Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت (WHO) توزیع عادلانه دو داروی کووید ۱۹ به نام های "کاسیریوی مب" و "ایمدوی مب" را از سوی شرکت های تولیدکننده آن خواستار شد.

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) از شرکت ها و کشورهای تولید کننده این دو دارو بر پایه پادتن های مصنوعی به نام های "کاسیریوی مب" (casirivimab) و "ایمدوی مب" (imdevimab) درخواست کرد که به قیمت بالا و تولید محدود این ترکیب آنتی بادی توسط شرکت دارویی "ریجنران" (Regeneron) در ایالات متحده رسیدگی کرده و از استفاده ایمن و مناسب دارو اطمینان حاصل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به هزینه بالا و دسترسی کم به درمان ترکیبی این داروها که یک شیوه درمان بر اساس دو پادتن «مونوکلونال» یا تک‌تیره هستند، "برنامه بهداشت جهانی یونیتید" (UNITAID) در حال مذاکره با شرکت داروسازی "روش" است که این داروها را با قیمت پایین تر و به منظور توزیع عادلانه در تمام مناطق به ویژه در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​تولید کند.

به موازات آن، WHO برای تولیدکنندگانی که ممکن است بخواهند محصولات خود را برای بررسی صلاحیت اولیه ارسال کنند، فراخوان داده که این امر باعث افزایش تولید و در نتیجه دسترسی بیشتر به درمان می شود.

بنابر گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، این سازمان همچنین خواستار به اشتراک گذاشتن فناوری تولید این داروها بین شرکت های مشابه دارویی شد تا بیماران بیشتری از این شیوه درمان بهره مند شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت کووید 19 سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۷۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود

رئیس سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل متحد نسبت به حمله زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی به آنجا پناه برده‌اند، ابراز نگرانی کرد و گفت چنین حمله‌ای «فاجعه انسانی» خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نیروهای اشغالگر برای دویست و هشتمین روز متوالی با انجام ده‌ها حمله هوایی و توپخانه‌ای و کشتار خونین در نوار غزه به جنایت نسل‌کشی در این باریکه تحت محاصره ادامه می‌دهند.

«تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان بهداشت جهانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «یک حمله تمام‌عیار به رفح، فاجعه انسانی به دنبال خواهد داشت. ما از اسرائیل می‌خواهیم پیشروی نکند.»

او در ادامه تاکید کرد: «ما از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم نسبت به آتش‌بس و صلح بادوام تلاش کنند.»

این اظهارات رئیس سازمان بهداشت جهانی پس از آن اعلام شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: «چه درباره آتش‌بس و تبادل اسرا توافق کنیم و چه نکنیم، نیروهای ما برای ریشه‌کن کردن حماس وارد رفح خواهند شد.»

روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال هم امروز - چهارشنبه - به نقل از مقامات مصری نوشت رژیم صهیونیستی طرحی را به آنها ارائه کرده که مناطق متعددی را در شهر رفح در جنوب نوار غزه نشان می‌دهد که ارتش اشغالگر قصد دارد آنها را هدف قرار دهد و ادعا می‌کند که مبارزان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در تونل‌های داخل آنها پنهان شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز