Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) گفت، آثار تاریخی،مذهبی در شهر آزاد شده «آغ‌دام» در طول 30 سال گذشته نابود شده است.

به گزارش روزنامه «ینی شفق» «سید محمد عبدالله عمیر الغفلی»  رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر سازمان همکاری‌های اسلامی  که برای اولین بار روز جمعه از شهر آغ‌دام دیدن کرد، گفت: «ویرانی که در اینجا مشاهده می‌شود باعث اندوه بزرگی است و اقدامات خرابکارانه فرهنگی و مذهبی بی احترامی به احساسات مذهبی مردم و نقض فاحش حقوق اولیه بشر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی ادامه داد: «ما روستاها و شهرک‌های تخریب شده را مشاهده کردیم، شاهد نقض حقوق مالکیت بودیم. ما دیدیم افرادی که مجبور به ترک این سرزمین‌ها شده اند باید متحمل چه مشکلاتی شوند و چه ضررهایی را متحمل شده اند.»

ارتش ارمنستان بخش عظیمی از قلمروی آغ‌دام را در 23 جولای (مرداد) 1993 به اشغال خود درآورد. در جریان این عملیات بیش از 6 هزار نفر کشته و 128 هزار نفر آواره شدند و موجب خسارت مالی 6.179 میلیارد دلاری شد.

چندی قبل نیز جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان بناهای تاریخی و مساجد متعددی را در منطقه مورد مناقشه بین دو کشور تخریب کردند.

 رئیس کمیته همکاری با سازمان‌های مذهبی جمهوری آذربایجان در سخنانی به مناسبت بیست و ششمین سالگرد اشغال شهر آغ‌دام از سوی نیروهای ارمنستانی گفت که ارتش ارمنستان تمام بناهای تاریخی و مساجد شهر  آغدام در منطقه قره باغ  در جمهوری آذربایجان را تخریب کرده است.

این مقام آذربایجانی افزود: «اطلاعاتی مبنی بر این  داریم که ارتش ارمنستان 17 مسجد در آغ‌دام را تخریب کرده است.»

نبرد باکو و ایروان چندی قبل با وساطت برخی کشورهای همسایه و به دنبال امضای توافقنامه در حالی خاتمه یافت که طرفین روزانه همدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: حقوق بشر ارمنستان تخریب آثار تاریخی آغ دام جمهوری آذربایجان باکو آغ دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۸۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه کلمبیا درباره احتمال اخراج دانشجویان هشدار داد

یک سخنگوی دانشگاه کلمبیای آمریکا اعلام کرد که دانشجویانی که به اشغال ساختمان‌های این دانشگاه بپردازند با خطر اخراج مواجه خواهند شد.

به گزارش ایسنا، یک سخنگوی این دانشگاه روز سه‌شنبه در واکنش به اشغال ساختمان «همیلتون هال» توسط دانشجویان در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: دانشجویانی که به اشغال ساختمان بپردازند با اخراج مواجه خواهند شد.

این سخنگو همچنین اعلام کرد دانشجویانی که تا بدین لحظه به صورت مسالمت‌آمیز دانشگاه را ترک نکرده‌اند تعلیق شده و دانشجویان ارشد از فارغ‌التحصیلی بازخواهند ماند.

دانشجویان آمریکایی ۱۸ آوریل جاری در محوطه دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک برای اعلام مخالفت خود با جنگ علیه نوار غزه تجمع کرده و از مدیران دانشگاه خود خواستند همکاری‌های آکادمیک‌شان با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و سرمایه‌های خود را از شرکت‌هایی که حامی اشغال اراضی فلسطینی هستند، خارج کنند.

پس از مداخله نیروهای پلیس و بازداشت ده‌ها دانشجوی آمریکایی، خشم در دانشگاه‌های این کشور گسترش یافته و تظاهرات به ده‌ها دانشگاه دیگر در ایالت‌های مختلف این کشور رسید.

در ادامه جنبش دانشجویی بی‌سابقه‌ای در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکایی به دانشگاه‌های کشورهایی چون فرانسه، انگلیس و آلمان کشیده شد و همگی آنها اکنون شاهد برگزاری تظاهرات‌هایی در حمایت از ساکنان غزه و درخواست برای توقف جنگ در این منطقه و تحریم شرکت‌هایی هستند که سلاح در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار دانشگاه کلمبیا درباره احتمال اخراج دانشجویان
  • دانشگاه کلمبیا درباره احتمال اخراج دانشجویان هشدار داد
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • تصاویری تلخ از تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی‌ در خاک ارمنستان
  • تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان
  • تصاویر تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی در ارمنستان
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید