Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: نوسانات قیمت مس و در نتیجه مفتول مسی و سهمیه‌بندی این ماده اولیه، از مشکلات صنایع برق و الکترونیک در زنجان است.

علی کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ترکیب صنعت برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات در استان زنجان، اظهار کرد: تولید انواع سیم و کابل، صنایع برق قدرت و انواع کنتورها و تابلوهای برق، از عمده محصولات صادراتی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان زنجان دارای ۱۸ واحد صنعتی در زمینه تولید انواع سیم و کابل با ظرفیت اسمی ۱۱۱ هزار و ۹۰۰ تن و با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۰۰۰ نفر یکی از استان‌های پیشرو در صنعت سیم و کابل است.

این مسئول ادامه داد: حدود ۳۰ درصد از سیم کابل کشور در این استان تولید می‌شود و از محصولات صادراتی استان نیز به شمار می‌رود. میزان صادرات این محصول استراتژیک در سال‌جاری در حدود ۱.۹ میلیون دلار بوده و شرکت سیم و کابل ابهر یکی از برترین صادرکنندگان در بین تولیدکنندگان سیم و کابل کشور است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی برق و الکترونیک، تصریح کرد: طولانی بودن فرآیند تخصیص ارز در بانک برای تامین مواد اولیه وارداتی، نوسانات قیمت مس و در نتیجه مفتول مسی و سهمیه‌بندی این ماده اولیه و ارائه نکردن سهمیه کامل برای واحدهای تولیدی و نوسانات قیمت انواع گرانول و سهمیه‌بندی این ماده اولیه و ارائه نکردن سهمیه کامل برای واحدهای تولیدی، از جمله مشکلات این صنایع است.

کلانتری یادآور شد: مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی شامل نوسانات قیمت ارز و به واسطه آن قیمت محصولات تولید و بستانکار بودن برخی از واحدها به واسطه مشتریان دولتی از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی برق و الکترونیک در استان زنجان است که می‌تواند بر فرآیند تولید اثر گذارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تولید ورق هسته ترانس به شرط صادرات دارای توجیه اقتصادی، تولید مفتول مسی به عنوان ماده اولیه در تولید سیم و کابل و تولید و مونتاژ لوازم خانگی برقی با برندهای معتبر به عنوان الگوی پیشرو و موفق بخش خصوصی از طریق ایجاد توانمندی‌ و قابلیت‌های علمی و فنی، از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در این صنایع است که می‌تواند در دست‌یابی به چشم‌انداز کشور ایفای نقش کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان صنعت برق برق و الکترونیک واحدهای تولیدی نوسانات قیمت استان زنجان ماده اولیه سیم و کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند

محمدعلی نیکبخت در پایان جلسه هیئت در پاسخ به سؤال مبنی بر کنترل قیمت بازار گوشت و مرغ گفت: «برای تنظیم بازار بسترسازی تولید را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم از طریق یکنواختی تولید، نوسانات بازار را از نظر کمی و قیمتی به حداقل برسانیم. عید نوروز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان فشار زیادی برای تامین کالا وجود داشت که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تامین کالای مورد نیاز نسبت به سنوات گذشته کمتر دچار نوسان قیمت کالا بودیم و تثبیت در بازار اتفاق افتاد.

به گزارش ایلنا، وزیر کشاورزی با بیان اینکه برخی کار‌های بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.

وی با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در حوزه تخصیص ارز کالا‌های اساسی در سال گذشته، گفت: سال ۱۴۰۲ بهترین سال برای تامین ارز کالا‌های اساسی بود و ۱۳ میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

نیکبخت با اشاره به اینکه تا امروز توسط کارخانه‌های تولید روغن و بازرگانان ۷۰ هزار تن دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شده است، یادآورشد: در هیچ میوه فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالا‌ها تامین شده و گرانی برخی کالا‌ها ناشی از کمبود کالا نیست.

وی بیان داشت: وقتی حداکثر سازی تولید اتفاق می‌افتد قطعا بر اساس قانون عرضه و تقاضا، قیمت به تعادل می‌رسد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تک به تک محصولات را رصد می‌کنیم، گفت: برنامه تولید و تنظیم را بررسی می‌کنیم و بر اساس پیش بینی‌های که صورت می‌گیرد اگر مازاد بر نیاز داشته باشیم ما بدون هیچ گونه محدودیتی صادرات محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

نیکبخت در مورد خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: تمام تلاش ما این است که محصولات کشاورزی را به سمت صنعت، بازرگانی و تجارت گره بزنیم این موضوع در سال ۱۴۰۲ در دستور این وزارتخانه بود و امسال هم با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تجربه‌ای که در سال ۱۴۰۲ به دست آوردیم در سنوات آینده با حداقل خطا این پروژه را اجرا می‌کنیم، اضافه کرد: صنایع غذایی هم به عنوان بخشی از زنجیره تولید که مسئولیت فرآوری خام محصولات کشاورزی را برعهده دارد مورد توجه ما است و باید در خدمت تولید کننده باشد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: با هماهنگی که با صاحبان صنایع به صورت مرتب انجام می‌شود به دنبال آن هستیم که آن‌ها به سمتی بروند که محصولات مازاد کشاورزان را بخرند.

نیکبخت افزود: در مورد برخی از محصولات کشاورزی از جمله برنج، چای و دانه‌های روغنی سیاست ما بر این است که تا می‌توانیم دولت به عنوان خرید تضمینی ورود پیدا نکند تا بازرگانانی که کار واردات این محصولات را انجام می‌دهند و یا کارخانجاتی که محصولات در این حوزه تولید می‌کنند، محصولات کشاورزان را خریداری و فرآوری کنند.

دیگر خبرها

  • 3 پیشنهاد برای بهینه‌سازی عملیات توزیع در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی، ارتقا یافته است
  • ارتقای نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی
  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • نیکبخت: نوسانات بازار را با تولید به حداقل می‌رسانیم
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟