Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، جهانگیر رستمزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: برای ۱۴ رسته‌ای که به دلیل کرونا و تعطیلی‌ها دچار مشکلاتی شده اند، دولت کمک‌های از قبیل ودیعه مسکن و تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته که تا پایان آذرماه افراد فرصت دارند، ثبت نام کنند و در بهمن ماه به آنان پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: دولت سعی دارد با کمک به افرادیکه در کرونا آسیب دیده اند، بخشی از خسارت‌های آن‌ها را جبران کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: سعی داریم بحث محدودیت‌های هوشمند را به جای تعطیلی در پیک‌های کرونایی اعمال کنیم.

رستمزاد اظهار کرد: با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات تعطیلی واحد‌ها برطرف می‌شود، زیرا در این محدودیت هوشمند همه موارد لحاظ شده است.

مرز مهران بسته است، کسی مراجعه نکند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: مردم به مرز مهران مراجعه نکنند، مرز بسته است و هیچ ترددی وجود ندارد.

رستمزاد اظهار داشت: مرز مهران تنها برای بازگشت زوار باز است و به هیچ زائری برای خروج اجازه عبور داده نمی‌شود.

۴۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال ایلام هنوز واکسن نزده اند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام هنوز ۴۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال هنوز واکسن نزده اند.

او این آمار را نگران کننده اعلام کرد و گفت: این یک مشکل بوده و نیاز است همه مدیران، روسای بانک ها، فرماندهان انتظامی و نظامی کارمندان را مکلف و اجبار به زدن واکسن کنند.

رستمزاد گفت: همه مدیران موظف و مکلف اند واکسیناسیون کارمندان را پیگیری کنند.

برای بازگشت بیش از ۱۰۰ هزار زائر آماده باشیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به ایام اربعین حسینی گفت: برای بازگشت بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر از زائران از مرز مهران باید آمادگی داشته باشیم.

رستمزاد اظهار داشت: دستگاه‌های مربوطه در حال پیگیری و هماهنگی برای رفع نارسایی‌ها و تامین وسایل نقلیه برای انتقال سریع زوار باشند.

وی تاکید کرد: باید کاری کنیم تجمع زوار در مرز صورت نگیرد، زیرا تجمع موجب انتشار بیماری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: انتقال زوار از پایانه مرزی باید به سرعت انجام گیرد.

رستمزاد به پذیرایی، اسکان، انجام تست پیاده رو، رعایت پروتکل ها، زدن ماسک، ضدعفونی محیط و پاکسازی محیط تاکید کرد و گفت: شهرداری‌های استان، دستگاه‌ها و همه به صورت جهادی باید در این شرایط پای کار باشند.

وی افزود: تبلیغات محیطی باید توسط شهرداری مهران در پایانه برای انجام زدن واکسیناسیون، زدن ماسک و رعایت پروتکل‌ها باید اطلاع رسانی شود.

وی به هماهنگی لازم برای انتقال افراد بیمار و مبتلا در کوتاه‌ترین زمین به شهر‌های مقصد تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در این نشست همچنین با تشکر از حضور ریاست جمهوری، وزرا، همه مدیران و مردم و اصحاب رسانه برای انجام سفر به استان تقدیر کرد و گفت: امیدوارم این سفر دستاورد‌های ارزشمند برای استان به همراه داشته باشد.

طرح شهید سلیمانی به قوت اجرا شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام به تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی در استان تاکید کرد و گفت: بیماریابی باید بصورت جدی پیگیری شود.

او به رعایت دستورالعمل ها، زدن ماسک، همراهی رسانه‌ها برای ایجاد کمپین نه به ملاقات بیماران و همچنین امکان برقراری تماس تصویری بیمار با خانواده برای تقویت روحیه و همچنین اطلاع از وضعیت بیمار و جلوگیری از ملاقات حضوری با بیمار کرونایی تاکید کرد.

انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا پرداخت تسهیلات مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۸۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، شهریار عباسی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی اظهار کرد: سال گذشته با دستور استاندار ایلام برای توسعه زیر ساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان ۴۲۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، افزود: ۷ تعاونی مرزنشینی در استان با عضویت ۲۲۷۰۰۰ نفر در قالب ۷۴۰۰۰ خانوار فعالیت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

عباسی افزود: با پیگیری استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده تا مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امید می‌رود در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود

کد خبر 747689

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام