Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - سرپرست مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار از کوتاه شدن فرایند افزایش سرمایه شرکت‌ها خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سرپرست مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام خبر فوق به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: با توجه به قدیمی بودن قوانین مربوط به فرایند افزایش سرمایه شرکت‌ها در قانون تجارت و همچنین کوتاهی برخی شرکت‌ها در انجام به موقع وظایف خود در مراحل افزایش سرمایه، در برخی موارد فرایند افزایش سرمایه زمانبر بوده و این موضوع گاهی به نارضایتی میان سهامداران شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وحید روشن‌قلب، در حال حاضر اقداماتی برای اصلاح رویه‌های فوق در جریان است. مذاکرات لازم به‌منظور اصلاح قوانین قدیمی و همچنین طراحی سازوکار انجام افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی به‌صورت الکترونیکی برای حذف فعالیت‌های زمانبر و هزینه‎بر از جمله این اقدامات است.
وی طرح الکترونیک شدن افزایش سرمایه در فرایند مشارکت سهامداران از محل آورده نقدی و مطالبات را از جمله رویه‌های در دست اقدام برشمرد و افزود: در صورت به سرانجام رسیدن این طرح، برخی قوانین فعلی نیز اصلاح می‌شوند.
سرپرست مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس در همین راستا ادامه داد: می‌توان امیدوار بود فرایند شرکت در افزایش سرمایه توسط سهامداران تسهیل شود و نیازی به مراجعه به بانک و مراکز پستی برای ارسال مدارک مربوطه نباشد. از طرف دیگر، این امر برای شرکت‌ها نیز منجر به کاهش مدت زمان و هزینه انجام فرایند و همچنین افزایش دقت در خصوص استخراج نتایج شرکت سهامداران در افزایش سرمایه می‌شود.
وی افزود: از سوی دیگر، عدم انجام به موقع فرایند افزایش سرمایه منجر به نارضایتی به حق برخی سهامداران شده است که بخشی از آن مربوط به مشکلات موجود در ترکیب هیئت‌مدیره شرکت و به تبع آن طولانی شدن فرایند دریافت مجوز از ثبت شرکت‌ها و بخشی نیز به کوتاهی اعضای هیئت‌مدیره شرکت در انجام وظابف قانونی آنها باز می‌گردد.
روشن‌قلب در ارتباط با موضوعات مرتبط با تاخیر اعضا هیئت‌مدیره شرکت‌ها در انجام فرایند افزایش سرمایه خاطرنشان کرد: در این شرایط، سازمان بورس اقدام به دریافت دلایل و مدارک و مستندات از شرکت‌ها می‌کند و در صورت کافی نبودن دلایل، آرای مربوطه صادر خواهد شد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اعتراض سهامداران شرکت گلتاش نسبت به طولانی شدن فرایند افزایش سرمایه تاکید کرد: سازمان بورس پیگیری‌های لازم به‌منظور جلوگیری از طولانی‌تر شدن فرایند افزایش سرمایه را انجام داده و مجوز های مورد نیاز شرکت را نیز در سریع‌ترین زمان صادر کرده است.
سرپرست مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس ادامه داد: هیئت مدیره شرکت گلتاش، موظف به پیگیری و تسریع در انجام اقدامات لازم هستند و روز گذشته (3 مهر ماه) نیز گزارشی از اقدامات خود در سامانه کدال منتشر کردند. بدیهی است در صورت عدم اقدام به موقع توسط شرکت، اقدامات لازم مطابق با قوانین موجود انجام خواهد شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرایند افزایش سرمایه هیئت مدیره شرکت شدن فرایند شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد

سهامداران جدید باشگاه پرسپولیس درباره ترکیب هیات مدیره این باشگاه به توافق رسیدند.

طرفداری | 6 بانک شهر (30 درصد)، تجارت و ملت (هر کدام 20 درصد) و رفاه، اقتصاد نوین و صادرات (هر کدام 5 درصد) از سهام باشگاه پرسپولیس را به طور رسمی خریداری کردند تا واگذاری 85 درصدی مالکیت پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی با موفقیت انجام شود.

بر اساس توافقی که بین بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس انجام شده، سه بانک رفاه، اقتصاد نوین و صادرات که سهام 5 درصدی از این باشگاه دارند، سهم خود در انتخاب هیات مدیره را به بانک شهر واگذار کردند تا به این ترتیب بانک شهر 3 عضو و بانک‌های تجارت و ملت نیز هر کدام یک عضو در هیات مدیره 5 نفره پیش‌روی سرخپوشان داشته باشند.

پروسه انتقال سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌های مذکور امروز نهایی شد. طبق اعلام مدیرعامل بانک شهر هیات مدیره و مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل جاری به کارشان ادامه می‌دهند. بدین ترتیب تغییرات به پایان فصل موکول شده است.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل