواهد داد.

مقام های آمریکایی گفته‌اند که علت نگهداری مهاجران در این مکان، پر شدن ظرفیت محل های اسکان مهاجران و پناهجویان خارجی است.

پس از ورود بیش از 10 هزار مهاجر غیرقانونی به این شهر مرزی تگزاس، شهردار دل ریو روز جمعه وضعیت فوق ‌العاده اعلام کرده است.

مقام های مرزی آمریکا اعلام کردند که در پی ورود مهاجران اهل هائیتی، گذرگاه مرزی دل ریو را مسدود می کنند. بسیاری از مهاجران در زیر پل تحت کنترل گمرک و مرزبانی ایالات‌متحده (CBP) در انتظار رسیدگی به وضعیت خود هستند.

بسیاری از مردم هائیتی پس از زلزله مهیب و مرگبار و آشوب ‌های سیاسی در حال عزیمت به سوی مرزهای آمریکا هستند.

حدود دو ماه قبل رئیس ‌جمهور هائیتی توسط چند مزدور آمریکایی ترور شد.

کاخ سفید نیز درحالی‌ که فشار بر جو بایدن، رئیس ‌جمهور آمریکا برای رسیدگی به این هجوم افزایش‌ یافته، همچنان سکوت کرده است. دولت بایدن متهم است که سیاست‌های مهاجرتی ترامپ را تغییر نداده و عزم جدی برای بهبود وضعیت مهاجران ندارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مهاجران هائیتی تبار امنیت داخلی هزار مهاجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا/ بازداشت۳۳دانشجو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، دانشگاه کلمبیا در نیویورک آمریکا تخلیه تظاهرکنندگان طرفدار غزه را از محوطه دانشگاه به تعویق انداخت.

ریاست دانشگاه کلمبیا ضمن اعلام این خبر افزود که مذاکرات با تظاهرکنندگان حامی فلسطین پیشرفت نشان داده و این مذاکرات همچنان ادامه دارد و پلیس نیویورک به محوطه دانشگاه دعوت نشده است.

این خبر در حالی است که شبکه ان بی سی آمریکا اعلام کرد که بر اساس آمارها، دانشجویان ۴۰ دانشگاه در آمریکا و کانادا برای اعلام همبستگی با غزه تحصن کرده اند.

منابع خبری هم اعلام کردند که پلیس آمریکا تحصن دانشجویان دانشگاه ایندیانا را در حمایت از غزه و فلسطین هدف حمله قرار داد. این حمله پس از آن صورت گرفت که تحصن کنندگان حاضر به جمع کردن چادهای نصب شده در محوطه دانشگاه نشدند.

به گفته منابع مذکور، پلیس دست‌کم ۳۳ دانشجوی معترض به نسل کشی در غزه را در این دانشگاه بازداشت کرده است.

کد خبر 6088861

دیگر خبرها

  • طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • دستگیری ۶۰۰ دانشجو در دستکم ۱۵ دانشگاه آمریکا در بیش از یک هفته
  • سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه «تگزاس» (فیلم)
  • لحظات دردناک تگزاس و نیویورک
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکایی که تا این لحظه شاهد تحصن و تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین بودند
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین هستند
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا | بازداشت۳۳دانشجو
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا/ بازداشت۳۳دانشجو