Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@20:56:01 GMT

چین صدرنشین تعداد پتنت ثبت شده در فناوری ۶G

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۱۴۳۸

چین صدرنشین تعداد پتنت ثبت شده در فناوری ۶G

موسسه تحقیقاتی «Cyber Creative» اعلام کرد از کل پتنت‌های ثبت شده در حوزه فناوری ۶G از آگوست ۲۰۲۱، بیش از ۴۰.۳ درصد آنها متعلق به چین است - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، موسسه تحقیقاتی «Cyber Creative» اعلام کرد از کل پتنت‌های ثبت شده در حوزه فناوری 6G از آگوست 2021، بیش از 40.3 درصد آنها متعلق به چین، 35.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد مربوط به ایالات متحده، 9.9 درصد ژاپن، 8.9 درصد اروپا و 4.2 درصد مربوط به کره جنوبی است. در این گزارش آمده است که بیشتر پتنت‌های ثبت شده 6G در چین توسط هواوی به ثبت رسیده است. انتظار می‌رود طی سال‌های آینده چین پتنت‌های بیشتری در این حوزه به ثبت برساند و همچنان صدرنشینی تعداد پتنت بیشتر در حوزه فناوری‌های 6G را برای خود حفظ کند.

بیشتر بخوانید:

کاربرد هوش مصنوعی در حمل و نقل ریلی چیست؟رصد تغییر کاربری اراضی و جنگل زدایی با فناوری های هوش مصنوعیارزش 2.6 میلیارد دلاری هوش مصنوعی در بازار کشاورزی تا 2025

برای دستیابی به این آمار و ارقام حدود 20 هزار پتنت مربوط به فناوری 6G مورد بررسی قرار گرفته است که شامل ارتباطات، فناوری کوانتومی و هوش مصنوعی می‌شود. به نظر می‌رسد کشورهایی که پتنت‌های ثبت شده بیشتری دارند، از نظر توسعه این فناوری نیز در مراحل پیشرفته‌تری قرار دارند و تاثیر بسیار بیشتری روی استانداردهای صنعت خواهند داشت.

انتظار می‌رفت توسعه شبکه 6G توسط چین به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی دولت ایالات متحده آمریکا در سال 2019 علیه هواوی با سرعت کمتری ادامه پیدا کند اما این کشور با ساماندهی شرکت‌های و دانشگاه‌های دولتی رقابت طلبی خود را حفظ کرده است. در گزارش قبلی عنوان شده بود که از کل 38 هزار پتنت ثبت شده در حوزه فناوری 6G چین با سهم 35 درصدی پیشتاز و ایالات متحده با سهم 18 درصدی بعد از چین در رتبه دوم ایستاده است.

مقدار قابل توجهی از پتنت‌ها (حدود 12 درصد) توسط هواوی ثبت شده است که در سال گذشته 30 درصد از ایستگاه‌های پایه جهان تحت کنترل داشت. از دیگر شرکت‌های برجسته‌ای که میزان قابل توجهی از پتنت‌های فناوری 6G را ثبت کرده‌اند می‌توان به دو شرکت دولتی شرکت علوم فضایی و فناوری چین و استیت گرید کورپوریشن چین اشاره کرد.انتظار می‌رود شبکه 6G بیش از 10 برابر از نسل قبل خود سریع‌تر باشد که رانندگی کاملا خودران، واقعیت مجازی HD و اینترنت جهانی را حتی در دورترین مناطق جهان نیز ممکن می‌سازد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فضای مجازی فضای مجازی پتنت های ثبت شده حوزه فناوری ثبت شده فناوری 6G

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند

طبق آمار ثبت احوال کشور از تعداد فوتی‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، مردان بیشتر از زنان فوت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵.۶ درصد و زنان ۴۴.۴ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل(۱۴۰۱) برابر ۵۶.۶ درصد برای مردان و ۴۳.۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  ۴۱۸هزار و ۷۴۱  رویداد فوت ثبت شده، ۵.۶درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • (عکس) کنکور 1403 در بجنورد
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی