Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ابوالقاسم جلالی درباره واکاوی مشکلات به وجود آمده برای زائران اربعین اظهار کرد: امسال عراق در شرایط بدی به ما ویزا داد و از بیست و سوم شهریور ماه اعلام کرد که ایران می‌تواند ۳۰ هزار زائر را از طریق مرزهای هوایی به عراق بیاورد و پس از چند روز این سهمیه را به به دو برابر یعنی ۶۰ هزار زائر افزایش دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مورد سامانه سماح تعریف شد و اطلاعات زائران باید برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال می‌شد و نهایتا از طریق سفارت عراق ویزا صادر می‌شد. به همین دلیل پروسه‌اش قدری طول کشید به گونه‌ای که اولین سری ویزای زائران ایرانی در روز ۲۸ شهریور ماه به دست آن‌ها رسید و صدور ویزا برای آن‌ها به صورت تدریجی در این روزها اتفاق افتاد.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: وقتی ندانیم چه تعداد زائر از کدام شهرستان‌ها  و در چه زمانی می‌خواهند به عراق بروند طبیعی است که محدودیت در ناوگان و حوزه هوانوردی وجود دارد و این مسائل باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. از سوی دیگر زائرانی که می‌خواستند به عراق بروند،  مسافران عادی نبودند و ۶۰ درصد آن‌ها موکب‌دارانی بودند که همه می‌خواستند در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پرواز کنند و همین مساله سختی کار را دو چندان می‌کرد.

آخرین وضعیت پروازهای زائران اربعین

جلالی با بیان اینکه در روزهای ۲۸ و ۲۹ شهریور ماه روزانه حدود ۱۵۰۰ نفر از زائران به نجف پرواز کردند، گفت: این در حالی بود که در روزهای ۳۰ و ۳۱ شهریور ماه و یکم مهر ماه بیش از ۱۲ هزار نفر از زائران متقاضی پروازهای اربعین بودند و در شرایطی که برنامه‌ریزی‌ها از قبل برای حدود ۸۰۰۰ هزار نفر انجام شده بود و تصور نمی‌کردیم این مشکلات به وجود بیاید، فشار زیادی به ایرلاین‌ها وارد شد به گونه‌ای که به همه آن‌ها اعلام کردیم همه پروازهای پشتیبان‌شان را فعال کنند و تعداد بسیار زیادی پرواز فوق‌العاده برای رفتن زائران برنامه‌ریزی کردیم.

وی با اشاره به این مسائل به عنوان دلایل اصلی بروز مشکلاتی از جمله تاخیر، نقص فنی و کمبود امکانات کافی فرودگاه‌ها، اعلام کرد: از سوی دیگر با مشکلاتی در فرودگاه نجف به عنوان یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا به ویژه در این ایام مانند مجوز فرود و ... مواجه بودیم که البته همه این مسائل بخشی از مشکلات بود.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: مشکل اصلی به شرایطی که ایران و عراق داشتند بر می‌گشت چرا که در وهله نخست و قبل از برنامه‌ریزی سفرهای اربعین مقرر شده بود تا هواپیمایی العراقیه زائران را بدون ویزا به نجف ببرد و در این فرودگاه ویزای آن‌ها را بدهد اما پس از توافق دو دولت ایران و عراق قرار شد همه زائران ویزا را قبل از پرواز به نجف دریافت کنند و بارها این مساله را اعلام کردیم. اما زائران ایرانی که حدود یک ماه قبل مانیفست (فهرست اسامی برای پروازهای گروهی) را به این شرکت‌ هواپیمایی داده بودند به صورت کاروانی به فرودگاه می‌آمدند و انتظار داشتند بدون ویزا به آن‌ها اجازه پرواز به نجف را بدهیم اما ما بدون ویزا نمی‌توانستیم به آن‌ها اجازه پرواز بدهیم.

وی ادامه داد: در این مورد هر روز حدود ۱۵۰۰ نفراز زائران به فرودگاه امام خمینی (ره) می‌آمدند و با وجود اینکه برخی از آن‌ها را با رایزنی‌های متعدد با مسئولان عراقی (سازمان هواپیمایی و گمرک عراق) بدون ویزا به نجف فرستادیم بازهم گروهی دیگر اضافه می‌شدند طوری که نمی‌توانستیم جلوی آن‌ها را بگیریم و سختی و مشکل کار ما چند برابر شده بود.

چند هزار زائر بدون ویزا به عراق رفتند؟

جلالی با بیان اینکه در این ایام بیش از ۲۰۰ بار با رییس گذرنامه و رییس سازمان هواپیمایی عراق مذاکره و رایزنی کردیم تا پروازهای العراقیه را با همان شرایط قبلی (بدون نیاز به صدور ویزا قبل از پرواز) انجام دهیم، اظهار کرد: البته در این میان نباید از تلاش‌های دیپلمات‌های ما در عراق غافل ماند و مذاکرات آن‌ها سبب شد تا باری از روی دوش ما برداشته شود اما از امروز اعلام کردیم که دیگر هیچ پروازی را بدون ویزا انجام نخواهیم داد و همه زائران باید از این به بعد ویزا دریافت کنند.

وی افزود: تا شب گذشته بیش از ۵۵ هزار زائر ایرانی به عراق پرواز کرده‌اند و شرکت هواپیمایی العراقیه در این ایام نزدیک به ۱۰ هزار نفر از زوار را به عراق برده است. و فقط روز گذشته چهار پرواز فوق‌العاده را برنامه‌ریزی کرده و انجام داده‌ایم تا زائران با مشکلی مواجه نشوند.

ایرلاین‌ها مقصر گرانفروشی نیستند!

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سئوال دیگری درباره اینکه چرا نرخ‌های مصوبی که از سوی ایرلاین‌ها توافق شده بود، رعایت نشد و شاهد گرانفروشی‌های مکرر در این زمینه بودیم؟ اعلام کرد: در این روزها شرکت‌های هواپیمایی با وجود تحمل فشار بسیار زیاد از سوی ایران و عراق برای برنامه‌ریزی پروازهای اربعین، همکاری بسیار خوبی داشتند و به جرأت می‌توان ادعا کرد که ۹۸ درصد بلیت پروازهای اربعین به نرخ مصوب انجام شد و اگر مشکل و گرانفروشی هم بود از سوی آژانس‌های مسافرتی رخ داد.

وی بیان کرد: در این زمینه سازمان بازرسی، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان هواپیمایی کشوری همه تخلفات را رسیدگی کردند و همه تلاشمان را کردیم تا بلیت پروازهای اربعین با همان نرخ مصوب به دست زائران برسد. بر اساس آمارهای دریافت شده تا کنون حدود ۴۳ هزار بلیت یکطرفه و ۲۳ هزار بلیت دو طرفه صادر شده است و یکی از دلایلی که ایرلاین‌ها بلیت یکطرفه بیشتری صادر کردند این بود که بسیاری از پروازها به صورت ناگهانی و فوق‌العاده برنامه‌ریزی شده بود و برای آن‌ها نمی‌توانستیم پرواز برگشت پیش‌بینی کنیم.

جلالی با بیان اینکه اکثر پروازهای یکطرفه و دو طرفه با نرخ مصوب اعلام شده فروخته شده است، اضافه کرد: اگر هر کدام از زائران در بازه زمانی ۲۸ شهریور ماه تا ۱۰ مهر ماه بلیت پروازی برای اربعین تهیه کردند و قیمت آن بالاتر از نرخ مصوب اعلام شده بود به سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه کنند تا ضمن برخورد با متخلفان احتمالی، مازاد وجه پرداخت شده از سوی زائران را به آن‌ها مسترد کنیم چرا که ستادی ویژه برای این کار و احقاق حقوق زوار تشکیل داده‌ایم.

کد خبر 628932 برچسب‌ها هواپیما - بلیت هواپیما - سازمان هواپیمایی کشوری اربعين

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هواپیما بلیت هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری اربعين سازمان هواپیمایی کشوری پروازهای اربعین بدون ویزا برنامه ریزی شهریور ماه ایرلاین ها هزار زائر نرخ مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!

یک عضو کانون عالی بازنشستگان کشور می‌گوید: دریافتی بازنشستگان عضو کانون‌های بازنشستگی تأمین اجتماعی فقط کفاف هزینه‌های ۱۵روز را می‌دهد، این درحالی است که اختلاف فاحشی با پرداختی سایر بازنشستگان دارند.

به گزارش فارس؛ در شرایطی که هنوز وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی مشخص نیست، یک مقام مسئول در کانون عالی بازنشستگان از مذاکرات این کانون با مسئولان تأمین اجتماعی درخصوص ضرورت افزایش منطقی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران خبر داده است.

نصرالله دریابیگی در این باره می‌گوید: در جلساتی که با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و معاونین داشته‌ایم سه پیشنهاد مهم را درباره افزایش حقوق کارگران بازنشسته تحت پوشش کانون عالی بازنشستگان طرح کرده‌ایم؛ اول این که افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تورم ۴۳. ۶ درصدی موجود را پوشش دهد دوم آن که دراجرای ماده ۴۱ قانون کار۳۵ درصد افزایش سطوح مزدی را لحاظ نمایند و افزایش مزایا هماهنگ با دریافتی کارگران و کارکنان دولت باشد.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی با اشاره به این موضوع که مذاکرات مزدی این کانون همچنان ادامه دارد، مبنای افزایش حقوق سالانه بازنشستگان را مصوبه شورای عالی کارعنوان کرده و می‌گوید: ماده ۴۱ قانون کارجمهوری اسلامی ایران و ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی تکلیف این مهم را روشن کرده است.

نصرالله دریابیگی گفت: مطالبات کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی مطالبات برحق حداقل ۵ میلیون نفربازنشسته تأمین اجتماعی وخانواده‌های آنان افزایش حداقل ۳۵ درصدی حقوق این قشرشریف ونجیب است و اگرهیأت مدیره تأمین اجتماعی؛ هیأت امناء ومدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصمیم دیگری درخصوص میزان افزایش حقوق بازنشستگان بگیرند؛ بازنشستگان را درشرایط بسیار وخیمی قرار خواهند داد.

این مقام مسئول در کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی با تبیین نقش وجایگاه بازنشستگان امروز دراعتلای صنعت کشور طی سال‌های گذشته گفت: آنانی که درطول ۴۵ سال گذشته برای پیروزی انقلاب وسربلندی کشورمان در۸ سال دفاع مقدس وسال‌های حساس سازندگی از جان ومال خود گذشتند امروز شایسته نیست که شاهد بی‌تفاوتی برخی مسئولان ومدیران باشند و با مشکلات معیشتی دست وپنجه نرم کنند.

دریابیگی با اشاره به این که ۶۰ تا ۷۰ درصد کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی دریافتی ماهانه‌اشان کمتراز۱۰ میلیون تومان است؛ گفت: دریافتی بازنشستگان عضو کانون‌های بازنشستگی تأمین اجتماعی فقط کفاف هزینه‌های ۱۵ روز را می‌دهد و این درحالی است که اختلاف فاحشی با پرداختی سایربازنشستگان دارند.

وی با تأکید براین مطلب که ذخایر صندوق تأمین اجتماعی حاصل تلاش میلیون‌ها کارگرزحمتکش ایرانی است، گفت: مسئولان سازمان تأمین اجتماعی در برابر صاحبان صندوق تأمین اجتماعی یعنی کارگران وبازنشستگان مسئول هستند و نباید بابت تعهدات مالی خویش دربرابرکارگران بازنشسته آدرس غلط بدهند و به انحاء مختلف ازانجام رسالت خویش طفره بروند.

وی بار دیگر افزایش منطقی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق تورم اعلامی مراجع مسئول را خواستارشد وگفت: مفهوم عدالت اجتماعی تقسیم عادلانه ثروت درجامعه است وازمسئولان تامین اجتماعی توقع داریم دراین شرایط سخت همراه جامعه شریف بازنشستگان باشند.

پیشتر، چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت‌ و پرداخت معوقه فروردین نیز در خرداد انجام می‌شود.

میرهاشم موسوی افزود: حقوق فروردین بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان مطابق روال هر ماه از ۲۰ فروردین آغاز شده و پیش‌بینی این است که با برنامه‌ریزی انجام شده، افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت‌ اعمال شود همچنین تلاش می‌کنیم معوقه فروردین را نیز در خرداد به حساب بازنشستگان واریز کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واریز افزایش حقوق بازنشسته‌ها ۲ماه زودتر آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان

دیگر خبرها

  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود