Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک با بیان اینکه تا آخر مهرماه ۱۴۰۰ همه کامیون‌های دپو شده در گمرک ترخیص می‌شوند، افزود: در جلسه‌ای که هفته پیش با محوریت دادستان عمومی و انقلاب تهران به ریاست معاونان دادستان، آقایان پسندیده و تورک و دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی مرتبط با واردات کامیون برگزار شد، به تصمیمات مهمی رسیدیم ضمن اینکه پس از جلسه‌ای که امروز داشتیم همه مشکلات ترخیص کامیون‌های دپوشده در گمرک برطرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در جلسه هفته گذشته، زمان تمدید ثبت سفارش کامیون‌ها به سه روز تقلیل یافت و مجوز محیط زیست از چرخه تشریفات گمرکی حذف و به بعد از ترخیص موکول شد همچنین سازمان استاندارد موظف به استقرار نماینده خود در گمرک شد تا در حداقل زمان پاسخگویی داشته باشد.

معاون فنی گمرک گفت: از جمله تصمیمات مهم جلسه هفته پیش، حذف وثیقه یا ضمانت نامه بانکی برای کامیون‌هایی بود که از ارز اشخاص استفاده کرده اند که مقرر شد از این افراد به جز چک و سفته، برای وثیقه چیزی گرفته نشود.

جمال ارونقی افزود: به جز این موارد، موضوع مهم دیگری که بر سر راه ترخیص این کامیون‌ها وجود داشت هزینه‌ای بود که شرکت‌های خدمات پس از فروش از رانندگان می‌گرفتند که مدیریت‌های این شرکت‌ها امروز در جلسه دادستان عمومی و انقلاب تهران حاضر شدند و با توجه به ابلاغیه‌های وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت تعرفه سه درصد ارزش سیف کامیون را برای ارائه خدمات پس از فروش پذیرفتند.

وی تاکید کرد: البته بعضی از شرکت‌ها اعلام کرده اندکه این ارزش پنج درصد است به همین دلیل مقرر شد که در صورتی که این شرکت‌ها مصوبه پنج درصدی ارزش سیف کامیون را ارائه دهند مابه التفاوت آن بعد از ترخیص از کامیون داران اخذ شود.

واردات هفت هزار تن سرم به کشور تا ابتدای مهر ۱۴۰۰

معاون فنی گمرگ در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: تا تاریخ ۲ مهر ۱۴۰۰، حدود ۷ هزار تن سرم وارد کشور شده است.

ارونقی افزود: تا تاریخ ۲ مهر ۱۴۰۰ حدود ۶ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۵۸۱ کیلوگرم معادل بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ تن سرم به ارزش ۷ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۳۸۷ یورو توسط ۲۸۲ دستگاه کامیون به کشور وارد شده است.

پربیننده ترین ساینا ۱۵۵میلیون شد/ قیمت پراید، کوییک و تیبا + جدول قیمت محصولات ایران خودرو امروز ۱۴۰۰/۷/۲ قیمت پژو ۴۰۵ به مرز ۲۴۵ میلیون تومان رسید + جدول کوییک ۱۶۸میلیون شد/ قیمت پراید، ساینا و تیبا + جدول قیمت محصولات ایران خودرو امروز ۱۴۰۰/۷/۱

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کامیون کامیون ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی با بیان اینکه سلامت شهروندان خط قرمز دستگاه قضاست، اظهار کرد: در همین راستا یک محموله ۴۴ هزار تنی روغن به ارزش ۷۰ میلیون یورو در بندر شهید رجایی وجود دارد و به هیچ عنوان اجازه ترخیص به آن نمی‌دهیم. شرکت فروشنده این روغن‌ها مدعی شده که محموله را پس می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر پیگیر این موضوع هستیم و هفته آینده جلسه‌ای در این رابطه برگزار می‌شود و مسئولان مربوطه را دعوت کردیم که در این جلسه نسبت به این موضوع پاسخگو باشند. برای مدیران مربوطه، پرونده کیفری تضییع اموال عمومی تشکیل شده است و این پرونده در بازپرسی دادسرای بندرعباس در حال پیگیری است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: درباره این پرونده سازمان غذا و دارو رسالت خود را به خوبی انجام داده است و محموله‌ای که امکان مصرف ندارد را تحت هیچ شرایطی تأیید نکرده است. این روغن‌ها در قالب ۳ محموله به بندر شهید رجایی وارد شده است. ۲ مورد از این محموله‌ها مربوط به یک شرکت ترکیه‌ای و یک محموله مربوط به یک شرکت آرژانتینی است. وارد کننده این روغن‌ها شرکت بازرگانی دولتی است.

وی اضافه کرد: این محموله حدود ۳ سال ۹ مخزن بزرگ را اشغال کرده است که همین موضوع نگهداری این روغن‌ها هزینه زیادی را در بر می‌گیرد.

قهرمانی یادآور شد: محموله مهم دیگری که در این بندر وجود دارد، ۱۰ کانتینر تجهیزات بافندگی مربوط به یک شرکت در استان قم است. این شرکت بیش از ۷ ماه به دنبال ترخیص کالاهای خود بود و یک روز قبل از سفر ریاست قوه قضائیه به استان این محموله تعیین تکلیف و کالاهای آن ترخیص شد. حل مشکلات این شرکت یکی از برکات سفر قوه ریاست قوه قضائیه بود.

وی با اشاره به دستاوردهای سفر ریاست قوه قضائیه به استان، گفت: این سفر حساسیت بالایی را در بین مدیران ایجاد کرده و مسئولان نسبت به انجام وظایف خود دغدغه‌مندتر شدند و این یکی از برکات سفر رئیس قوه قضائیه است.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های بنادر، معطلی کشتی‌ها بود، بیان کرد: معطلی کشتی‌ها از چند جهت دارای اهمیت است. هر روز معطلی یک کشتی در بندر حداقل حدود ۲ میلیارد تومان هزینه دموراژ در پی دارد. در گذشته کشتی‌هایی داشتیم که حدود ۶ ماه در بندر معطل بودند و چیزی حدود ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه دموراژ این کشتی‌ها بود.

قهرمانی اضافه کرد: جلوگیری از فاسد شدن کالاها در کشتی و تأمین نیازهای اساسی مردم از طریق واردات این کالاها از دیگر موارد اهمیت ترخیص کالاها از این کشتی‌هاست. بعد از ورود دستگاه قضائی به این موضوع هیچ کشتی نه در اسکله و نه در لنگرگاه بیشتر از ۷ روز توقف ندارد.

وی با تقدیر از زحمات و هماهنگی مدیران استانی، تاکید کرد: رئیس قوه قضائیه در جریان سفر اخیر خود به این موضوع اشاره داشت که وضعیت بنادر در مقایسه با سفر قبلی بسیار بهتر شده است. یکی از علل توفیقاتی که در استان هرمزگان شاهد آن هستیم تعامل و همراهی همه مسئولین به ویژه استاندار، نماینده، ولی فقیه و دستگاه‌های اجرایی و امنیتی است. همه با یکدیگر همدل و همراه هستند و به دنبال حل مشکل هستیم.

کد خبر 6098695

دیگر خبرها

  • نرخ انواع نان آزادپز در کردستان اعلام شد
  • پیام پوتین به غرب در آیین تحلیف
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • بلینگام: رئال مادرید تمام زندگی من است؛ کاش خاطرات بارسلونا را دوباره زنده کنم
  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول
  • مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • دومین جلسه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران ۱۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد