Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر شنبه در مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی جدید که در دبیرستان صدرا در حاشیه شهر مشهد برگزار شد دانش‌آموزان را ذخایر ارزشمند کشور دانست و اظهار کرد: همزمانی سالگرد دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلیِ جدید، یک راهبرد عظیم در تعلیم و تربیت و پرورش سرمایه‌های آینده این کشور جلوی پای معلمین و مربیان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان سالگرد دفاع مقدس، تجدید یک حیات فرهنگی است، ادامه داد: اگر این فرهنگ به‌عنوان راهبرد عظیم «انسان‌ساز»، ملاک عمل تمام عناصر نهاد تعلیم و تربیت ما قرار بگیرد، قادر به تداوم انقلاب مقدس اسلامی تا نسل‌های آینده خواهیم بود.

وی افزود: امیدوارم این نهاد بتواند این راهبرد را در شکل باوری جدی در آئینه افکار و اندیشه‌های برادران و خواهران مسئول تعلیم و تربیت قرار بدهد تا در تداوم انقلاب حرکت کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که مسئولیت خطیر نسل‌سازی آینده، بزرگ‌ترین نشان و آرم خلیفه‌الهی برای شما است، گفت: شما کار خدایی یعنی انسان‌سازی انجام می‌دهید که آن هم در خط عبودیت و بندگی خدا و استقلال و آزادی اجتماعی است تا زیر بار قید و فشار هیچ تجاوز و متجاوزی قرار نگیریم.

وی یادآور شد: جریان دفاع مقدس که فرهنگ جهاد و ایثار در دفاع از دین، انقلاب و کشور و مقابله با تجاوز و ستم هست، باید محور همه آموزه‌های شما عزیزان در هر قشر، طبقه و رتبه‌ای از رتبه‌های تحصیلی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شما دانش‌آموزان عزیز که ذخیره اسلام و انقلاب هستید، باید به این اصل توجه کنید که آغاز سال تحصیلی جدید مقارن با اربعین حسینی است و شما در زمانی تحصیل را آغاز می‌کنید که عزیزان امام حسین (علیه‌السلام) این اسارت و ظلم را تحمل کردند تا ظلم بر جامعه حاکم نباشد و استقلال و آزادی بر جامعه‌ای دینی حاکم شود.

وی خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: تلاش کنید خدمت به دین و انقلاب برای شما به‌عنوان یک هدف اصلی در زندگی در کنار همه اهدافی که از دوران نوجوانی در نظر دارید، قرار بگیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: اکنون که در ابتدای مسیر زندگی قرار دارید، خودتان را به خدا بسپارید، عادت کنید تا با بندگی خدا به تحصیل بپردازید که ان‌شاءالله خوشبخت و عاقبت به خیر خواهید شد./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: آیت الله علم الهدی علم الهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود

کمال اکبری در نشست خبری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین که در سالن جلسات دانشکده دین و رسانه قم برگزار شد از ارسال ۱۵۳ مقاله به دبیرخانه خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۰ مقاله چاپ و در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشکده دین و رسانه افزود: استقبال مراکز علمی از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه قم، پژوهشگاه‌های وابسته به حوزه و دانشگاه و نیز مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین بسیار عالی بود. نیازمند استفاده از ظرفیت‌های حوزوی و دانشگاهی برای تولیدات صدا و سیما هستیم.

دبیر همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین، محور‌های این همایش را "دین، فرهنگ و نظامات رسانه‌ای"، "دین، جهانی شدن و رسانه‌های نوین"، "دین و زیبایی‌شناسی رسانه‌های نوین"، "زبان دین و زبان رسانه‌های نوین" و "دین دیجیتال و رسانه‌های نوین" اعلام و خاطرنشان کرد: "روش‌شناسی مطالعات دینی و رسانه‌های نوین"، "فرهنگ، حکمرانی و رسانه‌های نوین"، "رسانه، خرده‌فرهنگ‌ها و تفاهم فرهنگی"، "رسانه‌های نوین، خانواده و سبک زندگی"، "هویت دینی، عدالت‌طلبی و رسانه‌های نوین"، "دین و قالب‌های برنامه‌سازی در رسانه‌های نوین" از دیگر محور‌های این همایش است.

اکبری عنوان کرد: "استعاره و تمثیل در رسانه‌های نوین"، "فرصت‌ها و چالش‌های دین در رسانه‌های نوین"، "چالش‌های اخلاقی حضور دین در رسانه‌های نوین"، "چالش‌های حقوقی حضور دین در رسانه‌های نوین"، "هنر‌های رسانه‌ای و عرفی‌سازی دین"، "دین، رسانه‌های نوین و چالش‌های زیست‌محیطی"، "تنظیم‌گری رسانه‌های نوین و حکمرانی فضای مجازی"، "فرهنگ و آینده‌پژوهی رسانه‌های نوین"، "علوم شناختی، دین و رسانه‌های نوین"، "هوش مصنوعی، دین و رسانه‌های نوین"، "رسانه‌های نوین و بازآفرینی انقلاب اسلامی" و "دین و تنوع زیبایی‌شناسی‌های نوظهور" از دیگر محور‌های این همایش ملی است.

رئیس دانشکده دین و رسانه قم گفت: این همایش برای تولید ادبیات علمی و فرهنگی در مبحث رسانه‌های نوین است، بنا به تغییرات ساختاری سازمان صداوسیما در استفاده از فرصت رسانه‌ای و فضای مجازی، پژوهش علمی در این زمینه ضروری است. همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» تلاشی از سوی همه اندیشمندان، اساتید حوزه و دانشگاه برای تولید ادبیات نظری در حوزه رسانه‌های جدید است.

دبیر این همایش تصریح کرد: اولین همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» پس از برگزاری ۱۷ پیش نشست در طول ۶ ماه گذشته و برگزاری ۱۱ نشست علمی، هشتم و نهم خرداد در استان تهران و قم با معرفی مقالات برگزیده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌ نام پشت‌ کنکوری‌ ها برای «ترمیم نمره» + جزئیات و هزینه
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • ادامه جنجال توسل‌جویی علم‌الهدی به شاهنامه | نمی‌دانستید منیژه، زن باده‌نوش و دختر دشمن ایران بود | این ابیات را هم بخوانید!
  • آقای علم الهدی! برای دفاع از حجاب از زن باده نوشی مثل منیژه دفاع می‌کنید؟
  • آقای علم‌الهدی! چرا منیژه؟
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم