Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید داود علوی فرد، مدیر جهاد کشاورزی امیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: کشت ذرت علوفه‌ای در این شهرستان به منظور توسعه کشت نباتات علوفه‌ای و تأمین بخشی از علوفه مورد نیاز دامداری‌های صنعتی و ایجاد معیشت برای کشاورزان منطقه در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه ذرت از جمله محصولات زراعی است که به نسبت سایر غلات دوره رشد کمتر، اما عملکرد بالاتری دارد، افزود: کشت این محصول در شهرستان امیدیه در تابستان و بعد از برداشت گندم انجام می‌شود و در حال حاضر در ذرت علوفه‌ای در بخش جایزان کشت شده که در مقایسه با کشت تابستانه پارسال، افزایش ۱۰۰ درصدی نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوی فرد بیان داشت: با توجه به اینکه میزان بذر مصرفی ذرت علوفه‌ای در هر هکتار بین ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم است، کشت آن به صورت مکانیزه انجام می‌شود، پیش بینی شده امسال بیش از ۴ هزار تن ذرت علوفه‌ای از اراضی شهرستان امیدیه برداشت و به دستگاه‌های زیربط برای توزیع بین مصرف کنندگان این محصول تحویل داده شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ذرت علوفه ای محصولات زراعی کشت ذرت ذرت علوفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۵۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد محمدی زاده اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر بیان کرد: این شهر در ساحل خلیج فارس در منطقه دلوار قرار دارد و این مجموعه در مساحت ۸۵۰ هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع در ۲ شهر مولد کشاورزی استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰ هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۸۵۰ هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهر‌های مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان دارد.

دیگر خبرها

  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد