Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان، فرامرز رستگاری کشت ترکیبی را به کشاورزان منطقه توصیه کرد و افزود: کشاورزان با سیستم چند کشتی می توانند از ضرر و زیان مالی در فصل فروش محصولات کشاورزی جلوگیری کنند.

وی هدف از کشت ترکیبی را مدیریت کشت و تولید و استفاده مطلوب از ظرفیت بازارهای هدف داخلی و خارجی اعلام و تصریح کرد: کشت محصولات علوفه ای به کشاورزان هفت شهرستان جنوبی استان کرمان توصیه می شود که با توجه به استمرار بحران خشکسالی و کمبود علوفه توسعه کشت محصولات علوفه ای نیز مورد تاکید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان؛ کشت محصولات علوفه ای را شامل سورگوم و ارزن علوفه ای اعلام کرد و از حمایت بخش دولتی در زمینه کشت این محصولات خبر داد و اظهار داشت: در راستای مدیریت منابع آب، توسعه کشت های کم آب پاییزه در تناوب با ذرت شامل انواع حبوبات، آفتابگردان و گلرنگ و بادام زمینی با حفظ اولویت در دستور کار قرار دارد.

وی بر توسعه کشت با حداقل خاک ورزی، مکانیزه و مجهز به آبیاری تیپ تاکید کرد و بر همکاری بیشتر کشاورزان در زمینه برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد.

رعایت الگوی کاشت در راستای حمایت از کشاورزان است

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: کشاورزان الگوی کاشت و تولید را به منظور تحقق رویکرد حفظ، پایداری تولید و رعایت حقوق تولیدکننده و مصرف کننده رعایت کنند.

وی انتخاب الگوی کاشت و تولید را با توجه به پتانسیل آب و خاک، پتانسیل تولید، اقلیم منطقه، دانش بومی و مبانی علمی ظرفیت و پتانسیل های منطقه ای  فنی و اجرایی دانست و بر رعایت این الگو توسط کشاورزان تاکید کرد.

وی تصریح کرد: در راستای برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و سیاست های اجرایی اقتصاد مقاومتی برای تحقق رویکرد حفظ و پایداری تولید با حفظ و رعایت حقوق تولیدکننده و مصرف کننده، کشاورزان الگوی کاشت و تولید را مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: انتخاب الگوی کاشت و تولید باید با توجه به تقاضای بازار داخل، صادرات، هزینه های تولید، رقابت پذیری و مزیت نسبی تولید، اقتصادی باشد.

وی ادامه داد: محصولات تولیدی باید در برنامه استراتژیک، اساسی و مؤثر در تأمین امنیت غذایی قرارداشته باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به آغاز سال زراعی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ اشاره کرد و از ابلاغ برنامه های کشت و تولید در زمینه محصولات استراتژیک گندم، کلزا و جو خبر داد.

وی افزود: برنامه ابلاغی با توجه به نیاز کشور و ظرفیت بالای تقاضا و ضرورت کاهش نیاز به واردات و مدیریت کشت و تولید مبتنی بر بهره وری بالا برنامه ریزی شده است.

وی به کشت محصولات سیب زمینی و پیاز  اشاره کرد و گفت: میزان تولید سالانه این محصولات بیش از نیاز داخل بوده لذا برنامه کشت و تولید نیز بر مبنای نیاز داخل و میانگین چند ساله صادرات و تقاضای بازارهای هدف تعیین و ابلاغ شده است.

وی افزود: کشاورزان ضمن هماهنگی با مراکز جهاد کشاورزی مطابق برنامه ابلاغی کاشت کنند و از کشت بی رویه و خارج از تقویم زراعی توصیه ای جداً خودداری کنند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی جیرفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی جیرفت وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی جیرفت الگوی کاشت و تولید جهاد کشاورزی کشاورزی جنوب سازمان جهاد کشت محصولات کشت و تولید علوفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۷۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین اصغری درباره چرایی افزایش قیمت پیاز گفت: در حال حاضر برخی از محصولات کشاورزی از مناطق جنوبی کشور از جمله منطقه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و ... تامین می شود و بارندگی‌های شدید در دهه سوم فروردین‌ماه موجب توقف برداشت پیاز به صورت مقطعی شده است.

وی با بیان اینکه ایران یکی از معدود کشورهای دنیاست که به دلیل اقلیم خاص امکان تولید سبزی و صیفی در چهار فصل سال را دارد، گفت: البته هزینه تولید در فصول سرد بسیار بالاتر است.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقاء بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش سطح زیر کشت سبزی و صیفی و افزایش عملکرد در واحد سطح در اولویت اجرا قرار دارد.

وی عنوان کرد: برنامه تولید محصول پیاز با برآورد نیاز کشور با رویکرد رعایت الگوی کشت و تولید متعادل به صورت چهار فصل تهیه و جهت اجرا به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های تولید کننده ابلاغ می‌شود. برهمین اساس برنامه ابلاغی تولید استمرار و بهاره سال زراعی جدید (۱۴۰۳ – ۱۴۰۲) محصول فوق ذکر براساس تاریخ کشت به استان‌های تولید کننده ابلاغ شده است و براساس این برنامه در محصول تولید زمستان سطح زیر کشت ۱۳هزارو۴۵۰ هکتار با برآورد تولید ۶۴۴هزارو۳۰۰ تن و تولید بهار نیز سطح زیر کشت ۱۲هزارو۲۰۰ هکتار و تولید ۵۷۱هزار و۲۲۰ تن خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: تولید محصول در زمستان حدود ۸۰۹ هزار تن بوده و تولید بهار بیش از ۶۱۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود که نسبت به برنامه ابلاغی افزایش تولید مشاهده می‌شود.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: برنامه تولید محصول در فصل تابستان و پاییز سال جاری نیز با هدف‌گذاری یک میلیون و ۶۶۶ هزار و۸۲۰ تن ابلاغ و پس از تولید به بازار عرضه خواهد شد.

به گفته وی میانگین قیمت محصول پیاز در فروردین‌ماه سال جاری در مزرعه حدود ۱۴هزار تومان بوده است.

گفتنی است براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو پیاز به بیش از ۳۰ هزارتومان رسیده و تا ۳۸ هزار تومان هم بالا رفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد