Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد وحیدی وزیر کشور شنبه‌شب در بدو ورود به استان بوشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: باتوجه به اینکه در چارچوب تفاهم با دولت عراق، طرف مقابل بر تردد زائران از طریق مرز هوایی تاکید داشت، براین اساس از مردم می‌خواهیم در این زمینه همکاری کنند.

او افزود: فقط کسانی اجازه تردد از مرز‌های زمینی را دارند که روادید داشته باشند و همه باید این مساله را در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور گفت: بنای ما بر اساس خواست دولت عراق این است که همه زائران از طریق مرز هوایی در سقف مشخص شده اعزام شوند، اما مشتاقان زیارت اربعین در کشور زیاد هستند و برخی از افرادی که روادید داشتند و واکسن هم زده بودند نتوانستند از مرز هوایی بروند به همین دلیل از مرز زمینی عازم زیارت شدند.

وحیدی تاکید کرد: مرز زمینی برای زائران بسته است و از مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت می‌خواهم برای عبور از مرز زمینی تلاش نکنند، زیرا دولت عراق به دلیل برخی ملاحظه‌های کرونایی تردد از مرز زمینی را نپذیرفته است.

‎او همچنین درباره انتخاب استانداران گفت: انتخاب استانداران فرآیند زمان‌بَری است همه آنان باید در هیات دولت مطرح شوند، رای اعتماد بگیرند و پس از آن معرفی شوند. برهمین اساس در هر جلسه ۲ تا ۳ استاندارد معرفی و پس از تصویب، معرفی می‌شوند.

وزیر کشور عنوان کرد: رویکرد وزارت کشور انتخاب استاندار‌های مردمی است، چون استانداران بخشی از مردم هستند و بدون کمک مردم نمی‌توانند به توفیق لازم در استان برسند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر کشور استاندار بوشهر اربعین حسینی زیارت اربعین مرز زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند

 رسانه‌های محلی به نقل از ولوریناس کاسیوناس وزیر دفاع لیتوانی روز یکشنبه گفت: ما صفحه جدیدی را در دفاع در سطح جامعه باز می‌کنیم.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وزیر دفاع لیتوانی ادامه داد که مقامات می‌خواهند غیرنظامیانی را برای استفاده از سلاح گرم آموزش دهند تا در زمان جنگ بتوانند از آنها استفاده کنند.

دولت لیتوانی از پزشکان و نظامیان بازنشسته خواسته برای کمک به دولت وارد میدان شوند.

مقامات لیتوانی قبلاً گفته بودند که این کشور بیشتر این رویکرد جدید را از تجربه اوکراین در جنگ با روسیه که در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) آغاز شد، گرفته اند.

با توجه به درگیری‌های جاری در اوکراین، کاسیوناس و همتای لهستانی‌اش ولادیسلاو کوسینیاک-کامیز هر دو ماه گذشته متعهد شدند که به کی‌یف برای بازگرداندن شهروندان این کشور برای حضور در میدان جنگ کمک کنند.

ماه آوریل، لتونی کشور همسایه لیتوانی نیز اصلاحاتی را در قانون خدمات نظامی خود تصویب کرد که به خارجی‌ها اجازه می‌دهد در یگان‌های ویژه نیرو‌های مسلح این کشور در مواقع اضطراری خدمت کنند.

دیگر خبرها

  • رویکرد منطقی، احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای است
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • عکس/ نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • نشست مشترک هیأت دولت با استانداران آغاز شد
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز