Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@17:41:08 GMT

روابط ایران و باکو مستحکم است

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۶۲۸۱

روابط ایران و باکو مستحکم است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان گفت: روابط ایران و جمهوری آذربایجان تا حدی مستحکم است که محافل بیگانه نمی توانند خللی به روابط دو کشور وارد کنند.

 به گزارش برنا، سید "عباس موسوی" در گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان همواره از مناسبات بسیار خوب و نزدیک و صمیمانه به عنوان دو همسایه برخوردار هستند و هم ما و هم مقامات جمهوری آذربایجان می دانیم که این روابط دوستی، دشمنان و بدخواهانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تلاش های اخیر برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی برای ایجاد سردی در مناسبات فیمابین اظهار داشت: آنها که از بیرون تغذیه می شوند نمی توانند خللی به روابط دوستانه دو کشور وارد کنند.

موسوی گفت: ما و دولت جمهوری آذربایجان می دانیم که این بازی را یک عده ای طراحی کردند که خیرخواه دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان نیستند. 

وی با اشاره به برگزاری نشست اخیر سه جانبه مراکز مطالعاتی جمهوری آذربایجان، ایران و ترکیه در باکو نیز گفت: ما در این نشست همه این مسایل را بررسی کردیم و همه ما متوجه شدیم که پای اشخاص ثالثی در میان است. مردم ایران و جمهوری آذربایجان نزدیک و برادار، خویشاوند هم دیگر هستند و در دو طرف رود "ارس" فامیل های زیادی زندگی می کنند و حرف های ناشایستی که از زبان دیگران علیه دو ملت زده می شود به زودی خاتمه پیدا خواهد کرد.

 سفیر کشورمان در باکو همچنین با اشاره به دو دور دیدار و گفت وگوی اخیر خود با "حکمت حاجی اف" دستیار رییس جمهوری و مسوول بخش سیاست خارجی دفتر ریاست جمهوری آذربایجان در مسایل مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دوجانبه افزود: در دیدار دوم، وی پیام های خوبی از " الهام علی اف" رییس جمهوری آذربایجان برای دکتر سید "ابراهیم رئیسی" رییس جمهوری اسلامی ایران آورد که پیام های بسیار دوستانه، محبت آمیز و بسیار استراتژیک می باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره ورود کامیون های ایرانی حامل سوخت به قره باغ نیز گفت: این مساله بررسی و مشخص شد که برخی از شرکت های حمل و نقل به صورت خودسرانه در این زمینه اقدام کردند و بنا بر این به آنها هشدار داده شد که بایستی به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان احترام گذارده شود.

سفیر کشورمان در باکو همچنین با اشاره به مخالفت جمهوری اسلامی ایران با هرگونه موارد اشغالگری گفت: ما به اصول و ارزش هایی پایبند هستیم که بر اساس آن هرگونه اشغالگری و تجزیه طلبی از دید ما محکوم است.

موسوی با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال گذشته به صراحت اعلام کردند که تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان بایستی حفظ و محترم شمرده شود و تمامی سرزمین های اشغالی توسط ارمنستان بایستی به جمهوری آذربایجان بازگردد.

 وی همچنین یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که از ابتکارات رییس جمهوری آذربایجان برای همکاری های منطقه ای شش جانبه استقبال کرد و آن را به نفع همه کشورهای منطقه و جهان دانست.

موسوی در خاتمه با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید در ایران افزود: با توجه به آغاز فعالیت دولت جدید ایران و سیاست جدیدی که دولت آقای رییسی در پیش گرفته و آن گسترش همکاری با همسایگان است، حد اعلای روابط ایران و جمهوری آذربایجان را شاهد باشیم.   

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران رسانه شبکه های اجتماعی تغذیه دولت بازی ملت ایران ایران و ترکیه مردم ایران رییس جمهوری سیاست خارجی ریاست جمهوری رییس جمهوری اسلامی حمل و نقل اسلامی ایران ایران آیت الله خامنه ای رهبر معظم سرزمین های اشغالی ارمنستان کشورهای منطقه جهان ایران باکو ایران و جمهوری آذربایجان جمهوری اسلامی ایران رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جامعه اسلامی مهندسین درخصوص فهرست منتخب برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیانیه ای را صادر کرد.

آنگونه که فارس روایت کرده، متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

خدای متعال را شاکریم که علیرغم تمامی جوسازی ها در مایوس کردن ملت ایران از حضور در پای صندوق های رای، مردم بصیر و هوشیار ایران عزیز، چشم طمع دشمنان را کور کردند و دیگر بار حضور خود را در صحنه انتخابات به نمایشی تحسین برانگیز مبدل ساختند.

جامعه اسلامی مهندسین پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را به مردم عزیز حوزه انتخابیه تهران معرفی می نماید.

امید است با حضور پرشور واجدان شرایط در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل عظیم الشان و شهدای گلگون کفن، شاهد انتخاباتی پرشور و دشمن شکن باشیم.

اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از:

احمد نادری، سمیه رفیعی، حسین نجابت، عبدالحسین روح الامینی، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین زاده بحرینی، سمیه گلپور چمرکوهی، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سیدنظام الدین موسوی، مجتبی رحماندوست، مهدی شریفیان، غلامحسین رضوانی.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901277

دیگر خبرها

  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود