Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمد رئیسی رئیس مرکز آموزشی، درمانی هاجر شهرکرد در جمع خبرنگاران که به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور در بیمارستان هاجر شهرکرد با مدافعان سلامت دیدار کردند با بیان اینکه این بیمارستان قدیمی از پیشرفته‌ترین تجهیزات تنفسی برخوردار شده است، این موضوع را از عوامل موثر در کاهش موارد فوتی ناشی از کرونا در این مرکز درمانی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این بیمارستان در ابتدای شیوع ویروس کرونا فقط یک مخزن اکسیژن داشت، اما با حمایت‌های انجام شده سه دستگاه اکسیژن‌ساز در این مرکز آموزشی درمانی مستقر شد و مشکلی در خصوص تامین اکسیژن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

اهدای ۲۰ عدد کپسول اکسیژن به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد + فیلم

رئیسی با اشاره به فعال‌سازی کلینیک تنفسی در این مرکز درمانی که برای نخستین بار در کشور اجرا شد، اظهار داشت: این موضوع به الگویی برای کشور تبدیل شد و در این کلینیک با تشکیل تیم تنفس خدمات تخصصی و کاملی به بیماران ارائه می‌شود.

او برخورداری مرکز آموزشی درمانی بیمارستان هاجر از کادر درمان مجرب، متعهد و توانمند را از دیگر عوامل مدیریت مناسب و کاهش موارد فوتی ناشی از کرونا در این مرکز برشمرد و گفت: عملکرد مناسب این بیمارستان سبب شد تا بیمارانی از استان‌های دیگر از جمله اصفهان در این بیمارستان پذیرش شوند.

این متخصص بیماری‌های داخلی که از اسفندماه سال ۹۸ همزمان با آغاز شیوع کرونا مسئولیت مدیریت بیمارستان هاجر را برعهده گرفته است، با قدردانی از تلاش تمامی پرسنل این مرکز آموزشی درمانی یاد و خاطره شهیده دکتر رضوان نورمند چالشتری استاد دانشگاه و فلوشیب الکتروفیزیولوژی بالینی قلب و علیرضا صانعی از پرسنل تاسیسات از شهدای مدافع سلامت این بیمارستان را گرامی داشت.

رئیسی، کمبود نیروی انسانی را از چالش‌های بیمارستان هاجر شهرکرد عنوان کرد و گفت: اگر چه با پیگیری‌های بسیار این کمبود نیرو تا حد زیادی برطرف شده است، اما همچنان نیاز به نیروی بیشتری وجود دارد.

او با بیان اینکه ۳۰۰ نفر از پرسنل مرکز آموزشی درمانی هاجر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، خاطر نشان کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا تعداد مبتلایان کاهش یافته است.

رئیسی با بیان اینکه کادر درمان این بیمارستان علاوه بر وظیفه درمان، در تقویت روحیه نشاط و امیدواری در بیماران نیز نقش مهمی دارند، افزود: تلاش شده تا با تقویت روحیه بیماران و اطرافیان آن‌ها بخشی از بار نگرانی و ترس از دوش آن‌ها برداشته شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدافعان سلامت تجهیزات تنفسی مرکز آموزشی درمانی بیمارستان هاجر هاجر شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • مردی با جیب پر از چک‌پول توسط برادرش به قتل رسید
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • قتل برادر با شلیک گلوله/ کشف میلیاردها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان