Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الله شهبازی، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان میزان مساحت باغ‌های استان را در امسال ۷۹ هزار و ۱۶۲ هکتار برشمرد و گفت: از این میزان مساحت، باغات انگور با ۲۱ هزار و ۸۰۰ هکتار بیشترین سطح را به خود اختصاص داده است.

او با اشاره به پیش بینی تولید و برداشت ۴۱۵ تن انگور از باغات سطح استان افزود: شهرستان ملایر از مهمترین تولید کنندگان انگور و دارای بیشترین سطح باغات انگور استان به شمار می‌رود ضمن اینکه بر اساس پیش بینی‌ها از مساحت ۱۰ هزار و ۸۲۶ هکتاری امسال باغات انگور شهرستان ملایر حدود ۲۵۵ تن محصول برداشت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه استان همدان در سطح کشور رتبه دوم تولید انگور را دارد، گفت: در سال گذشته نیز از ۷۸ هزار و ۱۲۳ هکتار مساحت باغات سطح استان ۷۷۵ هزار و ۹۰۶ تن محصولات باغی برداشت شد که بیشترین تولید به میزان ۴۱۲ هزار و ۷۵۶ تن به مساحت ۲۱ هزار و ۷۵۰ هکتار به تولید انگور اختصاص داشت و ملایر با ۱۰ هزار و ۷۶۵ هکتار باغات انگور بیش از ۲۴۳ هزار و ۴۰۳ تن محصول برداشت کرد.

شهبازی تولید سالیانه محصولات باغی استان را به صورت میانگین ۸۰۰ هزار تن برشمرد و در ادامه با اشاره به اینکه ۲.۴ درصد باغات کشور به استان همدان اختصاص دارد، ادامه داد: علاوه بر آن سه درصد محصولات باغی در استان همدان تولید می‌شود که این امر نشان از مزیت بالای باغبانی در سطح استان دارد.

او همچنین با بیان اینکه استان همدان نخستین و بزرگترین تولید کننده گردو در کشور است، عنوان کرد: سال گذشته از ۱۹ هزار و ۴۵۹ هکتار سطح باغات گردو استان ۶۳ هزار و ۸۲۹ تن گردو برداشت شد که امسال نیز بر اساس پیش بینی‌ها از ۱۹ هزار و ۶۰۱ هکتار باغات گردو ۶۴ هزار و ۳۱۴ تُن محصول برداشت خواهد شد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان شهرستان تویسرکان را قطب تولید گردوی استان برشمرد و بیان کرد: سال گذشته از پنج هزار و ۶۱۳ هکتار باغات گردوی تویسرکان ۱۹ هزار ۱۲۵ تُن محصول برداشت شده و امسال پیش بینی بر این است که از پنج هزار و ۶۲۲ هکتار باغات گردو تویسرکان ۱۹ هزار و ۱۱۵ تُن محصول برداشت شود.

شهبازی با اشاره به مقایسه سطح باغات و تولید محصولات باغی استان با ۱۵ سال پیش از سال ۸۵ تا سال ۹۹ گفت: از حدود ۱۵ سال پیش میزان محصولات باغی سطح استان از ۵۲۱ هزار تُن به ۷۷۶ تُن و میزان مساحت باغات از ۵۷ هزار و ۵۵۰ هکتار به بیش از ۷۸ هزار هکتار رسیده است.

او بیان کرد: این آمار نشان می‌دهد طی ۱۵ سال میزان سطح زیر کشت باغات همدان صعودی کمتر و میزان تولید محصولات باغی استان صعودی بیشتر داشته است و علت این عملکرد را می‌توان استفاده از دانش روز، کلاس‌های آموزش و ترویجی، استفاده از نهاده‌های فنی بویژه نهال مورد نیاز دانست.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان اضافه کرد:از سطح ۷۹ هزار و ۱۶۲ هکتار باغات سطح استان در حدود ۹ هزار هکتار باغات مثمر غیر بارور بوده که هنوز نهال هستند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی ن محصول برداشت محصولات باغی باغات انگور هکتار باغات باغات گردو سطح استان پیش بینی تن محصول ۱۹ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش قدس آنلاین، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و میزان تولید برگ سبز چای شمال کشور، اظهار داشت: اکنون تولید چای در سطح ۲۲ هزار هکتار از اراضی شمال کشور به ویژه در استان گیلان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر بخشی از اراضی چای شمال کشور احیا شده است اظهار داشت: تقریباً ۶ هزار هکتار اراضی چای غیرفعال دیگر در شمال کشور داریم که با مدیریت و اقدامات حمایتی می‌توان آنها را نیز احیا کرد.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: اکنون سطح زیرکشت چای شمال کشور به ۲۲ هزار هکتار رسیده که در سال‌های گذشته این میزان حدود ۱۵ هزار هکتار بوده است.

جهان ساز گفت: اکنون قیمت مصوب هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۸ هزار تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۵ هزار تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته قیمت خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای متناسب با هزینه‌های تمام شده تولید و نرخ تورم متناسب‌سازی شده است و با توجه به شرایط اقتصادی و صرفه بازار کارخانه‌ها برای حمایت از چایکاران ممکن است این محصول را بیش از مبلغ مذکور خریداری کنند.

آغاز خرید برگ سبز چای از نیمه اردیبهشت ماه

جهان ساز گفت: برداشت برگ سبز چای همه ساله اوایل اردیبهشت ماه انجام می‌شود امسال به دلیل شدت بارندگی‌ها و سرد شدن هوا این مهم به تعویق افتاده است.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد برداشت برگ سبز چای از اواسط اردیبهشت ماه انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی