Web Analytics Made Easy - Statcounter

«لارنس ویلکرسن» سرهنگ بازنشسته آمریکایی و رئیس دفتر وزیر خارجه این کشور در دوران «کالین پاول»معتقد است رژیم صهیونیستی ۲۰ سال دیگر وجود نخواهد داشت زیرا در حال مشروعیت‌زدایی از خود و مطرح شدن به عنوان یک رژیم آپارتاید است.


28629.png

به گزارش شریان نیوز،

«لارنس ویلکرسن» سرهنگ بازنشسته نیروی زمینی آمریکا و رئیس دفتر «کالین پاول» وزیر خارجه پیشین این کشور که به عنوان منتقد برجسته نومحافظه‌کاران مطرح شده، ژوئن گذشته در سخنانی گفت اسرائیل به عنوان یک "دولت" در ۲۰ سال دیگر وجود نخواهد داشت زیرا در حال مشروعیت‌زدایی از خود به عنوان یک رژیم آپارتاید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین گفت «اسرائیل مسئولیت استراتژیک درجه یک ایالات متحده است و محتمل‌ترین دولتی در جهان است که آمریکا را به آرماگدون می‌برد». 

این مقام سابق آمریکایی که از اعضای اندیشکده آمریکایی «کویینسی» است و در کالج دولتی «ویلیام و مری» تدریس می‌کند در ادامه اظار داشت آمریکا باید اکنون به رژیم صهیونیستی بگوید که سریع تغییر کند در غیر این صورت از تامین مالی و حمایت از اسرائیل دست خواهد کشید، اما ایالات متحده این کار را نخواهد کرد.

به گفته او، «دستور کار نومحافظه‌کاران در غرب آسیا به آتش کشیدن [منطقه] شام و درگیر نگه داشتن دشمنان اسرائیل بوده تا نتوانند برای آن دردسر ایجاد کنند.»

رژیم آپارتاید اسرائیل در خطر قرار گرفته است

او در توضیح این اظهارات خود گفت: اسرائیل احتمالاً یک مسئولیت استراتژیک درجه اول برای ایالات متحده است. من امیدوارم که خلاص شدن از دست (بنیامین) نتانیاهو (نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی) و در عین حال خلاص شدن از دست (جرد) کوشنر (داماد ترامپ و مشاور ارشد سابق کاخ سفید) و (مایک) پامپئو (وزیر خارجه دولت سابق آمریکا) و (دونالد) ترامپ (رئیس‌جمهور سابق آمریکا) اوضاع را تا حدی تسکین دهد که ما در اسرائیل دولتی داشته باشیم که شاید متوجه باشد آینده آن چقدر خطرناک است.

این دستیار پیشین وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت: من چند روز قبل گفتم اسرائیل تا ۲۰ سال دیگر دولت نخواهد بود، بلکه از بین می‌رود. قطعاً دموکراسی نخواهد بود. یک دولت آپارتاید خواهد بود و جهان آن را مانند آفریقای جنوبی رد خواهد کرد. اکنون می‌گویم موجودیت نخواهد داشت.  

ویلکرسن افزود: آن‌ها (رژیم صهیونیستی) در حال حاضر یک مسئولیت استراتژیک هستند. تنها نکته استراتژیک مثبت در رابطه با اسرائیل، روابط ماست. به این معنا که یهودیان آمریکایی زیاد هستند و ارتباطات زیادی با اسرائیل وجود دارد. این تنها جنبه مثبت رابطه ماست، بقیه چیزها منفی است.

او در ادامه تاکید کرد که آمریکا باید رژیم صهیونیستی را مهار کند اما این کار را نخواهد کرد. این مقام سابق در خصوص این مسئله تصریح کرد: بله، اسرائیل باید مهار شود و باید بدون هیچ گونه ابهامی به آن گفته شود که شما تغییر خواهید کرد و به سرعت و به طور موثر تغییر خواهید کرد یا پدرخرجتان (آمریکا) خواهد رفت. (اما) این اتفاق نخواهد افتاد. قرار نیست اتفاق بیفتد.

سیاست آمریکا؛ به آتش کشیدن خاورمیانه برای محافظت از رژیم صهیونیستی

ویلکرسن که در موسسه «اقدام صلح ماساچوست» سخن می‌گفت در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارنظر «جاشوا لاندیس» کارشناس مسائل خاورمیانه بخصوص مسائل سوریه مبنی بر این که سیاست آمریکا در سوریه ایجاد باتلاق برای روسیه و ایران بوده، پاسخ داد: من فکر می‌کنم برنامه نومحافظه کاران در این کشور (آمریکا) که افرادی چون ریچارد چنی و دونالد رامسفلد و دیگران به آن ملحق شده بودند، آتش زدن شام بود تا دشمنان اسرائیل را به جان هم بیندازند، چه عرب-فارس یا عرب-عرب یا هر چه باشند، این امر تضمین می‌کند که آن‌ها نمی‌توانند با هم ادغام شوند و گرد هم آیند و ترکیب شوند و اسرائیل را از نظر نظامی یا غیر آن دچار مشکل کنند. فکر می‌کنم این برنامه کلی آن‌ها بود. نمی‌گویم که انگیزه همه این هدف بود. اهداف دیگری نیز وجود داشت، برای مثال، انگیزه حمله به عراق.

وی افزود: من برنامه‌هایی را در پنتاگون برای فراتر رفتن از عراق دیدم. آن‌ها تصور می‌کردند که کار عراق در ۵۵ روز یا کمتر تمام می‌شود. سوریه بعد بود. سپس نوبت هر کس که هدف آنی مطلوب بود. می‌توانست ایران باشد، لبنان یا مصر. می‌توانست هر کسی در (منطقه) شام باشد. تا زمانی که این مکان را در آتش نگه می‌داشت و بنابراین از اسرائیل محافظت می‌کرد.

به گفته او، برخی از این دستور کار در سه توصیه سیاستی نومحافظه‌کاران در سال ۱۹۹۶ به نتانیاهو ارائه شد.

دسته بندیگوناگونسیاسی برچسب هااسراییلنابودی

منبع: شریان

کلیدواژه: اسراییل نابودی نومحافظه کاران رژیم صهیونیستی سابق آمریکا سال دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۷۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولمرت: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد

ایهود اولمرت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در یادداشتی در روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت که این رژیم از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد.

به گزارش مشرق، ایهود اولمرت در این یادداشت، نوشته است: اکثریت قریب به اتفاق اسرائیلی‌ها معتقدند تنها انگیزه برای گسترش جنگ و حمله به رفح، حفظ آینده سیاسی بنیامین نتانیاهو است؛ زیرا این حمله به‌ هیچ عنوان به سود (رژیم) اسرائیل نیست.

وی مدعی شد: هیچ کس در اسرائیل نیست که مشتاق شنیدن خبر کشته شدن یحیی السنوار رئیس حماس در نوار غزه یا محمد الضیف فرمانده گردان‌های القسام نباشد اما روند جنگ و اولویت‌های آن نباید تابع اهداف شخصی نتانیاهو باشد.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اضافه کرد: خود نتانیاهو و همچنین افسران ارشد ارتش می‌دانند که تصرف رفح هیچ اهمیتی در ارتباط با منافع استراتژیک اسرائیل ندارد.

اولمرت همچنین گفت: نابود کردن گردان‌های حماس در رفح به دور از شرایط کنونی یک هدف مهم است، زیرا چنین هدفی مستلزم ماه‌ها نبرد طولانی است که منجر به کشته شدن هزاران فلسطینی خواهد شد؛ امری که اعتبار باقی مانده (رژیم) اسرائیل در سطح بین‌المللی را نابود خواهد کرد.

وی افزود: تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند و به صدور حکم دستگیری رهبران و افسران اسرائیلی منجر خواهد شد.

این مقام سابق رژیم صهیونیستی همچنین، تاکید کرد: نتانیاهو در داخل حبابی جدا از واقعیت زندگی می‌کند زیرا به خود و دیگران در درون آن حباب می‌گوید که برای ادامه حیات (رژیم) اسرائیل می‌جنگد و ماموریت تاریخی او مقابله با جهان برای دفاع از اسرائیل در برابر همه است که می‌خواهند آن را نابود کنند.

اولمرت گفت: نتانیاهو از مدت‌ها قبل فکر کردن درباره آنچه برای اسرائیل، آینده و منافع راهبردی آن بهتر است را متوقف کرده و روی آینده سیاسی خود متمرکز شده است.

وی افزود: درک این نکته حائز اهمیت است که (رژیم) اسرائیل در این رویارویی پیروز بیرون نخواهد آمد و صحبت‌های فخرآمیز درباره پیروزی مطلق نشان دهنده حماقت و غرور و اساساً تلاشی برای فرار از محاکمه است.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در پایان از صهیونیست‌ها خواست تا با حضور میلیونی در خیابان‌ها، گروه نتانیاهو، ایتمار بن‌گویر و بزالل اسموتریچ را محاصره کنند؛ گروهی قانون‌گریز که اسرائیل را به سمت فروپاشی سوق می‌دهند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • درخواست مقام سابق امنیتی اسرائیل برای انحلال کنست
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • اولمرت: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر