Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، مستند «برکت» به کارگردانی ایرج سعدی در بخش مسابقه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد و امشب از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

او درباره سوژه این فیلم مستند به فارس گفت: مستند «برکت» روایتگر مراسم آیینی پخت سمنو در یکی از روستاهای همدان به نام اشتران است، مراسمی که پیوند خورده با آیینی معنوی است و در نهایت بخشی از این سمنو در بین زائران کربلا که از این منطقه عبور می‌کنند، به صورت نذری پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در این مراسم که همه ساله در استان همدان برگزار می‌شود جمعی از بانوان روستا دور هم جمع شده و در مراسمی آیینی سمنوپزی می‌کنند. همانطور که می‌دانید همدان در مسیر تعدادی از زائران کربلا است و جمعی از افرادی که برای راهپیمایی اربعین می‌روند، در این مسیر با همین سمنوها پذیرایی می‌شوند.

سعدی درباره نامگذاری این فیلم گفت: همانطور که می‌دانید سمنو از گندم تهیه می‌شود و نام گندم، 11 بار در قرآن کریم آمده است. به همین دلیل نام مستند را «برکت» گذاشتیم.
وی درباره نوع روایت فیلم توضیح داد: در این فیلم مستند 3 گروه از بانوان را می‌بینیم، دسته اول دختران 8-9 ساله هستند که در حال بازی‌کردن نمایش داده می‌شوند، آنان زنان آینده روستاها هستند. دسته دوم دختران جوان‌اند که در حال کسب تجربه از بزرگترهایشان هستند و در آینده پخت سمنو برعهده آنان می‌شود. دسته سوم نیز خانم‌های باتجربه‌اند که اکنون پخت سمنو را برعهده دارند.

کارگردان مستند «برکت» خاطرنشان کرد: فیلمبرداری این مستند 27 دقیقه‌ای را سال گذشته انجام دادیم و اکنون در پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد.

عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از:کارگردان: ایرج سعدی، تصویربردار و نورپرداز: سیدمحمد حسینی ره، صدابردار: سیدمحمد حسینی، تهیه‌کننده: بهمن رحیمی وقار، تحقیق و پژوهش: علی جهانپور و ایرج سعدی، تدوین: ایرج سعدی و بهمن رحیمی وقار، مجری طرح: موسسه فیلمسازی جادوی خیال هفت، مدیر تولید: مینا اکبری، گوینده متن: شیبا گلکارزاده و تهیه شده در مرکز صداو سیمای همدان.

براساس این گزارش، مستند «برکت» امشب، 3 مهرماه ساعت 20 از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن امشب ساعت 24 و فردا 9 صبح است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان سعدی کارگردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان از آغاز فعالیت این دانشگاه در مرز شلمچه برای ارائه خدمات در اربعین حسینی(ع) از نیمه مرداد خبر داد و گفت: ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران فعالیت خواهند کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، اسماعیل ویسی در نخستین ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) دانشگاه علوم پزشکی آبادان که امروز  برگزار شد، اظهار کرد: در اربعین حسینی(ع)  از 15 مرداد فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز می‌شود و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این مدت 11 پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با 10 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه و هواپیمای بیماربر نیز در منطقه استقرار پیدا می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد به منظور رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و موسسات همکار، نیز از دیگر اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار داوطلب همدانی در آزمون سراسری
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • «تا اطلاع ثانوی تعطیل»، نگاهی متفاوت به انقلاب فرهنگی!
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی
  • پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی