Web Analytics Made Easy - Statcounter

پریسا عابدپور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ۴۹۵ معدن بهره برداری ۳۰۳ معدن فعال و ۱۹۲ معدن غیر فعال است که با برگزاری مزایده در سالجاری این معادن نیز فعال و به چرخه تولید بازگردانی خواهند شد، افزود: در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و عمل به شعار سال که از سوی ایشان به عنوان سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" مزین شده است ۶۰ معدن راکد با حجم سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال به چرخه تولید بازگردانی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سالجاری ۲۴ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده‌های جدید کشف شده در استان صادر شده که جهت بهره برداری از معادن یاد شده بیش از یک هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی استان انجام و که زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵۹۶ نفر فراهم کرده است.

عابدپور تصریح کرد: یک از دغدغه‌های اصلی سازمان در حوزه معادن استان جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی است که در این راستا با حضور و سرمایه گذاری کاملاٌ خصوصی بخش خصوصی چند واحد فرآوری انواع مواد معدنی از جمله واحد کنسانتره سازی سنگ آهن برای اولین بار در استان در شهرستان بوکان و سنگبری های بزرگ مقیاس در شمال و جنوب استان در حال راه اندازی هستند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی تأکید کرد: در حال حاضر ۵۰۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی بیش از یک هزار و ۱۳۸ میلیون تن و حجم سرمایه گذاری بیش از ۴ هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵ هزار و ۱۷۹ نفر فراهم ساخته‌اند.

عابدپور اضافه کرد: معادن استان با توجه به شرایط خاص استان از جمله مرزی بودن، زیست محیطی و منابع طبیعی بخصوص وجود پوشش‌های گیاهی و گون در اکثر نقاط استان فعالیت‌های معدنی کمی سخت می‌کند که البته با تعاملات بین دستگاه‌های ذیربط استان و جود بیشتر موانع معدنکاران حل شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت بالای مواد معدنی و صنایع معدنی استان که یک استان طلاخیز و در حوزه سنگ‌های تزئینی در رتبه‌های نخست قرار دارد می‌تواند با جذب سرمایه گذاری‌های بیشتر به قطب معدنی کشور تبدیل شود.

عابدپور تصریح کرد: برای جذب سرمایه گذاران بیشتر در استان باید زیر ساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای فرآوری مهیا شود که همت و همکاری همه دستگاها و نهادهای استانی را می‌طلبد تا سرمایه گذاران بتوانند براحتی در این استان سرمایه گذاری کنند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: برای پشتیبانی از سرمایه گذاران و فعالان بخش معدن در استان اقدامات خوبی در ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز معادن از جمله راه دسترسی به معدن اسفالته، برق رسانی و آب رسانی انجام شده است که علاوه بر معادن بیشتر روستاهای موجود در این مسیر نیز از این مکانات برخوردار شداند.

عابدپور اضافه کرد: برای رفع موانع موجود بر سر راه معدنکاران و فعالان حوزه معدن که بیشتر موانع قانونی است باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز ورود کنند و با اصلاح فرایند قوانین نسبت به رفع موانع تولید در حوزه معدن اقدام کنند.

کد خبر 5313617

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری معادن صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی هفته دفاع مقدس ویروس کرونا اربعین 1400 اربعین حسینی بوشهر ایلام واکسن کرونا بازگشایی مدارس آمار کرونا دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان خطبه های نماز جمعه آغاز سال تحصیلی آذربایجان غربی صنایع معدنی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه راهبری طرح های سرمایه گذاری استان به رياست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه  کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روانسازی و تامین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در این جلسه با اشاره به ظرفیت های منحصر بفرد استان در حوزه گردشگری، وجود 1809 اثر ثبت شده ملی، 5 اثر ثبت جهانی و 53 منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقیعت جغرافیایی ویژه، گفت: این ظرفیت ها و پتانسیل ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

محمدصادق معتمدیان ظرفیت های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و اظهار داشت: زمینه های مختلف سرمایه گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم آب بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می تواند فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در استان را فراهم کند.

وی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری در استان خبر داده و افزود: تلاش می شود ضمن معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران، روند سرمایه گذاری در استان روانسازی و امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران در کمترین زمان تامین شود.

این سرمایه گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ ۳ هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است.

 

دیگر خبرها

  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند