Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد امین زاده کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت  اظهارداشت: شناخت الگو ها‌ی رفتاری و تیپ شخصیتی طرف مقابل قبل از ازدواج کمک شایانی به برقراری ارتباط مثبت و آشنایی پیش از ازدواج از روحیات و رفتار‌های یکدیگر می‌کند.

وی تصریح کرد: ازدواج یکی از مهم‌ترین اتفاقات و تحولاتی است که در زندگی هر فرد رخ می‌دهد، اتفاقی که خوب یا بد می‌تواند به اندازه یک عمر بر زندگی افراد سایه بیندازد و آن را غرق در خوشی، شادمانی و سعادت کرده و یا بر عکس، مشکلات، رنجش‌ها و حتی بحران‌ها و آسیب‌های جبران ناپذیری را برای شان به دنبال می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید

آیا شما هنگام خرید به موازین اخلاقی توجه می‌کنید؟

امین زاده ادامه داد: زمانی که افراد با تیپ‌های شخصیتی آشنایی پیدا می‌کنند، شناختی بهتر و کامل‌تر از همسر آینده خود که مورد انتخاب شان قرار گرفته به دست می‌آورند، بنابراین در آینده و در مدیریت رابطه بازخورد‌های بهتر و سودمندتری را از خود نشان می‌دهند.

این کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت اضافه کرد: یادگیری و شناخت تیپ شخصیتی برای داشتن یک ارتباط سالم و موثر بر پایه شناخت رفتار و شخصیت افراد در زندگی فردی و اجتماعی حائز اهمیت است، به همین دلیل تیپ شناسی و رفتار شناسی بر اساس الگوی DISC مورد توجه روانشناسان، مشاوران و محققان زیادی قرار گرفته است چرا که با شناخت آن برقراری روابط بسیار پویا و ساده می‌شود.

وی در توضیح الگوی DISC گفت: این روش نوعی ابزار ارزیابی رفتاری است که مبتنی بر نظریه ویلیام مالتون مارستون، روانشناس برجسته، توسعه داده شده است.

امین زاده اظهار کرد: یکی از توانایی‌های دیسک این است که نشان می‌دهد، چگونه افراد مختلف با ویژگی‌های شخصیتی متفاوت با یکدیگر تعامل می‌کنند. پویایی روش دیسک در تشخیص جنبه‌های مثبت و همچنین مشکل زای ارتباطات کاری و شخصی و زندگی زناشویی قابل توجه است و حتی می‌تواند راهکار‌هایی برای توقف آن مشکلات ارائه دهد.

این کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت افزود: زوجین با شناخت الگو‌های رفتاری طرف مقابلشان می‌توانند به علل عملکرد و رفتارشان پی برده و تعامل مناسب با آن را به کار گیرند تا بتوانند بهترین عملکرد را در زندگی مشترک خودشان داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی های روانشناسی روانشناسی شخصیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا بریمانی صبح شنبه در گفت وگ و با خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن روز «روانشناس و مشاوره» با بیان اینکه روانشناسان در ایجاد یک جامعه سالم از نظر جسمانی و روانی نقش بسزایی دارند، گفت: روانشناسان به افراد جامعه کمک می‌کنند تا بتوانند احساسات و رفتارهای خود را بهتر درک کرده و آنها را مدیریت کنند تا زندگی با کیفیت تری داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی مازندران یکی از اهداف سازمان بهزیستی کشور را برنامه‌ریزی و تلاش در جهت ارتقا سلامت روان آحاد جامعه دانست و عنوان کرد: در حال حاضر ۲۱۲ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در سراسر استان در راستای ارائه مشاوره تخصصی در زمینه‌های فردی و خانوادگی، ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحصیلی، ارتقا توانمندی‌های معنوی، اخلاقی و فکری و … به شهروندان فعالیت دارند.

بریمانی به ارائه خدمات مشاوره حضوری اشاره و عنوان کرد: ۱۶۶ هزار و ۳۰۱ نفر در سال گذشته با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی از متخصصین امر خدمات دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه خدمات روانشناختی و ارتقای سلامت روان به صورت تلفنی نیز صورت می‌گیرد، افزود: طی یک سال اخیر ۱۹۴ هزار و ۵۶۸ نفر طی تماس با خط ۱۴۸۰ صدای مشاور، جهت برطرف کردن مشکلات روانشناختی در زمینه‌های فردی و خانوداگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین تقویت مهارت‌های زندگی و مهارت‌های بین فردی مشاوره تلفنی دریافت و از مزایای این خط بهره مند شدند.

این مسؤول از ارائه آموزش به بیش از هشت هزارو ۳۰۰ نفر از جوانان در آستانه ازدواج در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: بی شک، یکی از راهکارهای مؤثر پیشگیری از جدایی و طلاق زوجین، آموزش پیش از ازدواج است که به ارتقای توانمندی فردی در انتخاب همسر مناسب و تشکیل خانواده موفق کمک می‌کند که این افراد جهت تقویت و ثبات خانواده در کارگاه‌ها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند.

وی اعلام کرد: سال گذشته، ۱۴۰۹۹ زوج مازنی جهت افزایش استحکام روابط زوجین در کلاس‌های آموزشی و مشاوره حین ازدواج شرکت کرده‌اند.
مدیر کل بهزیستی استان ارتقای سلامت و توانمندسازی روانشناختی زوجین، افزایش رضایتمندی زندگی زناشویی و تحکیم بنیان خانواده را از جمله اهداف برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقایی سازمان بهزیستی در حوزه خانواده برشمرد و گفت: در این راستا در سالی که گذشت ۱۵۴۱۱ نفر از آموزش زندگی خانواده و ۴۴ هزار و ۹۹ نفر از آموزش‌های مهارت‌های زندگی بهره مند شدند.

وی انتخاب همسر و ازدواج را هم از بعد اجتماعی و هم از بعد فردی برای افراد جامعه، مرحله مهم و حساسی دانست و ادامه داد: ۹۶۸۰ نفر در سال گذشته از مراکز مشاوره سراسر استان جهت ازدواج و انتخاب همسر خدمات مشاوره‌ای دریافت نمودند. چرا که انتخاب درست و مناسب هم فرد را به آرامش می‌رساند و هم جامعه را از بحران مسائل اجتماعی آسیب زا مانند طلاق و پیامدهای آن حفظ می‌کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران به مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تعداد، ۴۶ هزار زوج در مراکز مشاوره، خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند و از این تعداد پرونده بیش از ۲۳ درصد منجر به سازش شده است که عمده ترین دلایل طلاق عدم مسؤولیت پذیری، بی توجهی، کمبود مهارت‌های زندگی، اعتیاد، خیانت و سو ظن، خشونت و دخالت اطرافیان بوده است.‌

کد خبر 6089518

دیگر خبرها

  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو
  • افعی تهران، راسکولنیکُف و احساس منحصر به فرد بودن در جهان
  • اتفاقی که باعث شد مورایس مسلمان شود
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد