Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:03:03 GMT

جلیقه زردها خیابان‌های پاریس را قرق کردند

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۹۵۳۷

جلیقه زردها خیابان‌های پاریس را قرق کردند

به گزارش ایران به نقل از اسپوتنیک، هفته گذشته نیز این گروه در برخی اعتراض ها علیه اجباری شدن واکسیناسیون کووید – ۱۹ و گذرنامه سلامت تظاهرات کردند.

جنبش جلیقه زردها در فرانسه در سال ۲۰۱۸میلادی پس از برگزاری تجمعات اعتراضی به افزایش مالیات سوخت، شهرت جهانی پیدا کرد.

در سال های بعد، این گروه به یک جنبش بزرگتر تبدیل شد و تجمعات اعتراضی آن اغلب به رفتارهای خشونت بار بین فعالان این جنبش و پلیس منتهی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مردم خشمگین فرانسه در اعتراض به سیستم صدور گواهی سلامت کووید - ۱۹، طی هفته های متوالی به خیابان های شهرهای مختلف این کشور آمده و با سیاست های کرونایی دولت مخالفت کرده اند.

با اجرایی شدن قانون مدیریت بحران کووید-۱۹، ارائه گواهی سلامت برای ورود به بسیاری از اماکن عمومی در فرانسه از جمله برخی مراکز خرید، مجتمع‌ها و مراکز تفریحی، ورزشی و فرهنگی، رستوران‌ها و کافه‌ها، وسائل نقلیه عمومی میان شهری، بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان برای افراد ۱۸ سال و بیشتر از روز دوشنبه ۹ اوت/۱۸ مرداد اجباری شده است.

گواهی سلامت که به صورت بارکد بر روی برگ کاغذ و یا در صفحه تلفن همراه نمایش داده می شود، گواهی می‌کند که صاحب آن هر دو دُز لازم واکسن را تزریق کرده، یا تست شناسایی تازه انجام گرفته او منفی است.

عدم اجرای هر یک از مواد این قانون به اعمال مجازات‌های پیش بینی شده در آن منجر خواهد شد. به عنوان نمونه، اگر سهل انگاری در این زمینه در فاصله ۴۵ روز سه بار تکرار شود، مجازاتی برابر با ۹۰۰۰ یورو جریمه و یک سال زندان به دنبال خواهد داشت.

از آغاز بحران شیوع کرونا در جهان، ۶ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۶۰۱ نفر در فرانسه به کووید – ۱۹ مبتلا شده و ۱۱۶ هزار و ۴۲۰ نفر از این تعداد بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

فرانسه با این آمار کرونایی جایگاه هفتم را در فهرست ۳۰ کشور دارای بیشترین تعداد مبتلایان در جهان داراست.

برچسب‌ها ویروس کرونا فرانسه پاریس اعتراض

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فرانسه پاریس ویروس کرونا فرانسه پاریس اعتراض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۹۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم

دانشجویان فرانسوی به جنایت و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه اعتراض کردند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پس از اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا به نسل کشی در غزه، حالا دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه نیز به جنبش دانشجویی اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پیوسته اند.

به نقل از راشاتودی، پلیس فرانسه دانشجویان معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را متفرق کرد. با این حال دانشجویان معترض اعلام کردند به تحصن خود در دانشگاه ادامه می دهند.

دانشجویان معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه خواستار محکومیت این رژیم و قطع روابط با آن شدند.

گزارش ها حاکی از آن است که دراین تجمع دانشجویانی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ در غزه حضور داشتند. این دانشجویان از رئیس‌جمهور فرانسه خواستند تا با فشار بر تل آویو برای آتش‌بس در غزه تلاش کند.

تجمعی اعتراضی هم در دانشگاه ساینس پو، که امانوئل ماکرون از آن فارغ التحصیل شده، برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به پاریس رسید
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • تبدیل شانزه‌لیزه به محوطه پیک‌نیک رایگان یک‌روزه
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴