Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (یکشنبه) خبرگزاری (سبا) این منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، گفت: سرویس های امنیتی، بانک اطلاعات دقیقی را در مورد تعداد ، گسترش و تشکیلات و مقرهای گروههای تکفیری القاعده و نیروهای تکفیری وابسته به « ابوعثمان المشدالی»، رهبر جبهه الحازمیه و نیروهای مزدور در استان «البیضا» و دو منطقه «الصومعه» و «مسوره» به عنوان آخرین نقطه حضور این گروه ها در البیضا را بدست آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی عملیات امنیتی که او آن را پیش درآمد عملیات «فجر الحریه» توصیف کرد، اطلاعات  دقیقی از اردوگاه ها و مقرهای عناصر تکفیری و مزدوران در الصومعه و مسوره و اطلاعات یکپارچه ای در مورد نام رهبران و عناصر گروه های تکفیری و مزدوران در دو منطقه الصومعه و مسوره به ارتش و کمیته های مردمی ارائه داد.

این منبع اظهار داشت که عملیات امنیتی با تلاش نظامی و حمله ارتش و کمیته های مردمی به اماکن و استحکامات گروه های تکفیری و مزدور این مناطق در استان البیضا همچنان ادامه دارد.

نیروهای امنیتی همچنین در طول عملیات نظامی به برخی از اماکن و مخفیگاه های گروههای تکفیری و مزدور حمله کردند که نیروهای دشمن را غافلگیر کرد.

این منبع اظهار داشت که سرویس های امنیتی مقادیر زیادی اطلاعات و اسناد را در مقرها و اردوگاه های گروههای تکفیری و مزدور پیدا کردند که ارتباط و همکاری نزدیک آنها با نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن را افشا می کند.

وی خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی در این عملیات اسناد ، کمربندها و وسایل منفجره و همچنین سلاح و مهمات را کشف و ضبط کردند.

این منبع افزود: عملیات امنیتی «طلوع آزادی» تا اتمام پاکسازی مناطق الصومعه و مسوره و نیز تمام استان البیضا از عناصر تکفیری و دسترسی به همه مخفیگاه های آنها ادامه دارد و سرویس های امنیتی در حال تحقیق در مورد تعدادی از زندانیان گروه های تکفیری و مزدوران هستند و اطلاعات تکمیلی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

این منبع تاکید کرد که سرویس های امنیتی به نقش خود در حمایت از عملیات نظامی در جبهه های نبرد علیه ائتلاف متجاوز و ابزارهای آن از سوی عناصر القاعده و تکفیری ادامه می دهند و آماده هستند تا با مشت آهنین به هر کسی که امنیت و ثبات داخلی را تهدید کند،  ضربه بزنند.

  این منبع به فداکاری شهدا، مجروحان و اسیران نهادهای امنیتی و نظامی و کمیته های مردمی و استواری مردم یمن که هفتمین سالگرد انقلاب (۲۱ سپتامبر) را در برابر تجاوز و محاصره دشمن گرامی داشتند، درود فرستاد.

چند روز پیش نیروهای مسلح یمن از آزادسازی مساحتی بالغ بر ۲۷۰۰ کیلومتر مربع در جریان عملیات فجر الحریه یا «طلوع آزادی» در استان البیضاء خبر داد  این مناطق وابسته به نیروهای القاعده و تکفیری وابسته به ائتلاف متجاوز آمریکایی – سعودی است. در طی این عملیات  تعداد بی شماری از این نیروها کشته شدند.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

برچسب‌ها یمن القاعده ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن القاعده ایالات متحده آمریکا یمن القاعده ایالات متحده آمریکا تکفیری و مزدور سرویس های امنیتی استان البیضا گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۵۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان

به گزارش همشهری آنلاین ، احمد وحیدی درباره آخرین اقدامات برای تامین امنیت مرزبانان، مرزها و مقرهای نظامی اظهار کرد: دستگاه های انتظامی، نظامی و امنیتی راجع به برخی از نقاطی که باید اصلاحاتی صورت بگیرد، جلسات بررسی مختلفی برگزار کردند و نسبت به تأمین امکانات بیشتر مورد نیاز پیش بینی هایی صورت گرفت از جمله اینکه ساختمان ها باید بهبود می یافتند که پیش بینی شده و به لحاظ هماهنگی هایی که باید در سطح منطقه انجام شود، اقدامات و برنامه هایی در دستور کار قرار گرفت.

وحیدی ادامه داد: مهم ترین مشکل این است که تروریست ها از خارج مرزهای ما به کشور وارد می شوند و وقتی با نیروهای امنیتی و انتظامی برخورد می کنند بلافاصله فراری می شوند لذا در صحبت هایی که با دوستان پاکستانی داشتیم قرار شد که با هماهنگی بیشتر جلوی این کار گرفته شود.

وی گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به پاکستان گفت وگوهای بسیار خوبی با مسئولین مختلف امنیتی در سطوح مختلف انجام شد، نظرها یکی بود و هر بر ضرورت برقراری امنیت تأکید داشتند و هر دو هم نظر بودند که جریانات تروریستی که در داخل ایران و پاکستان عملیاتی را مرتکب می شوند، هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند.

وحیدی بیان کرد: توافقات بسیار خوبی هم در هماهنگی های هر چه بیشتر در برخورد با گروه های تروریستی در کنترل مرز و هم هماهنگی های اطلاعاتی بیشتر صورت گرفت که امیدواریم در عمل شاهد نتایج بسیار خوبی باشیم.

کد خبر 848360 منبع: شفقنا برچسب‌ها احمد وحیدی ایران و پاکستان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • تشریح اقدامات سال ۱۴۰۲ بسیج سازندگی استان مرکزی
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد