Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به ایجاد زمینه همکاری بیشتر این معاونت با هیات‌های اندیشه ورز بسیج، گفت: به کار گیری ظرفیت‌های سپاه و بسیج برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اثرگذار خواهد بود. خبرگزاری میزان - سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در دیدار با فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه در گذشته رویکرد جامعه و سیستم قضایی و اجرایی کشور نسبت به مساله پیشگیری ضعیف بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر تحولات زیادی در قوه قضاییه ایجاد شده و به این نتیجه رسیده‌ایم که با توجه به اینکه مساله پیشگیری برگرفته از مبانی شرعی و دینی و دارای مقبولیت علمی است، این موارد باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با بیان اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از سال ۱۳۸۸ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: این معاونت در استان کرمان در حال حاضر دارای ادارات پیشگیری‌های وضعی، امنیتی و اجتماعی، مشارکت‌های مردمی، حقوقی و قضایی، برنامه ریزی و مطالعات اجتماعی و فرهنگی، اطلاع رسانی، آگاهسازی و افکارسنجی عمومی و نیز امور زنان و خانواده است.

وی گفت: برابر اصل ۱۵۶ قانون اساسی، وظایف و اختیاراتی به قوه قضاییه داده شده است که پیشگیری از وقوع جرم، احیاء حقوق عامه، حفظ حقوق عامه و رسیدگی به تظلمات و موضوعات قضایی از جمله این موارد است.

قویدل با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته رویکرد دستگاه قضایی پرونده محور بوده‌است، تاکید کرد: در راستای سند تحول قضایی راهبرد‌ها و رویکرد‌های تحول گرا در دستگاه قضایی پیش بینی شده است و در این راستا ۱۲ ماموریت مستقیم و ۲۴ ماموریت غیرمستقیم به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم واگذار شده است.

وی عنوان کرد: برمبنای سند تحول قضایی، قوه قضاییه از رویکرد درون گرا به رویکردی برون گرا تغییر نگرش داده و تلاش می‌کند که بر مبنای تعامل و هم افزایی با سایر قوا در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی حرکت کند.   بیشتر بخوانید: پیشگیری از وقوع جرم امری فراسازمانی است معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ۴۰ برنامه علمی با راهبری مشخص را تدوین کرده که کاملا متنوع، علمی، کاربردی و مورد نیاز جامعه است.

قویدل گفت: شورای پیشگیری از وقوع جرم در مرکز استان کرمان و شهرستان‌ها با حضور مدیران همه دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، قضایی و امنیتی تشکیل می‌شود و آسیب‌های اولویت دار و جرائم مهم در این شورا بررسی شده و راهکار‌های حل آن‌ها مطرح و مصوب می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر تاکید دستگاه قضایی بر استفاده از مشارکت و ظرفیت گروه‌های مردمی، نخبگان علمی، سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های جهادی، هیات‌های مذهبی و... است به همین جهت دستورالعمل نحوه تعامل و مشارکت نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه تدوین و ابلاغ و پل ارتباطی بین دستگاه قضا و مردم ایجاد شده است.

معاون دادگستری کل استان کرمان، سپس سامانه جامع ارتباط مردمی (سجام) را راه ارتباطی دیگری بین دستگاه قضایی و مردم برشمرد و اظهار کرد: این سامانه جهت دریافت گزارشات مردمی به صورت محرمانه تعبیه شده است و نسبت به پیگیری آن‌ها اقدام می‌کند که تاکنون ۹ هزار نفر در استان کرمان عضو این سامانه شده اند.

قویدل خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با استفاده از ظرفیت‌های سامانه سجام به عنوان پل ارتباطی مستقیم با مردم فعالیت دارد و تاکنون یک هزار و ۹۰۰ گزارش مردمی به این سامانه رسیده است.

وی یادآور شد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در راستای مقابله با حاشیه نشینی اقدامات خود را از محله صنعتی آغاز کرده و با ایجاد پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی توانسته اقدامات مناسبی را برنامه ریزی و اجرا کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، ضمن اشاره به فعالیت‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در راستای توانمندسازی روستائیان، طرح‌های پیشگیری از سرقت و با زاجتماعی کردن مجرمان، متهمان و معتادان بهبود یافته، عنوان کرد: اقدامات سپاه ثارالله استان کرمان در راه اندازی اردوگاه کرامت و اجرای برنامه‌های علمی و اثرگذار در این اردوگاه جای تقدیر دارد.

قویدل تاکید کرد: مراقبت‌های بعد از خروج یک حلقه مفقوده در مسیر اصلاح و بازاجتماعی کردن مددجویان زندان هاست که با همکاری بسیج می‌تواند به شکل اثرگذاری تری دنبال شود.

وی با بیان اینکه طرح هویت و رفتار (هور) نیز در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اجرایی اجرایی شده است، گفت: در این طرح مرتکبان جرایم خرد گواهی صادر و برمبنای این گواهی مجازات آن‌ها تعلیق، تبدیل و یا جایگزین می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، ادامه داد: با همکاری نیرو‌های بسیج می‌توان موضوعات و چالش‌های اجتماعی را شناسایی در شورای فرهنگ عمومی و شورای پیشگیری مورد پیگیری قرار داد.

قویدل اظهار کرد: در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان آمادگی داریم که بر مبنای ارتباط، همگرایی و هم افزایی با گروه‌های مختلف اقدامات مناسب تری را انجام دهیم؛ زیرا معتقدیم کار اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دشوار و زمان بر است و تاکنون بسیار مغفول واقع شده است.

وی تصریح کرد: با اقدام در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و مسئول سازی مدیران و مردم می‌توان از گسترش آسیب‌ها و جرائم جلوگیری کرده و آن‌ها را به حداقل ممکن کاهش داد.

انتهای پیام/ برچسب ها: پیشگیری از وقوع جرم دفاع مقدس دادگستری کرمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم دفاع مقدس دادگستری کرمان استان کرمان دستگاه قضایی آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۵۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی رزمجو ظهر دوشنبه در دیدار با سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ضمن تبریک به سرپرست جدید سازمان انتظارات و راهکارها بخش کشاورزی را عنوان کرد.

فرمانده محترم سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: کارها باید با روحیه جهادی، نه اداری انجام شود و سلامتی کار یکی از مهمترین مسائل است.

وی خاطر نشان کرد: مجموعه سپاه و بسیج جامعه کشاورزی و بسیج سازندگی در هر زمینه‌ای که باعث رشد بخش کشاورزی در مناطق محروم می‌شود، آماده همکاری است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: فضا و محیط جهاد باید مانند دهه اول انقلاب باشد و کارکنان با روحیه جهادی و با تلاش و پشتکار وظایف خود را انجام دهند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به ارائه برنامه‌ها و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت سازمان و همچنین طرح‌هایی که با توجه به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم می‌توان تا پایان سال به انجام رسد پرداخت.

مرتضی بحرانی همچنین از مسئول بسیج جامعه کشاورزی استان دعوت کرد تا در نشست‌های مهم سازمانی حضور فعال داشته باشند.

در پایان سرگرد دسترس، مسئول بسیج جامعه کشاورزی استان بوشهر ضمن آرزوی توفیق برای دکتر منفرد در عرصه‌های مختلف و آرزوی موفقیت برای سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در مسئولیت جدید بیان کرد: این جامعه با توجه به نیروهای انسانی که دارد به طور کامل در کنار سازمان و آماده هرگونه همکاری در جهت پیشرفت اهداف سازمانی دارد.

کد خبر 6098162

دیگر خبرها

  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • وقوع تندبادهای لحظه‌ای در راه کرمان
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • ۴۰۵ سرقت شده از منوجان در کهنوج کشف شد
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد
  • اجرای قریب به ۱۲۰۰ برنامه در سیستان و بلوچستان