Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت:برای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  از ظرفیت فرهیختگان و برجستگان در درون و بیرون از آموزش و پرورش استفاده  شود.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، امروز سوم مهرماه در آیین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر و مقاومت در لرستان که در دبیرستان دخترانه شاهد خرم‌آباد همزمان با سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی در کشور همیشه مصادف با گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس است، دفاعی که دانش‌آموزان و معلمان نقشی ستودنی در آن داشتند و این وظیفه ما را در پاسداشت این دو قشر بیشتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران  انقلابی فرهنگی و دینی بوده، هست و خواهد بود، بیان کرد: نهاد آموزش و پرورش که مرکب از معلمان و کادر پر تلاش تعیلیم و تربیت و دانش‌آموزران است در پیدایش انقلاب نقشی ستودنی داشتند و در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی هم نقش آنان کم‌نظیر بوده و گواهی آن ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و صدها معلم شهید در پیروزی انقلاب به ویژه در دفاع مقدس هشت ساله بوده است.

شاهرخی راه ارتقا و پیشرفت را عبور از درون آموزش و پرورش و عرصه تعلیم و تربیت عنوان کرد و با اشاره به اینکه هر جامعه‌ای برای رسیدن به رشد، بالندگی و شکوفایی برسد نیازمند بایدها و نبایدهایی است و پایه این بایدها و نبایدها از درون آموزش و پرورش و از جایگاه تعلیم و تربیت برمی‌خیزد، تصریح کرد: در جمهوری اسلامی برای گسترش آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت تلاش‌های فراوانی شده اما عمق کار وسیع بوده و میدان برای عرصه‌های خدمت گسترده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد: لرستان همچنان نیازمند خدمت است و باید در این استان برای خدمت در همه ابعاد به ویژه آموزش و پرورش پرداخته شود چراکه هنوز مدارسی داریم روستایی و مدارسی که در درون کوه‌ها و کوهپایه‌ها هستند و بدور از مراکز شهری هستند و برای دفع این مشکلات باید برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: مدارسی داریم که به لحاظ تجهیزاتی در فقر به سر می‌برند و باید این عدالت آموزشی با تلاش فراوان و با گرفتن بودجه از مرکز و با اعتباراتی که ۸۵ درصد آنها هنوز متمرکز است با پیگیری‌های مستمر مدیران اجرایی و نمایندگان مجلس در راستای رفع این کمبودها و تجهیرات به نقطه قابل قبولی برسیم.

شاهرخی بر لزوم توجه برنامه‌ریزان آموزش و پرورش در سطح کلان به ظرفیت‌هایی آموزش و پرورش تأکید کرد و با اشاره به اینکه باید شاخص‌های یک مدرسه موفق تعیین و به سمت آن شاخص‌ها خرکت شود، ادامه داد: شاخص‌های انضباط دانش‌آموزان، ارتباط اولیا و مدارس مشخص شود؛ از طرفی باید چشم‌انداز ترویج قرآن کریم تعیین و راهکارهای ارتقای این چشم‌انداز مشخص و هدف‌گذاری شود.

وی با تاکید براینکه در الگوهای رفتاری چه برنامه‌ای وجود دارد؟ و در باب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چه مقدار پیشرفت حاصل شده است؟ اضافه کرد: شاخص‌ها باید تعیین شود تا بدانیم در چه نقطه‌ای هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه برای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  از ظرفیت فرهیختگان و برجستگان در درون و بیرون از آموزش و پرورش استفاده  شود، خاطرنشان کرد: در هر مدرسه‌ای می‌توان این برنامه را بومی‌سازی کرد تا هر مدرسه‌ای بداند در کجای شاخص‌ها قرار دارد و تعلیم و تربیت را در کنار هم ببینند.

شاهرخی بر توجه به اخلاق و معنویت در تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: نمی‌شود که تعلیم باشد اما رشد، تربیت و عدالت اجتماعی همراه آن نباشد و این درحالیست که توجه به مسائل تربیتی باید پیش از مسائل تعلیمی باشد.

انتهای پیام

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس قرآن مجلس شورای اسلامی مرکل لرستان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعلیم و تربیت شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

بر اساس این گزارش، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر روز سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه روز گذشته این شورا تصویب شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • صحرایی: آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد
  • آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد
  • آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین اداره خواهد شد
  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پرورش یک تکلیف ملی است
  • آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد/ معلم کارمند نیست
  • بزودی، ابلاغ نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است
  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پروش یک تکلیف ملی است
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش