Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطاءالله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به کسب مقام سوم سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در تطابق وضعیت استان‌ها با فرآیند دستورالعمل اجرای طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، گفت: پایش مستمر دستورالعمل طرح سامانه‌های نوین آبیاری توسط مشاور راهبردی صورت می‌گیرد که استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های  پیشرو در این خصوص می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجهیز بیش از ۶۷ هزار از اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری بعد از هرمزگان رتبه دوم کشور را دارد، ادامه داد: بیش از ۶۷ هزار از اراضی کشاورزی استان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است و در سال جاری حدود ۲ هزار هکتار در دست اجرا می‌باشد.

ابراهیمی به تجهیز شدن اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری تا پایان سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: تا این تاریخ ۶۶ هزار و ۴۳۵ اجرا شده است که ۴۶ هزار و ۴۷۲ هکتاربه صورت بارانی، ۱۹ هزار و ۵۴۴ هکتار قطره‌ای و ۴۱۹ هکتار آن نیز به صورت کم‌فشار است.

وی به اهداف اصلی اجرای سیستم‌های نوین آبیاری اشاره و اظهار کرد: حفاظت کمی و کیفی از منابع آب و خاک، افزایش بهره‌وری مصرف آب در کشاورزی و پایداری تولید محصولات کشاورزی در راستای امنیت غذایی از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام/68036

منبع: فارس

کلیدواژه: تجهیز اراضی رتبه سوم سامانه های نوین آبیاری چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۶۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند

فرید قشلاقی در بازدید ازاجرای عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد جزئیات این طرح،گفت: بر اساس این طرح مشارکتی، اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: برداشت آب از سد سهند از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزء فاز پنج سد سهند است.

وی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری و بر تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الکوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد

فرماندار هشترود به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد