Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این پیام که نسخه‌ای از آن روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده‌است: ارتحال ملکوتی فیلسوف و عالم جلیل القدر جهان تشیع علامه حسن حسن زاده آملی(رضوان الله علیه) موجب تأسف و تأثر گردید.
پیام حاکیست: این استاد برجسته و عارف پارسا و روشن ضمیر، در طول حیات طیبه خویش و تحت تأثیر اندیشه های ناب و تابناک اساتید و عرفای بزرگ، گام در مسیر  تبلیغ دین و نشر معارف حقه شیعی نهاده و با تبیین و تألیف کتب و آثار ارزشمند در زمینه های دینی و اعتقادی، فلسفی، عرفانی، نجوم، ادبیات و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..، خدمات ارزنده و ماندگاری در این حوزه ها از خود به یادگار گذاشت.

در این تاکید شده است: بدون شک فقدان این چهره فرهیخته و دانشمند ذوفنون، ثلمه ای عمیق و جبران ناپذیر برای جهان تشیع و حوزه های علمیه می باشد.
پیام ادامه یافته است: اینجانب این ضایعه بزرگ را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری( مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌ های علمیه و عموم ارادتمندان و شاگردان، به ویژه بیت مکرم ایشان، تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت حق، رحمت واسعه‌ را برای آن فقید سعید مسألت دارم.

علامه، زاده ۲۱ بهمن سال ۱۳۰۷ هجری شمسی بود و به سال ۱۳۲۳ وارد حوزه علمیه شد. در سال ۱۳۲۹ در تهران در محضر مرحوم آیت الله آقا سید احمد لواسانی ، علامه شعرانی و در مدرسه مروی از علامه حاج میرزا ابوالحسن شعرانی طهرانی (اعلی الله مقامه)، علامه رفیعی قزوینی،آیت الله حکیم الهی قمشه ای، آیت الله آشیخ محمد تقی آملی، حکیم الهی و عارف صمدانی استاد محمد حسین فاضل تونی،آیت الله حاج میرزا احمد آشتیانی مشق کرد و آموخت.

در همه این سال‌ها از از کتب قرائت و تجوید و دیگر منابع علمی، درس تفسیر، ریاضی و نجوم و طب و علم درایه و رجال را فرا گرفت؛ در سال ۱۳۴۲ علامه به قم رفت و راه تدریس علوم الهی را آغاز کرد و در عین حال  ۱۷ سال از محضر علامه طباطبائی (ره) استفاده کرد.

علامه حسن زاده آملی همچنین در محضر علامه محمد حسن الهی طباطبائی (ره)، حاج سید مهدی قاضی تبریزی (ره) و تنی چند از آیات عظام به فراگیری علوم ادامه داد و هرگز از آموختن سیراب نشد.
از علامه حسن زاده آملی در باب تعلیقات و حواشی بر کتب درسی از معقول و منقول و رسائل و جزوات در موضوعات و فنون گوناگون، بیش از ۶۲ اثر به یادگار مانده که از جمله آن می توان به،عیون مسائل النفس و سرح العیون فی شرح العیون، انسان کامل از دیدگاه نهج البلاغه، قرآن هرگز تحریف نشد، سی فصل در معرفت وقت و قبله، رساله انه الحق، وجیزه‌ای در تجدد امثال عارف و حرکت جوهری حکیم، الهی نامه، رساله‌ای در ردّ جبر و تفویض و اثبات امر بین الامرین بر مبنای حکمت متعالیه، رساله‌ای در ولایت و امامت و... اشاره کرد.

برچسب‌ها قم استانداری قم آیت الله العظمی حسن زاده آملی بهرام سرمست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم استانداری قم قم استانداری قم بهرام سرمست حسن زاده آملی علامه حسن آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، متن پیام تسلیت آیت الله اعرافی بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت بانوی ماجده و پارسا حاجیه خانم حائری(ره) موجب تأسف گردید.

ضمن ابراز همدردی فقدان آن بانوی گرامی را به خاندان مکرم مصاب و بیوت بلند پایه مرحوم آیت الله العظمی حائری (قدس سره) و حضرت امام خمینی (اعلی اله المقامه) تسلیت عرض نموده، از خداوند غفور ودود برای ایشان، والد معظم و فقیدشان حضرت آیت الله شیخ مرتضی حائری(قدس سره) و همسر شهید ارجمندشان حضرت آیت الله حاج سید مصطفی خمینی(ره) علو درجات و وصول به مقام رضوان الهی و برای بازماندگان، بهروزی, عزت و پاداش نیک الهی را مسئلت می نمایم.

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • تسلیت حسین علایی در پی درگذشت همسر شهید آیت الله مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری