Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مصطفی شریفیان، فوق تخصص کلیه کودکان با حضور در شبکه سلامت اظهار کرد: نارسایی مزمن کلیه یک بیماری مزمن است که در آن کلیه‌ها آسیب غیرقابل برگشت می‌بیند لذا این بیماری در همه سنین و نژاد‌ها وجود دارد.

او با اشاره به عوامل نارسایی مزمن کلیه در نوزادان و کودکان افزود: ناهنجاری‌های مادرزادی کلیه و بیماری‌های ارثی مانند بیماری کلیه پلی کیستیک شایع‌ترین دلیل بیماری نارسایی مزمن کلیه است، عفونت‌های مکرر مجاری ادراری در کودکان باید تحت درمان قرار بگیرد و ارزیابی شود، زیرا ناهنجاری‌های دستگاه ادراری به طور بالقوه می‌تواند منجر به نارسایی مزمن کلیه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فوق تخصص کلیه کودکان با اشاره به علائم شایع بیماری نارسایی مزمن کلیه در کودکان گفت: تورم و یا پف دور چشم، پا و مچ پا، کم ادراری یا پر ادراری، رشد کم و ضعیف در مقایسه با همسالان، از دست دادن اشتها، حالت تهوع و استفراغ، خستگی، سردرد‌های شدید، فشار خون بالا، کم خونی و رنگ پریدگی از شایع‌ترین علل بیماری نارسایی کلیه است.

شریفیان بنراا اشاره به اینکه آزمایش کراتین و اوره خون نشانگر کارکرد کلیه است، بیان کرد: بالا بودن آن‌ها نشانگر کاهش کارکرد کلیه است، مقدار طبیعی کراتین در هر سنی متفاوت است، علت نارسایی مزمن کلیه از راه‌های زیادی تشخیص داده می‌شود، برخی از مشکلات کلیه قبل از تولد توسط سونوگرافی تشخیص داده می‌شود، از آزمایشات ادرار و املاح خون و آزمایشات خونی در کنار شرح حال بیمار می‌توان به علت نارسایی کلیه پی برد.

این فوق تخصص کلیه کودکان با بیان اینکه فشار خون بالا باعث نارسایی کلیه می‌شود، تصریح کرد: افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای و فامیلی دارند باید توجه کنند و بیشتر مراقب باشند، مثلا افرادی که کلیه‌های پلی کیستیک دارند یا در نسلی از آن‌ها این بیماری پیدا می‌شود مواظبت کنند چرا که تعداد قابل توجهی از این افراد دچار نارسایی کلیه می‌شوند.

او یادآوری کرد: یکی از عواملی که باعث نارسایی کلیه و دیالیز می‌شود، کلیه پلی کیستیک است که زمینه ارثی دارد. پدر و مادری که این بیماری را دارند، حتما باید مشاوره ژنتیک شوند و به روش‌هایی فرزند دار شوند که فرزند آن‌ها دچار این بیماری نشود.

پربیننده ترین فایزرهای وارداتی به چه کسانی می‌ رسد؟ با کرونا جدید R.1 ژاپنی آشنا شوید تمام خدمات از ۲هفته دیگر فقط با کارت واکسن ارائه می شود نوشیدن آب گرم ناشتا معجزه می کند موج ششم کرونا در راه است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نارسایی کلیوی نارسایی مزمن کلیه نارسایی کلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله

دکتر امیر حسابی  رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس افزود: ظهر امروز، شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

دکتر حسابی اظهار کرد: این عمل از بزرگ‌ترین اعمال جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دکتر سعیده مجیدی، فوق تخصص جراحی اطفال که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختربچه ۲/۵ ساله، ۲هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدودا ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

وی افزود: این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد، خوشبختانه عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شد و حال عمومی کودک مساعد است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان