Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهچنار، داشتن یک تفریح هیجان انگیز که ذهن وبدن انسان رو همزمان درگیر کند، یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیا است.

ورزش کردن شاید بیشتر از اینکه روی بدن تاثیرگذار باشد، روحیه و حال ذهنی ما را بهتر می کند. دوچرخه سواری در کوهستان از رشته هایی است که به استقامت، قدرت، تعادل و تسلط کامل به دوچرخه احتیاج دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ورزش شما باید به طور کامل بر مسیر خود تمرکز کنید و برای هر مانعی که قرار است سر راهتان قرار گیرد، آماده باشید.

 احساس آزادی، درگیری با طبیعت و اکتشافات جدید همچنین نگه داشتن بدنی سالم از فواید دنبال کردن این رشته است.

کوهنورد کوهچناری، کوهستان را مامنی امن و آرامش آن را لذت‌بخش ترین حس صعود دانست. با او مصاحبه ای داشتیم که در ادامه می خوانید:

لطفا خودتان را معرفی کنید و خلاصه ای از سوابق ورزشی خود  بفرمایید؟

 میثم آقائی هستم اهل شهرستان کوه چنار ساکن شهر شیراز، دبیر تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز و از سال ۱۳۹۲ به‌ صورت حرفه ای کوهنوردی، غارنوردی و دوچرخه سواری می‌کنم همچنین عضو فدراسیون های کوهنوردی و صعودهای ورزشی و دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران هستم و دارای مدارک پیشرفته این رشته ها از فدراسیون های مربوط هستم.

ورزش کوهنوردی و دوچرخه سواری را از کی آغاز کردید؟

 از سال ۱۳۹۲ به‌ صورت حرفه ای فعالیت می کنم

شما گروهی اقدام به صعود می کنید یا انفرادی؟

بستگی به شرایط برنامه ها و همنوردهایم دارد

شما دو ورزش(کوهنوردی و دوچرخه سواری) را با هم همزمان انجام می‌دهید، لطفا در این خصوص توضیح دهید؟
 
این یک ورزش، ترکیبی است که دوچرخه سواری کوهستان گفته می‌شود یا ترکیبی از جاده یا سایکل توریست

اولین‌ها برای انسان همیشه در خاطره می‌ماند، اولین صعودتان را به یاد دارید؟

 اولین صعودهایم را در زادگاهم تجربه کرده ام و حتی اولین پیمایش جاده ای ام با دوچرخه از شیراز به قائمیه بیش از ۱۰ قله زادگاهم را بیش از چند بار صعود کردم و بیش از ۷ بار از شیراز به قائمیه را رکاب زده ام

به کدام یک از قلل مرتفع کشور صعود کرده و رکاب زده‌اید؟

 ۲۱ قله مرتفع بام استانهای کشور را رکاب و صعود کرده ام استانهای جنوب غرب و شرق و شمال و شمال غرب و مرکز ایران

ایستادن در یک قله مرتفع چه احساسی را در شما بیدار می‌کند؟

احساس آرامش می‌کنم، رویارویی با ترس و ناتوانایی‌ها و فتح قله های درونم، مقابله با تکبر و خود بزرگ‌بینی همچنین رسیدن به فروتنی و شاخصه های اخلاقی و انسانی را در این مسیر جستجو می‌کنم.

از شیرینی صعود و کوهنوردی برایمان بگویید، آیا به این همه سختی می‌ارزد؟

 کوهنوردی اگر همراه با پرورش جسم و روح و شاخصه های اخلاقی و رشد روحیه گذشت، جوانمردی، پهلوانی و انسانیت نباشد، هیچ چیزی جز خستگی جسم و روح نخواهد داشت.

از میان قله‌هایی که تاکنون فتح کرده‌اید، کدام یک برایتان آنقدر جذاب بوده که بخواهید دوباره فتح کنید؟

هر قله ای برایم ویژگی های خاص خودش را داشته و زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد.

کوهنورد باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

اولین شاخصه بارز یک کوهنورد واقعی، اخلاق و فروتنی است که اگر این ویژگی را نداشته باشیم قطعا کوهنورد نیستیم و فقط می‌شود گفت کوه‌رو هستیم.

اختلاف فشار در قله شما را اذیت نمی‌کند؟

 در ارتفاعات بالای ۳۰۰۰ متر کاهش اکسیژن داریم ولی با تمرینات ورزشی هوازی مداوم این مهم تسهیل می‌شود ولی قله های بلند نیاز به تمرینات هوازی خاص و بدنسازی دارد.

آیا حمایت مالی از سوی وزارت ورزش و یا نهاد ورزشی خاصی از شما صورت می گیرد؟

 تا به امروز خیر و تمام حمایت های انجام شده از طرف هموطنان خوب و عزیزمان بوده است.

یک صعود، معمولا چقدر هزینه برای شما به دنبال دارد؟

 با توجه به شرایط ترکیبی برنامه رکاب زدن استانها و صعود قلل مطرح آن، هر صعود به طور میانگین یک و نیم میلیون تومان هزینه دارد.

چه آرزویی دارید؟

 دنیایی مملو از آرامش، صلح، دوستی و انسانیت برای بشریت و در کنار خانواده و دوستان و انسانهای خوب بودن، تلاش برای برقراری صلح جهانی.

چه برنامه‌هایی برای آینده در نظر دارید؟

در صورت تهیه یک دوچرخه سطح بالاتر، صعود به بام قاره های جهان و رکاب زدن دور دنیا با دوچرخه، با پیام صلح و دوستی و آزادگی که این برنامه نیاز به حمایت مالی بالا دارد و حداقل هزینه های لازم برای انجام این برنامه بیش از صد میلیون تومان است.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: کوهنوردی فتح قله میثم اقایی دوچرخه سورای قله های رفیع دوچرخه سواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند

به گزارش «نماینده»، سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش محله گردی توسط امانی و با اشاره به وضعیت دوچرخه های رها شده در محله جوادیه، گفت: اینکه شهروندان به چه شکل و به چه نحوه‌ای از دوچرخه‌ها استفاده ‌کنند به انتخاب مردم خواهد بود، مهم این است که دوچرخه‌هایی که سرمایه این شهر بودند و اکنون بدون هیچ دلیل منطقی محو شده‌اند و صدها و هزاران میلیارد تومان از اموال این شهر درحال از بین رفتن است را احیاء کنیم.

وی تأکید کرد: مدیریت شهری باید شانس گرفته شده از مردم را دوباره به آنها برگرداند ، به راحتی می‌توان از این دوچرخه‌ها در خیابان‌ها یا حد فاصل مراکز آموزشی و تجاری تا ایستگاههای حمل و نقل عمومی استفاده کرد؛ اما متاسفانه در حالی که این امکانات وجود دارد مردم را محروم کرده‌ایم و حقشان را از آنها سلب کرده‌ایم.

تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ساماندهی وضعیت دوچرخه ها گفت: گویا چندین مرتبه مناقصه برگزار و برنده نیز مشخص شده؛ اما با گرفتاری در یک سیکل معیوب اداری کار متوقف شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تقاضای من این است که اجازه دهند مردم شهر از امکان دوچرخه سواری استفاده کنند و بارها انجمن‌هایی که مرتبط با دوچرخه هستند به کمیسیون مراجعه کرده‌ و از ما خواستند که مانع استفاده از دوچرخه نباشیم.

وی افزود اخیرا با مدیرعامل محترم سازمان ترافیک جلسه ای در همین خصوص داشتیم که قول دادند در اسرع وقت موانع را مرتفع نمایند.

وی با اشاره به پروژه در حال تکمیل اتصال بزرگراه شهید نواب به بزرگراه شهید تندگویان گفت: آنطور که متوجه شده‌ایم این پروژه مانع دسترسی به محله جوادیه خواهد شد و مشکلاتی را برای اهالی منطقه ایجاد می‌کند باید هرچه سریعتر جلساتی برگزار شود تا مشکلی برای ساکنین ایجاد نشود و اگر قرار است کاری برای مردم انجام دهیم مشکلی برای آنها ایجاد نکنیم و با افتتاح این پروژه زحمتی برای مردم ایجاد نکنیم.

دیگر خبرها

  • بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید
  • بوفون: در یک قدمی بارسلونا بودم؛ هدفم از بازگشت به یوونتوس، قهرمانی در لیگ قهرمانان بود
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • تصاویری از فرو رفتن عجیب یک موشک به درون یک دیوار!
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود