Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@09:26:28 GMT

«درخت گردو»؛ بهترین فیلم جشنواره بایکال

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۰۰۹۹

«درخت گردو»؛ بهترین فیلم جشنواره بایکال

جشنواره بایکال روسیه «درخت گردو» را به عنوان بهترین فیلم بلند داستانی خود برگزید.

به گزارش ایمنا، جشنواره بین‌المللی فیلم بایکال ۲۰۲۱ درخت گردو ساخته محمدحسین مهدویان را به عنوان بهترین فیلم بلند داستانی خود برگزید. این فیلم که یکی از ۳ فیلم رقیب در بخش بهترین فیلم بلند داستانی بود، موفق شد جایزه موسوم به لئونید گایدی را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره آخرین نفس‌ها ساخته فراز فداییان نیز یکی از ۷ فیلم بخش آثار مستند را تشکیل داده بود که جایزه را به مستند «جزیره بورومسکی» ساخته اولگا استفانووا محصول ۲۰۲۰ واگذار کرد.

در بخش انیمیشن نیز فیلم کلمات روی تپه محصول روسیه ساخته والنتین تلگین به عنوان بهترین انیمیشن انتخاب شد.

امسال در فهرست نهایی بخش رقابتی در مجموع ۳۹ فیلم مستند، علمی، بلند داستانی، انیمیشن و فولدوم (فیلم‌هایی در محیط ویدیوو با زاویه دید نیمکره) حضور داشتند که از ۱۱ کشور مختلف انتخاب شده بودند. روسیه، سوئد، آلمان، کانادا، ایران، آرژانتین، استرالیا، لستو، آفریقای جنوبی و ایتالیا از جمله شرکت کنندگان در این دوره بودند.

این فیلم‌ها از میان ۱۸۶ فیلم انتخاب شدند که ۷ مستند، ۵ فیلم علمی، ۳ فیلم بلند و ۱۲ فیلم انیمیشن را دربرگرفته بودند. در بخش غیر رقابتی نیز ۱۲ فیلم به نمایش درآمد.

امسال بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بایکال با تمرکز بر موضوع «مردم و محیط زیست» از ۸ تا ۱۲ سپتامبر برگزار شد.

درخت گردو با بازی پیمان معادی، مینا ساداتی، مینو شریفی و مهران مدیری تصویرگر داستانی واقعی از فاجعه بمباران شیمیایی سردشت است.

منبع: ایرنا کد خبر 524730

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمدحسین مهدویان مهران مدیری فیلم درخت گردو جشنواره بایکال جشنواره فیلم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بلند داستانی بهترین فیلم فیلم بلند درخت گردو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ در بخش مستند نیمه بلند تلویزیونی، از بین متقاضیان شرکت کننده از سراسر کشور، بخش آثار تاریخی و گردشگری مجموعه مستند ماندستان (ویژه شهرستان دشتی) مجوز لازم به مرحله پایانی را کسب کرد.

مستند تلویزیونی ماندستان به مدت ۳ سال در ۱۵ قسمت تلویزیونی تولید شده است که از خرداد تا آبان ماه ۱۴۰۲ به صورت هفتگی از آنتن سیمای استانی مرکز بوشهر پخش شد.

تهیه کننده و کارگردان مستند تلویزیونی ماندستان سید علاالدین امیری، کارشناس ارشد مهندسی الکترونیک و مخابرات است.

دیگر خبرها

  • مستندی جدید درباره ظهور و سقوط WCW ساخته خواهد شد؛ چه کسی WCW را کشت؟
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • گفت‌وگو باکارگردان مجموعه‌مستند «پابه‌ماه»/ قصه‌هایی تماشایی از امید و زندگی
  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ