Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@10:48:34 GMT

معامله خودرو با ارزهای دیجیتال در شیپور +تصاویر

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۶۲۷۶

معامله خودرو با ارزهای دیجیتال در شیپور +تصاویر

معامله خودرو با رمز ارز موضوعی هست که با نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال و خودرو شکل می‌گیرد و تا به امروز هیچ یک از مسئولان این موضوع را تائید نکرده‌اند. خرید و فروش خودرو با ارزهای دیجیتال در ابتدا توسط ایلان ماسک مدیر عامل تسلا مطرح شد و طرفداران این برند می‌توانند برای از ارز دیجیتال بیت کوین استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین امکان خرید خودروهای کارکرده تسلا با دوج‌ کوین نیز به تازگی فراهم شده است. در ایران شرایط متفاوت هست و شاهد رونق خرید و فروش خودرو به صورت نقد یا معاوضه خودروی با ارزهای دیجیتال رایج مثل بیت کوین و اتریوم یا حتی معاوضه با دستگاه‌های ماینر هستیم. فعالان بازار خودرو ریسک این کار را زیاد می‌دانند و معتقدند که حتی معاوضه با دلار یا سایر ارزها روش صحیحی نیست. به این دلیل که نوعی تداخل صنفی به حساب می‌آید.

نمونه خودروهایی که درخواست خرید و فروش با ارزهای دیجیتال دارند

در این بخش از گزارش نمونه آگهی‌هایی که در سایت‌های خرید و فروش خودرو منتشر شده است را آماده کرده‌ایم تا بیشتر با این موضوع آشنا شوید. اکثر خودروهایی که با ارز دیجیتال معامله می‌شوند، خودروهای گران قیمت و خارجی هستند البته کم کم پای ارزهای دیجیتال به خودروهای میان رده نیز باز شده است.

در آگهی زیر فروشنده خودروی ۴۰۵ پژو را با کریپتوکارنسی های رایج مثل بیت کوین و اتریوم معامله می‌کند.

در آگهی بعدی خودرو زانتیا با بیت کوین یا ماینر معاوضه می‌شود و قیمت پیشنهادی فروشنده ۱۱۹ میلیون تومان است.

واکنش رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو

از این دست آگاهی‌ها در سایت‌های خرید و فروش کم نیست و هر روز هم بیشتر می‌شود. البته هنوز به صورت رسمی از سوی هیچ مرجعی این بحث تائید نشده است. در ادامه گفتگویی با سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو داشتیم که این موضوع را از این مقام مسئول جویا شدیم.

معاملات خودرو را با ارزهای دیجیتال رسمی نیست

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفتگو با گسترش نیوز گفت: هنوز به صورت رسمی گزارشی منتشر نشده است. شاید در فضای مجازی آگهی‌هایی باشد اما تا به این لحظه معامله‌ای از سوی همکارای ما تائید نشده است.

ارزهای دیجیتال قانون‌مند شوند، در صنعت خودرو نیز پذیرفته می‌شود

مؤتمنی تأکید کرد: هر زمان به صورت قانون‌مند ارزهای دیجیتال پذیرفته شود، در صنعت خودرو نیز مورد پذیرش خواهد بود. تا زمانی که بدون قانون رواج داشته باشد، همکاران ما ورود نخواهند کرد. کسبه‌ها تمامی جوانب را در نظر می‌گیرند و در نهایت معامله را انجام می‌دهند.

چرا معامله خودرو با ارزهای دیجیتال رواج پیدا کرد؟

معامله خودرو با ارزهای دیجیتال به واسطه قیمت‌های نجومی در صنعت خودرو شکل گرفت و خریداران خودرو لوکس در این معاملات تلاش می‌کنند از رصد معاملاتی دور بمانند. توصیه می‌شود تا زمانی که ارزهای دیجیتال قانونی نشده‌اند، مردم به این معاملات ورود نکنند. شاید مردم از زمانی جذب این معاملات شدند که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگویی گفت بود؛ در صورتی که با بانک مرکزی توافق کنند، ارز مورد نیاز برای واردات خودرو توسط ارزهای دیجیتال مشخص خواهد شد، او مدعی شده است که بیش از ۱۵،۰۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز با خریداری معادل ۱۵ مگاوات برق در کیش فعالیت هستند.

منبع: فردا

کلیدواژه: معامله خودرو ارزهای دیجیتال خودرو با ارزهای دیجیتال معامله خودرو خودرو با ارز خرید و فروش بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟

بیست‌ویکمین حراج شمش طلا با فروش ۱۸۰ کیلو طلا به پایان رسید و با این حساب در ۲۱ حراج ۲.۹ تن شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با معامله 180  قطعه شمش یک کیلوگرمی به پایان رسید. بنابراین طی 21 جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران 2,9 تن شمش مورد معامله قرار گرفته است.

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط

 

طی جلسه معاملاتی امروز یک شنبه 9 اردیبهشت ماه 1403و در دو حراج عمده و خرد، مجموعا 250 قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد. میانگین قیمت شمش های طلای معامله شده در این روز،  4 میلیارد و 388 میلیون تومان به ثبت رسید.

به گزارش تسنیم، بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران از ساعت 12 روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت ماه برگزارمی‌ شود. 

زمان جلسه حراج از ساعت 12 تا 16 است و وجه‌الضمان مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال (3،500،000،000 ریال) به‌ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت 24 روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال 1403 مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند. طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه‌الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تأیید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • متقاضیان لاستیک دولتی بخوانند؛ چگونه لاستیک بخریم؟
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟