Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@04:17:49 GMT

قزاقستان؛ سهل و ممتنع

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۱۸۱۷

قزاقستان؛ سهل و ممتنع

  به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،  از تیمی که در دوره قبل عنوان سومی را به دست آورده چیزی جز این هم انتظار نمی‌رفت. با این‌که سرمربی و کاپیتان تیم‌ملی ایران قبل از اعزام گفتند که سطح انتظارات از تیم‌ملی فوتسال نباید بالا باشد اما اکنون برخی پیش‌بینی می‌کنند تیم‌ملی ایران توانایی پیوستن به جمع چهار تیم و حتی فینال را هم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما فعلا در مرحله یک چهارم نهایی هستیم و حریف ایران تیم قزاقستان است. فوتسالی‌ها خوشحال هستند چرا که این بهترین قرعه ممکن بود. تصور کنید اگر شاگردان ناظم‌الشریعه مجبور می‌شدند در این مرحله مقابل برزیل قرار بگیرند یا این‌که به مصاف اسپانیا یا پرتغال بروند. قزاقستان بهترین قرعه‌ای بود که می‌توانست در یک چهارم نهایی نصیب ملی‌پوشان ایران شود. اما هرگز گمان نکنید تیم قزاقستان قرعه راحتی برای شاگردان ناظم‌الشریعه است. سکه این تیم دو رو دارد. هم قرعه مناسبی به شمار می‌رود و هم دیداری سخت است.    بازی های دیگر چه خبر است؟
بر اساس قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام‌جهانی فوتسال برنامه دقیق این رقابت‌ها به این شرح است:

مراکش - برزیل / ساعت ۱۶:۳۰
اتحادیه فوتسال روسیه  - آرژانتین / ساعت ۱۹:۰۰

پرتغال - اسپانیا / ساعت ۱۸:۰۰
قزاقستان - ایران / ساعت ۲۰:۳۰
همان‌طور که از برنامه مشخص است تیم‌ملی فوتسال مراکش در نخستین مسابقه یک چهارم نهایی به مصاف برزیل می‌رود. پیش‌بینی فوتسالی‌ها و تجارب و افتخارات و جایگاه هر دو تیم در سطح جهان نشان می‌دهد تیمی که در این دیدار برنده خواهد بود برزیل است.
دومین دیدار این مرحله بین روسیه و آرژانتین برگزار می‌شود که یکی از سخت‌ترین دیدارهای یک چهارم نهایی است. پرتغال و اسپانیا هم برگزار‌کننده یک دیدار جذاب فوتسالی دیگر هستند و در نهایت ایران و قزاقستان هم آخرین مسابقه یک چهارم نهایی را برگزار می‌کنند تا با مشخص شدن برنده این تیم‌، تکلیف صعود کننده‌ها به نیمه‌نهایی مشخص شود.
تیم‌ملی فوتسال قزاقستان در گذشته با هیچ متر و معیاری قابل مقایسه با تیم‌ملی ایران نبود اما اکنون تفاوت‌های زیادی با گذشته دارد و خودش را مدعی حضور در جمع چهار تیم برتر جام‌جهانی می‌داند. البته این تیم فقط دو بار در جام‌جهانی شرکت کرده و بهترین افتخاری که در تمام سال‌های فعالیتش به دست آورده کسب عنوان سومی در رقابت‌های قهرمانی اروپا در سال ۲۰۱۶ بوده است.
جالب است بدانید بدترین شکست تاریخ تیم‌ملی فوتسال قزاقستان مقابل ایران رقم خورده است. این بازی ۲۵ سال پیش برگزار شد و تیم قزاقستان ۱۴ بر ۲ از ایران شکست خورد. البته از آن مسابقه زمان زیادی گذشته و قزاقستان تیمی نیست که ۱۴ گل دریافت کند اما ایران هم تیمی نیست که به راحتی از رقیبی که از لحاظ سطح فنی و افتخارات از آن بالاتر است به راحتی ببازد.



بازی مرگ و زندگی

 به عقیده من تفکر و تدبیری پشت قرعه مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی وجود داشت.
در جام‌جهانی فوتسال تیم‌های دوم گروه به مراتب کار راحت‌تری نسبت به تیم‌های اول گروه داشتند. امروز و فردا چهار تیم از شش تیم اول رنکینگ فیفا با هم بازی دارند، مثل تقابل روسیه و آرژانتین و البته تقابل پرتغال و اسپانیا. ما هم با قزاقستان مسابقه داریم که تیم هفتم رنکینگ فیفا به شمار می‌رود. پس نتیجه می‌گیریم این قرعه تدبیری پشت خود داشته است که کار را سخت‌تر کرده است. اصلا جام‌جهانی جایگاه بسیار سختی برای تیم‌هاست و هیچکسی نمی‌تواند بگوید در جام‌جهانی بازی آسانی وجود دارد. فشار روحی، دیدگاه فیفا، دیدگاه ملت‌ها در رابطه با عملکرد تیم‌ها و ... مسائلی از این دست کار را برای تمام تیم‌ها سخت می‌کند. اما خوشبختانه حداقل برای تیم ایران مسیر آسان‌تری انتخاب شد.
در رابطه با کل رقابت‌های جام‌جهانی باید بگویم از روز نخست مشخص بود چه تیم‌هایی مدعی خواهند بود؛ این مدعیان در واقع شش تیم اول رنکینگ جهانی هستند. این شش تیم هر کدام توانایی دارند به سکو برسند البته اگر در مراحل مختلف به هم نخورند.
برزیل با مراکش مسابقه دارد و مسلم است که برزیل راهی مرحله بعدی خواهد شد. بین اسپانیا و پرتغال فکر می‌کنم اسپانیا تیم بهتری باشد ولی این دو تیم زیاد با یکدیگر بازی کرده‌اند و یکی از این دو تیم به جمع چهار تیم راه پیدا خواهد کرد. درباره دیدار آرژانتین و روسیه نمی‌توانم پیش‌بینی کنم.
 دیدار ایران و قزاقستان نیز بازی بسیار جذابی خواهد بود. قزاق‌ها سه بازیکن برزیلی در ترکیب خود دارند. با این اوصاف بازی مرگ و زندگی که می‌گویند به این دیدار اختصاص پیدا می‌کند. هر دو تیم شانس برابری برای رسیدن به نیمه‌نهایی دارند و هیچ یک از دو تیم نمی‌خواهند این فرصت را از دست بدهند.
قزاقستان تیمی است که تا اینجای کار بسیار خوب عمل کرده اما در مقابل ما هم عالی عمل کردیم.
دیدگاه من به عنوان یک هوادار تیم‌ملی فوتسال ایران این است که تیم ما به لحاظ تجربی بسیار بالاست و بازیکنان از موقعیت‌ها به سادگی نمی‌گذرند و کوچک‌ترین فرصتی را به گل تبدیل می‌کنند و این یک نکته قوت است. تصمیم‌گیری‌هایی که از سوی بازیکنان در مواقع حساس می‌بینیم بسیار خوب است اما در این دوره از رقابت‌ها به وضوح دیدیم که ایران خیلی راحت گل می‌خورد. ما همیشه در دفاع سختگیرانه عمل می‌کردیم. گل خوردن فقط برای دروازه‌بان نیست، در واقع عملکرد یک تیم بر روی گل خوردن یا نخوردن تاثیر دارد. ما در این دوره گل‌های بیهوده‌ای خوردیم. ۳۱ مرتبه تا به حال با ازبکستان بازی کرده‌ایم اما یاد ندارم هشت گل از این تیم خورده باشیم. وقتی آمار و ارقام را می‌بینیم به دیدار با آمریکا می‌رسیم. ما این تیم را ۴ بر ۲ بردیم اما باید بدانیم این تیم در کل این رقابت‌ها فقط دو گل زد که هر دو هم به ایران بود. صربستان را ۳ بر ۲ بردیم و از آرژانتین هم ۲ بر یک باختیم. ما در این دوره از رقابت‌ها بسیار گل خوردیم که خیلی بد است.
هر بازی شرایط خاص خودش را دارد اما در مجموع باید بگویم یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت تیم ما تجربه تیمی است. در کنار آن تیم در لحظات حساس ضربات مهمی می‌زند و حملات خوبی دارد. تیم در حمله واقعا پرقدرت است.  ما ابتدا باید از دیدار با قزاقستان سربلند بیرون بیاییم. بازی بسیار سختی پیش روی تیم ماست. کادر فنی بسیار باهوشی داریم و قطعا آنالیز تیم قزاقستان را به درستی انجام داده‌اند. بعد از آن به جمع چهار تیم برتر می‌رسیم و امیدوارم در نهایت راهی فینال شویم. ‌این اتفاق می‌تواند برای فوتسال ما رخ دهد.   هیلدا حسینی خواه - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: فوتسال حسن زاده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا صعود کرد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تقابل تیم‌های ملی فوتسال ایران و ازبکستان از ساعت 17:30 امروز (جمعه - به وقت ایران) در سالن بانکوک آره‌نا، دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا 2024 بود که این مسابقه با پیروزی 8 بر 7 ایران (در مجموع وقت قانونی و ضربات پنالتی) به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: وحید شمسایی: ما ایرانیم و حق اشتباه نداریم

این بازی با گل زودهنگام ایران آغاز شد. حرکت سریع سالار آقاپور به سمت دروازه ازبک‌ها و پاس روی به جلوی او، با اشتباه عادل‌اف همراه بود و این بازیکن به اشتباه دروازه تیم خودش را گشود. شاگردان ونانسیو لوپس خیلی زود بازگشتند و با گلزنی جورائف در دقیقه هفت، این دیدار با به تساوی کشاندند. گل اخمت‌زیانوف در دقیقه 18 نیز سبب شد تیم ملی کشورمان برای اولین بار در این مسابقه از حریف خود عقب بیفتد.

پس از پایان نیمه اول با شکست، تیم ملی کشورمان در نیمه دوم کاملاً هجومی وارد زمین شد که ازبکستان نیز دفاع سرسختی از خود نشان داد. در ادامه با پاس مسلم اولادقباد، اخمت‌زیانوف در دقیقه 25 دروازه تیم خودی را به اشتباه باز کرد تا ایران با دو گل‌به‌خودی به بازی بازگردد. حملات دامنه‌دار ایران در دقیقه 27 هم نتیجه داد و بهروز عظیمی گل سوم ایران را به ثمر رساند.

این پایان کار نبود و اخمت‌زیانوف در دقیقه 35 برای دومین بار موفق به گلزنی برای ازبکستان شد و گل تساوی را برای میزبان جام جهانی 2024 به ارمغان آورد. با این نتیجه، بازی به وقت اضافه رسید و دو تیم در 10 دقیقه وقت اضافه برای صعود به فینال جنگیدند.

در دقایق نخست وقت اضافه، ازبکستان مرتکب ششمین خطای خود شد تا پنالتی نقطه دوم تقدیم ایران شود. آقاپور این پنالتی را از دست داد تا پس از بسته ماندن دروازه دو تیم در ادامه مسابقه، بازی به ضربات پنالتی برسد.

علیرضا رفیعی‌پور، محمدرضا سنگ سفیدی، علی اصغر حسن‌زاده، سالار آقاپور، مهدی کریمی در ضیافت پنالتی‌ها برای ایران موفق به گلزنی شدند و سعید احمد عباسی پنالتی خود را از دست داد. باقر محمدی سنگربان ایران نیز دو پنالتی ازبکستان را مهار کرد و چهار پنالتی ازبک‌ها تبدیل به گل شد تا ایران در ضربات پنالتی به برتری 5 بر 4 دست یابد.

با این نتیجه، تیم ملی کشورمان برای پانزدهمین بار به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کرد و برای قهرمانی سیزدهم خود، باید میزبان رقابت‌ها یعنی تایلند را شکست بدهد. تیم‌های ازبکستان و تاجیکستان از ساعت 10:30 روز یکشنبه هفتم شهریور (به وقت ایران) برگزارکننده دیدار رده‌بندی جام ملت‌های آسیا خواهند بود. تیم‌های ملی ایران و تایلند نیز از ساعت 12:30 در فینال جام ملت‌ها به مصاف هم می‌روند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1228503 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی حساس تیم ملی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی
  • ایران به فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا صعود کرد
  • سرمربی تیم ملی فوتسال ازبکستان: مقابل ایران به هدف خود می‌رسیم
  • شمسایی: برای شکست دادن ازبکستان آماده هستیم
  • صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان +فیلم
  • خلاصه بازی فوتسال ایران ۶ - ۱ قرقیزستان؛ ایران به جام جهانی فوتسال رفت + ویدئو
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا - ایران ۲ - ۱ قرقیزستان
  • فوتسال در مسیر قهرمانی۱۳