Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مصاحبه با رادیو الاقصی تاکید کرد: برای آزادی اسرا راهی جز مبادله اسرا وجود ندارد که رژیم صهیونیستی را به آزادی اسرا به ویژه محکومان به حبس ابد وادار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: ما در حرف و عمل بر پایبندی خود به ۶ اسیر زندان جلبوع تاکید می‌کنیم و اظهارات ابوعبیده برای کسانی که به وعده‌های القسام اعتماد دارند، یک تابو است.

العاروری تاکید کرد: عملیات اسرای جلبوع پیروزی بزرگ و شکستی برای رژیم صهیونیستی بود که علی رغم مخالفت زندانبان و خواست او و همه دستگاه‌های امنیتی این رژیم صورت گرفت و این بخشی از درگیری ما با رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: عملیات جلبوع به طور عمیقی در میان صهیونیست اثر گذاشت و ۶ اسیر سیلی محکم به گوش رژیم صهیونیستی زدند.

این مقام حماس خاطر نشان کرد: ملت فلسطین در یافا، الناصره، النقب، غزه، قدس و همه مناطق با مسئله اسرا مرتبط و به آن پایبندند و اگر این مسئله کنار گذاشته شود مسئله ما منقضی می‌شود.

وی افزود: ملت فلسطین در نبرد شمشیر قدس به پا خاست. رژیم صهیونیستی دریافته است در صورت تلاش برای زیر پا گذاشتن خطوط قرمز در مسجد الاقصی چه اتفاقی ممکن است بیافتد و ملت ما و به ویژه اهالی قدس ممکن نیست در برابر ایجاد تغییرات در این مسجد تسلیم شوند. رژیم صهیونیستی به سبب تعرض به مسجد الاقصی متحمل شکست بزرگی خواهد شد.

العاروری تصریح کرد: موضع حماس و همه گروه‌ها این است که ما با انتخابات داخلی که همه سازمان‌ها و نهاد‌ها را در بر می‌گیرد موافقیم. تقسیم انتخابات به انتخابات شورا‌های محلی مشخص، نمایشی است که ما بخشی از آن نخواهیم بود و بازی است که هدف از آن مشغول کردن افکار عمومی و ایجاد این توهم در مردم است که تشکیلات خودگردان دموکراسی را برقرار می‌کند.

وی افزود: انتخاباتی که نشان دهنده اراده ملت ماست بخشی از مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است. ما مبارزه می‌کنیم تا اجرای انتخابات را در قدس اجباری کنیم و تاکید می‌کنیم انتخابات بدون قدس در کار نخواهد بود و فلسطینی هم بدون قدس وجود نخواهد داشت.

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حما در پایان تاکید کرد که حماس با فتح جنگی ندارد و هیچ یک از ما نخواهد توانست دیگری را کنار بزند، زیرا ما در یک خانه زندگی می‌کنیم و باید با شیوه‌ای همراه با احترام اختلافاتمان را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنبش حماس مسئله فلسطین رژیم صهیونیستی تبادل اسرا مسجدالاقصی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صد‌ها صهیونیست به مسجدالاقصی یورش بردند

اوقاف اسلامی فلسطین اعلام کرد که ۷۰۰ شهرک نشین صهیونیست در ساعات صبح در سومین روز عید پسح یهودیان به مسجد الاقصی یورش بردند.

براساس گزلرش النشره، صد‌ها شهرک نشین همزمان با عید پسح یهودیان، تحت حفاظت شدید پلیس رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند.

خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد که بیش از ۴۳۰ شهرک نشین همزمان با سومین روز از عید پسح یهودیان به مسجد الاقصی یورش بردند و با توجه به تدابیر شدید نظامی در بیت المقدس، بازیدهای تحریک آمیزی را در صحن‌های آن انجام دادند. درست در همان زمان آنان مانع رفت و آمد نمازگزاران شدند و کارت‌های شخصی آنها را بررسی کردند.

گروه‌های معبد خواستار تشدید حملات در ایام عید پسح شده بودند و در صفحات اجتماعی خود فراخوانی برای ارائه نذورات عید پاک در مسجد الاقصی در ازای دریافت کمک مالی منتشر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند
  • صد‌ها صهیونیست به مسجدالاقصی یورش بردند
  • یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی برای سومین روز متوالی
  • تعرض بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی
  • طوفان الاقصی، صهیونیست‌ها را در وضعیت فرسایشی قرار داد
  • تعرض ۴۲۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی در دومین روز عید پسح
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو