Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@09:39:33 GMT

جابجائی ۷۲۷ هزار نفر مسافر در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۷۴۸۹

جابجائی ۷۲۷ هزار نفر مسافر در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فتح‌اله پورصالحی ظهر امروز در بازدید از پایانه مسافربری شهرستان خلخال از جابجایی ۷۲۷ هزار نفر مسافر در استان خبر داد و اظهار کرد: این میزان جابجایی در مقایسه با مدت ۶ ماه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این میزان جابجایی مسافر در قالب ۱۵۱ هزار مورد سفر انجام شده است، افزود: در تعداد سفر نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۲۶ درصدی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان اردبیل بیان کرد: از این تعداد مسافر ۳۲۴ هزار نفر با وسیله نقلیه اتوبوس، ۶۵ هزار نفر با مینی بوس و ۳۳۷ هزار نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده‌اند.

وی ادامه داد: با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا، بلیط مسافران اتوبوس‌ها پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آنها صادر می‌شود و مسؤولان شرکت‌های مسافربری قبل از صدور بلیط باید وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کدملی وی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام کنند.

جلوگیری از مسافرت ۷۰ بیمار کرونایی

پورصالحی تصریح کرد: از طریق کنترل سامانه سروا در ۶ ماه گذشته از صدور بلیط برای ۷۰ نفر بیمار کرونایی جلوگیری شده است.

وی فعالیت ۵۴ شرکت مسافری در استان اردبیل را یادآور شد و اضافه کرد: گشت‌های راهداری، ترابری و نیروهای پلیس راه به‌طور مستمر از ناوگان‌های عمومی، شرکت‌های حمل‌ونقل مسافربری بازدید و تجهیزات ایمنی را کنترل می‌کنند.

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل تأکید کرد: کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی به شرکت‌های مسافربری ابلاغ شده و نظارت ویژه‌ای نیز بر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان‌های عمومی مسافری انجام می‌شود.

وی از فعالیت یک هزار و ۱۱۰ دستگاه ناوگان مسافری در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: ۲ هزار و ۵۲۲ راننده در بخش مسافربری در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

پورصالحی از مردم و مسافران خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: مسافر راهداری اردبیل جابجایی مسافر سفر به اردبیل ناوگان مسافری اردبیل استان اردبیل هزار نفر حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۷۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن مسیر دسترسی به آبشار لوه؛ مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان دادستان گالیکش گفت: در پی فوت ۲ مسافر طی کمتر از ۱۰ روز در آبشار لوه، مسیر دسترسی به این آبشار مسدود شد.
سید سعید جباری افزود: شهرداری صادق آباد و اداره منابع طبیعی این شهرستان ۱۰ روز فرصت دارند این مسیر و نقاط حادثه خیز آن را ایمن سازی کنند و تا زمانی که کارشناسان ایمنی مسیر را تایید نکردند، ورود به این منطقه ممنوع خواهد بود.
دادستان گالیکش افزود: در صورتی که تغییری در وضعیت امکانات و ایمنی این منطقه گردشگری ایجاد نشود و در اثر کوتاهی متولیان، مسافران صدمه ببینند، با مدیران دستگاه‌های متولی از باب ترک فعل، برخورد قانونی خواهد شد.
سال گذشته با دستور دادستان گالیکش مسیر دسترسی به آبشار اول در لوه ایمن سازی شده بود و از امروز هم ایمن سازی مسیر دسترسی به آبشار دوم که مرتفع‌تر است آغاز شد.

دیروز یک مسافر پنجاه ساله سبزواری و سه شنبه گذشته یک جوان بیست و نه ساله تهرانی بر اثر سقوط از آبشار لوه جان باختند.

دیگر خبرها

  • بلوار شهدای غواص تبریز به دوربین ثبت سرعت مجهز می‌شود
  • نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در سنگاپور
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • مسدود شدن مسیر دسترسی به آبشار لوه؛ مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا