Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:07:06 GMT

احتمال بالای وقوع سیل در شمال شرقی کشور

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۸۶۰۷

احتمال بالای وقوع سیل در شمال شرقی کشور

به گزارش روز شنبه ایرنا از موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، این موسسه اعلام کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور و همچنین پایش مدل‌های جهانی و منطقه‌ای پیش بینی آب و هوا، موارد محتمل وقوع سیلاب تا روز دوشنبه‎ (پنجم مهرماه) پیش‌بینی شده است: در حوضه‌های آبریز اترک و رودخانه‌های شمالی از صبح روز یک‌شنبه (چهارم مهرماه)، وقوع بارشی به مدت ۱۸ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه ای) ۳۰ تا ۶۰ میلیمتر در استان مازندران (شرق و نواحی ساحلی) و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر در استان گلستان (غرب و نواحی جنوبی) محتمل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، پیش بینی قبلی این موسسه احتمال وقوع سیل برای سه استان بود.

همچنین کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی موجب آغاز بارندگی از امروز(شنبه) در سواحل دریای خزر از جمله استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی روز یکشنبه از میزان بارش ها به طور موقت در گیلان کاسته خواهد شد اما در بقیه استان های اعلام شده ادامه دارد. شدت بارش ها هم فردا در شرق مازندران و گلستان است و دریای خزر طی این مدت مواج خواهد بود.

برچسب‌ها سازمان هواشناسی كشور دریای خزر بارش باران گلستان سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان هواشناسی كشور دریای خزر بارش باران سازمان هواشناسی كشور دریای خزر بارش باران گلستان سیل سازمان هواشناسی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۸۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، سمیه لطفی، اظهار داشت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، بیرجند و برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، افزود: خسارت‌های قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.

لطفی بیان کرد: پرهیر از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، خودداری از تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه‌های هواشناسی است. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه ۷ اردیبهشت
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد