Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@05:50:47 GMT

رهبر سابق جدایی طلبان کاتالونیا آزاد شد

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۷۰۷۹

رهبر سابق جدایی طلبان کاتالونیا آزاد شد

به گزارش تابناک به نقل از شبکه خبری فرانس ۲۴، رهبر سابق جدایی طلبان کاتالونیا از زندانی در شهر ساردینیا، ایتالیا و یک روز پس از دستگیری به اتهام اغتشاش و شورش، آزاد شد.

 کارلس پوجدمون، رهبر سابق جدایی طلبان کاتالونیا پس از آزادی از زندان گفت: همه چیز خوب است.

وی توسط پلیس ایتالیا و در جزیره ساردینی این کشور و به درخواست دولت مادرید بابت رفراندوم استقلال طلبی کاتالونیا دستگیر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکیل وی اوایل روز جمعه گفته بود که موکلش درحالیکه برای جلوگیری از استردادش به اسپانیا مبارزه می‌کند، آزاد می‌شود.

پوجدمون که در ۲۰۱۷ و در پی رفراندوم استقلال کاتالونیا از اسپانیا گریخت و عضوی از پارلمان اروپایی است، اجازه یافت تا ایتالیا را ترک کند. جلسه بعدی رسیدگی به پرونده وی چهارم اکتبر است.

در مارس ۲۰۲۱، پارلمان اروپایی مصونیت پوجدمون و دو تن دیگر از قانونگذاران حامی استقلال کاتالونیا را لغو کرد؛ تصمیمی که در ژوئیه توسط دیوان عالی اتحادیه اروپا تایید شد. البته تصمیم پارلمان اروپا مورد تجدیدنظر است و هنوز حکم نهایی دادگاه اتحادیه اروپا صادر نشده است.

پوجدمون ۵۸ ساله شب را در زندان گذراند و از طریق لینک ویدئویی در دادگاه روز جمعه حاضر شد و در نهایت، قاضی تصمیم گرفت تا او را به شرط وثیقه آزاد کند.

وکیل پوجدمون همچنین اعلام کرد دادستان‌ها خواستار بازداشت او نشدند.

وکلای پوجدمون همچنین تاکید کردند که هیچ پایه و مبنایی برای دستگیری و استرداد موکلشان وجود ندارد اما این را هم اعلام کردند که ممکن است این روند چندین هفته به طول بینجامد.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا نیز روز جمعه گفت، به تصمیم دولت ایتالیا احترام می‌گذارد اما مشخص است که کارلس پوجدمون باید دادگاهی شود.

دستگیری پوجدمون انتقادهای زیادی را از جانب دولت کاتالونیا در پی داشت به طوریکه رهبر منطقه‌ای کاتالونیا خواستار آزادی سریع وی شد و گفت، به ساردینیا سفر می‌کند تا در کنار پوجدمون باشد.

دستگیری رهبر سابق جدایی طلبان کاتالونیا در برهه‌ای حساس رخ داد؛ ۹ روز پس از آنکه دولت چپگرای اسپانیا و مقام‌های منطقه‌ای کاتالونیا گفتگوها را برای یافتن راه‌حلی به منظور خروج از این بدترین بحران سیاسی در اسپانیا از سرگرفتند.

پیش از جلسه دادگاه روز جمعه، حامیان پوجدمون در مقابل دادگاه حاضر شده و پرچم بزرگ استقلال کاتالونیا را در دست داشتند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین رهبر سابق جدایی طلبان کاتالونیا پلیس ایتالیا کاتالونیا پوجدمون اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین رهبر سابق جدایی طلبان کاتالونیا روز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می‌ شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

کد خبر 6092324

دیگر خبرها

  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • محمود فکری به استقلال بازگشت! + عکس  
  • شش دانگ حواس حردانی به استقلالی سابق!
  • حضور سرمربی سابق استقلال در کنار آبی پوشان (+عکس)
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • حضور سرمربی سابق استقلال در کنار آبی‌پوشان+عکس
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • پاسخ منفی مربی سابق جهانبخش به پیشنهاد لیورپول
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • قطعی بودن جدایی سه بازیکن از تیم‌های میلان و اینتر به صورت آزاد