Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:18:41 GMT

معلمان روحیه مقاومت را در دانش آموزان تقویت کنند

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۶۷۸۴

معلمان روحیه مقاومت را در دانش آموزان تقویت کنند

آیت الله سید محمد مهدی  حسینی همدانی روز شنبه در سال تحصیلی جدید که در دبیرستان شهید سمیعی شهرک ناز فردیس افزود: اگر بتوانیم روح معنویت، بندگی و عبودیت را  در  دانش آموزان تقویت کنیم شبهات هم بی اثر خواهد شد؛ دشمنان یکی از اقداماتی که انجام می دهند این است که روحیه استقامت و مقاومت و امیدواری به آینده را از دل دانش آموزان جامعه اسلامی  بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آینده کشور در اختیار دانش آموزان است و معلمان باید دانش آموزان را خوب تربیت کنند، گفت: اکنون رسانه های با تبلیغات گسترده شبهه ایجاد می کنند و حتی  بزرگترها در معرض شبهات هستند، لذا اولیاء مدرسه و معلمان و مربیان باید روی بحث شبهه زدایی دقت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: امسال بازگشایی مدارس با اربعین امام حسین (ع) و  هفته دفاع مقدس تقارن یافته که  هر سه تقارن برای ما درس آموز است؛ اگر خودمان را دانش آموز مکتب امام حسین(ع) بدانیم از هر سه آنها مطالب فراوانی نصیب ما خواهد شد.

حسینی همدانی بیان داشت:  دفاع مقدس و آموزش و پرورش  با  مکتب امام حسین(ع)  پیوند ناگسستنی دارند.

امام جمعه کرج گفت: معلم در کنار آموزش و علم را به جان دانش اموزان می نشاند و در کنار او پرورش می دهد پرورش مهمتر از آموزش است.

حسینی همدانی اظهار داشت: اگر معلم انگیزه علم که آموزش است ایجاد کند کار دانش آموز به مدارج عالی برسد حل خواهد شد بیان و کلام معلم برای دانش اموزان حجت است.

وی افزود: او کسی که می تواند خودباوری، بالندگی، دشمن شناسی، ایثارگری، جوانمردی و مفید بودن به خود، جامعه و خانواده در دانش آموزان زنده کند معلم است همه این درس از اهل بیت(ع) و قران گرفته می شود.

امام جمعه کرج  گفت:   دانش آموزان تربیت یافته  در استان البرزدر جبهه های جنگ درخشیدند ؛ همچنین  دانشمندان و نابغه ها  نمونه های خوب تربیت اسلامی در مدارس  و دانشگاه های کشور هستند.

وی با بیان اینکه حماسه ها در تاریخ توسط تفکر بسیجی برای ایران ثبت شده است، اظهار داشت: یکی از درس هایی که در دوران پس از انقلاب اسلامی در مدرسه و مکتب امام رضوان الله یاد گرفتیم تفکر بسیجی بود.

حسینی همدانی با اشاره به اینکه ایثارگری، جوانمردی، شهادت طلبی نباید مصرف سیاسی و صنفی پیدا کند، گفت: و یکی از مسایلی که باید به دانش اموزان آموزش داده شود تکریم شهدا است.

وی با بیان اینکه تکریم شهداء یعنی این راه هنوز ادامه دارد، افزود: دشمنان می خواهند این راه کمتر شود حتی اسم شهید را از کتاب برمی دارند حتی در خطبه های نماز جمعه به آن اشاره کردم که در کتاب تصویر اعدام نواب صفوی و موضوع شهید فهمیده از کتاب حذف کردند علت آن را خشونت و القا کردن به ذهن دانش اموزان است که مسیر فکر و فرهنگ را از بین می برند آنها دشمنی می کنند ما باید با برنامه ریزی کار خود را انجام دهیم.

 امام جمعه کرج گفت: در استان البرز توجه و نگاه ویژه به نخبه ها  وجود دارد.

وی به گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در بیانیه گام دوم هفت بند و توصیه دارد که به آموزش و پرورش بر می گردد باید اولیاء مدارس به فراخور مرکز آموزشی به آن پرداخته شود.

وی به علی لندی نوجوان ۱۵ ساله فداکار ایذه ای که جان خود را برای نجات ۲ زن در یک حادثه آتش سوزی از دست  اشاره کرد و گفت: این نشان می دهد که این نوجوان ۱۵ ساله راه و رسم مردانگی را از شهیدان  محمدحسین فهمیده ، بهنام محمدی و رضا پناهی  فرا گرفته است.

برچسب‌ها البرز بازگشایی مدارس فردیس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز بازگشایی مدارس فردیس البرز بازگشایی مدارس فردیس حسینی همدانی دانش آموزان دانش اموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۶۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود

امام‌جمعه سمنان بر لزوم آموزش مهارت‌های تقویتی به معلمان جدید‌الورود تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای بزرگ  حضرت امیرالمؤمنین (ع) این شهر اظهار داشت: معلمان افسران عرصه دانش هستند و نقش بسیار مهمی در ساختن آینده کشور دارند.

وی با اشاره به درپیش‌ بودن هفته گرامیداشت مقام معلم افزود: معلم از دیدگاه قرآن کریم جایگاه ویژه و والایی دارد و این نشان می‌دهد که چه نقش ارزنده‌ای در ساختن جامعه بر عهده دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر لزوم به‌روز بودن معلمان از نظر مهارت‌های معلمی خاطرنشان کرد: باید آموزش مهارت‌های تقویتی برای معلمان جدید‌الورود با اهتمام پیگیری شود؛ چراکه آینده کشور در گرو آموزش‌های معلمان به کودکان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی با اشاره به درپیش بودن روز جهانی کارگر خاطرنشان کرد: رسیدگی به کارگران همواره مدنظر و نباید محدود به یک روز یا یک هفته  که به این نام نامگذاری شده است، باشد و باید همواره مدنظر مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش مهم کارگران در تحقق شعار  امسال و اقتصاد مقاومتی گفت: رونق اجتماعی، رسیدن به رفاه نسبی و بر چیده‌شدن فقر از جامعه از رویکردهای مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان در تحقق رونق اقتصادی است.

خطیب نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به توسعه رویکرد صهیونیسم ستیزی در افکار عمومی دنیا خاطرنشان کرد: شلیک موشک از سوی جمهوری اسلامی ایران به رژیم غاصب صهیونیستی، تظاهرات کشورهای مختلف در محکومیت رژیم کودک‌کش صهیونیستی با در دست داشتن تصویر رهبر معظم انقلاب و سردار حاج قاسم سلیمانی نشان از قدرت و نفوذ فرهنگی فراسرزمینی ایران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی با اشاره به نفوذ فرهنگی بالای جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های فراسرزمینی گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور مهم است.

وی ساخت پالایشگاه‌های فراسرزمینی در ونزوئلا و ساخت چهار کشتی با توانانی حمل 750 هزار بشکه نفت، کشت فراسرزمینی به وسعت یک میلیون هکتار از اراضی دیگر کشورهای دنیا توسط جمهوری اسلامی ایران را از جمله افتخارات کشورمان برشمرد.

انتهای پیام/363

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی