Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@21:50:17 GMT

سلامت دانش‌آموزان بر بازگشایی مدارس اولویت دارد

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۵۳۰۷

سلامت دانش‌آموزان بر بازگشایی مدارس اولویت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس رضایی صبح امروز در مراسم بازگشایی مدارس، ضمن تسلیت ایام سوگواری و اربعین سالار شهیدان و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: آموزش تعطیل‌بردار نیست و لحظه‌ای انسان می‌تواند در جهت افزایش آموزش خودش شرکت کند، اما یقین دارم هم معلمان و فرهنگیان دلتنگ دانش‌آموزان و هم دانش‌آموزان دلتنگ معلمان خودشان و هردو دلتنگ مدرسه هستند، آرزو می‌کنم هرچه سریع‌تر شر این ویروس چموش و نامیمون از سر مردم ما و جهان رخت بربندد و دوباره فضای آموزش به معنای واقعی خودش شکل گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان با بیان اینکه آموزش صرفاً حفظ کردن چند فرمول و تمام کردن یک کتاب نیست، ادامه داد: آموزش در ابعاد و عرصه‌های مختلف مطرح است که مدرسه رکن اصلی آموزش است؛ در جلسات ستاد ملی کرونا بیش از ۵۰ بار بحث بازگشایی مدارس مطرح بود و دیدگاه‌های متعدد و مختلف در چگونگی بازگشایی مطرح بود اما سلامت دانش‌آموزان برای ما اصل است.

وی افزود: در جلسات قرارگاه بنده به جهت این که دلتنگ مدرسه هستم، همیشه از کسانی بودم که نظرم بر این بود که هرچه سریع‌تر مدارس باز شود، مدیران و همکاران عزیز که در این جلسه حضور دارند مستحضر هستند که بارها گفتم در فضای استانداری هرگاه خسته می‌شدم سری به دانشگاه و اتاق کوچکم می‌زدم و واقعاً رفع خستگی می‌شد، آن فضا نشاط‌بخش است امروز هم که در این فضا قرار گرفتم احساس آرامش به من دست داد که فکر کردم همه چیز تمام شد، ای کاش روزی برسد که بتوانیم مدرسه را در تمام ابعاد بازگشایی کنیم، آن روز آموزش و پرورش شکل اصلی خود را می‌گیرد.

رضایی با اشاره به زحمات و سختی‌های آموزش مجازی در این مدت عنوان داشت: درست است که در این زوها کادر درمان زحمات زیادی را متحمل شدند، می‌دانم برای معلمان روزهای سختی گذشت و تجربیاتی که دانش‌آموزان و معلمان از فضای مجازی کسب کردند بسیار با ارزش است.

استاندار اصفهان ادامه داد: همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونانشان در نواحی آموزش و پرورش روزهای سختی را داشتند و در این روزهای آغازین سال تحصیلی دغدغه مسؤولان بوده است که هیچ کلاسی بدون معلم نماند، دغدغه مدیرکل نوسازی مدارس و مجمع خیران این بوده است که همه کلاس‌ها آماده باشد و دغدغه همه دانش‌آموزان بوده است که مدرسه بیایند و دلتنگی خودشان را به سر برند، اما وضعیت از این قرار است که ما هنوز با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم‌.   

واکسن زدن نه تنها مشکلی ندارد بلکه ضروری است 

وی با بیان این که امروز همه شهرهای ما در استان اصفهان حالت نارنجی دارند، خاطرنشان کرد: اما نگران هستیم بابت اینکه بعضی هنوز واکسن نزدند و در شهر اصفهان به خصوص این نگرانی بیشتر است، علی‌رغم تمام تمهیداتی که انجام شده و از همینجا از تمام بزرگواران خواهش می‌کنم با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده هرچه سریع‌تر واکسن را بزنند.

رضایی خاطرنشان کرد: به عنوان یک ایمونولوژیست شفاف اعلام می‌کنم که واکسن زدن نه تنها مشکل ندارد بلکه بسیار لازم و ضروری است، یک دلیل این قضیه این است که کادر درمان که نخستین قشر واکسینه شده بودند، در پیک پنجم حتی یک مورد مرگ و میر هم در بین پرسنل نداشتیم و این دلیل بر این است که واکسیناسیون اثربخش است.

استاندار اصفهان ضمن اشاره به اقدامات دستگاه‌های مختلف در امر‌ واکسیناسیون، تصریح کرد: امروز هم عزیزان سپاه و بسیج همت مردانه‌ای کردند و هم با همکاری و همزبانی خاصی که به لطف خدا در استان ما حاکم است، همکاری نزدیکی بین دانشگاه علوم پزشکی و بسیج فراهم شده و امکانات واکسیناسیون در همه جای استان به خوبی فراهم است.

وی اضافه کرد: نگرانی از پیک بعدی ویروس لاندا است که قطعاً با واکسیناسیون می‌تواند کمک شود، اما به منزله این نیست که تمام کسانی که واکسن زدند پروتکل ها را رعایت نکرده و فاصله اجتماعی را رعایت نکنیم.

معلمان از اعتمادشان برای دعوت به واکسیناسیون استفاده کنند

رضایی با تشکر از زحمات معلمان در ادامه تأکید کرد: به نوبه خودم دست تک تک معلمان را می‌بوسم و آغاز آموزش را تبریک عرض می‌کنم، قدردان صبوری و تلاش آنها هستم، می‌دانم مشکلات و مسائل معیشتی که دارند تا چه اندازه هست اما از آنها می‌خواهم به عنوان کسانی که مورد اعتماد مردم هستند، از این اعتماد در بین مردم برای توصیه به واکسیناسیون استفاده کنند که این مسأله می‌تواند در جهت غنای آموزش و پرورش و سلامت بیشتر مردم مؤثر و مفید باشد.

استاندار اصفهان در خصوص بازگشایی مدارس بیان داشت: هم و غم ما سلامتی دانش‌آموزان است و اگر بر اساس مصوبات ستاد ملی جایی را برای شروع سال تحصیلی و شروع کلاس‌ها اعلام کردیم، همه بر مبنای کارشناسی‌های لازم است و تک تک مسائلی را که برای ما مهم است، احصا می‌کنیم.

وی در پایان گفت: آرزوی سال تحصیلی سرشار از نشاط همراه با موفقیت، یادگیری بیشتر، علم و دانایی یعنی پیشرفت بیشتر مملکت را از خدای متعال برای این مرز و بوم و این دانش‌آموزان و آینده‌سازان و سرمایه‌های اجتماعی آینده را خواستارم.

به گزارش فارس، عباس رضایی در حاشیه این مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در اصفهان را به صدا در آورد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۶/ح/

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار اصفهان عباس رضایی بازگشایی مدارس سال تحصیلی جدید مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا واکسیناسیون دانش آموزان استاندار اصفهان بازگشایی مدارس آموزش و پرورش سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۵۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است

ایسنا/خوزستان نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش انسان‌ساز است، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد امروز (۱۴ اردیبهشت‌ ماه) در اختتامیه نوزدهمین دوره جشنواره قرآن، عترت و نماز نخبگان دانش‌آموزی خوزستان که در اهواز برگزار شد، گفت: قرآن کریم در جایی می‌فرماید، هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ و در جای دیگر می‌فرماید، هُدًی لِلْمُتَّقِینَ. انسان‌ها وقتی حق را می‌شنوند آن‌ را می‌پذیرند که این هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ است، اما یک دسته اهل ایمان حق‌پذیرند یعنی وقتی کلام حق را بشنوند اطاعت می‌کنند و این هُدًی لِلْمُتَّقِینَ است.

او در ادامه بیان کرد: رژیم صهیونیستی در غزه جنایت می‌کند و نیمی از شهدا در غزه کودک هستند. این رژیم در عرصه نظامی به هیچ‌یک از اهدافش نرسیده است. اکنون هم فطرت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی به آنها نهیب زد و دست به اعتراض زدند.

وی با اشاره به اینکه چهره تمدن غربی را در اسرائیل ببینید، افزود: می‌گفتند هر آنچه را که به سمت ما شلیک شود، در هوا می‌زنیم، اما وقتی بزدلانه به سفارتخانه ما در سوریه حمله کردند در یکی دو هفته تا عملیات «وعده صادق» آماده بودند و موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایران به هدف اصابت کرد. 

وی در پایان، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

عبدالله حبیبی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این آیین گفت: ۲۰۰ هزار نفر دانش‌آموز در منطقه انتخاب شدند که از این تعداد ۴۵۰۰ نفر به رقابت پرداختند و در نهایت ۵۵۰ نفر برتر استان شدند و ۷۰ نفر برای مسابقات کشوری معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان قرآنی باعث مباهات آموزش و پرورش استان خوزستان هستند، افزود: هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی است. مکتب شیعه با وجود این کتاب‌های با ارزش، با بشریت اتمام حجت کرده است و باید قدر این دین و شریعت الهی و کامل را دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج
  • بازی محل رشد خلاقیت دانش آموز است
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • اجرای طرح «روز دفتر مدرسه» در آموزش و پرورش سمنان/ کار معلم در هیچ زمانی فراز و نشیب نداشته و معلم همیشه معلم است
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها