Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@11:54:26 GMT

۴۰ درصد اقتصاد لرستان در بخش کشاورزی است

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۳۳۳۳

۴۰ درصد اقتصاد لرستان در بخش کشاورزی است

به گزارش خبرآنلاین لرستان،دکتر اسفندیار حسنی مقدم در جلسه هم اندیشی بخش کشاورزی شامل مدیران سازمان جهاد کشاورزی لرستان، مدیران ستادی، مدیران کل ادارات تابعه و مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها و ادارات وابسته با اشاره به اینکه خلاء فرهنگی در مراکز جهاد کشاورزی دهستانها احساس می‌شود، عنوان کرد: مسئولان نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی روی این موضوع بیشتر کار کنند زیرا با طیف گسترده‌ی از مردم در ارتباط هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: جهاد کشاورزی متولی تأمین غذای جامعه است، ۴۰ درصد اقتصاد استان مربوط به بخش کشاورزی است، اما به دلیل ارتباط جهاد کشاورزی با بخش زیادی از مردم کار فرهنگی در حوزه جهاد کشاورزی لازم و ضروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در ادامه با تاکید بر کار جهادی در بخش کشاورزی، گفت: بخش کشاورزی دنبال کار اداری و تشریفات نیست زیرا بر این باوریم با کار اداری نمی‌شود این بخش را اداره کرد، اولویت ما برای جذب مدیران سلامت اخلاقی و کاری و مهمتر از همه داشتن روحیه جهادی است.

وی افزود بخش کشاورزی با رویکرد جدید به دنبال کار جهادی برای جهش تولید در بخش کشاورزی است که در نیل به این مهم با تشکیل ستاد توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی و با همدلی و همراهی مجموعه خانواده بزرگ جهاد کشاورزی چندین پروژه زیربنایی در زمینه‌های دامپروری و صنایع تبدیلی و غذایی با اعتباری نزدیک به ۱۵۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده، مجوز تعدادی صادر و یا در شرف دریافت مجوز هستند.

 دکتر اسفندیار حسنی مقدم تصریح کرد: خانواده بزرگ سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان و ادارات تابعه در تعامل، همدلی و همراهی با دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در فضایی دوستانه و در کنار هم مشکلات بخش کشاورزی را شناسایی و در برطرف کردن آن جهت کمک به بهره‌برداران و رشد اقتصادی و درآمد کشاورزان کوشا خواهیم بود.

  وی با اشاره به آغاز سال زراعی جاری افزود : یکی از نکات مهم توسعه کشت دانه روغنی کلزا است زیرا ۸۴ درصد از روغن مورد نیاز کشور از خارج تأمین می‌شود.

وی تاکید کرد: رعایت الگوی کشت  و شرکت در جلسات شورای حفاظت آب از دیگر مواردی است که مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، زیرا با توجه به خشکسالی بی سابقه رعایت نکردن الگوی کشت نگران کننده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: انتظار ما این است که ٧٠ درصد کشت پاییزه و محصولات استراتژیک در شهرستانها رعایت شود، جهش تولید در دیمزارها از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان می باشد.

46

کد خبر 1558399

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان لرستان سازمان جهاد کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۳۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی رزمجو ظهر دوشنبه در دیدار با سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ضمن تبریک به سرپرست جدید سازمان انتظارات و راهکارها بخش کشاورزی را عنوان کرد.

فرمانده محترم سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: کارها باید با روحیه جهادی، نه اداری انجام شود و سلامتی کار یکی از مهمترین مسائل است.

وی خاطر نشان کرد: مجموعه سپاه و بسیج جامعه کشاورزی و بسیج سازندگی در هر زمینه‌ای که باعث رشد بخش کشاورزی در مناطق محروم می‌شود، آماده همکاری است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: فضا و محیط جهاد باید مانند دهه اول انقلاب باشد و کارکنان با روحیه جهادی و با تلاش و پشتکار وظایف خود را انجام دهند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به ارائه برنامه‌ها و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت سازمان و همچنین طرح‌هایی که با توجه به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم می‌توان تا پایان سال به انجام رسد پرداخت.

مرتضی بحرانی همچنین از مسئول بسیج جامعه کشاورزی استان دعوت کرد تا در نشست‌های مهم سازمانی حضور فعال داشته باشند.

در پایان سرگرد دسترس، مسئول بسیج جامعه کشاورزی استان بوشهر ضمن آرزوی توفیق برای دکتر منفرد در عرصه‌های مختلف و آرزوی موفقیت برای سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در مسئولیت جدید بیان کرد: این جامعه با توجه به نیروهای انسانی که دارد به طور کامل در کنار سازمان و آماده هرگونه همکاری در جهت پیشرفت اهداف سازمانی دارد.

کد خبر 6098162

دیگر خبرها

  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها