Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: این ربات هوشمند در درجه آزادی مختلف و انواع سطوح جوشکاری ماهرانه در شرایط سخت با کنترل خط جوش  و سرعت عمل بالا جوشکاری می‌کند.

عبدالمجید دراهکی روز یکشنبه در بازدید از مرحله تست آزمایشی ربات جوشکاری اظهار کرد: این ربات با همکاری مربیان جوش آموزش فنی و حرفه ای و استادان دانشگاه خلیج فارس بوشهر ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  سرعت عمل و دقت بالا در کنترل خط جوش با درجه آزادی ۶ درجه را از ویژگی های این ربات برشمرد و گفت: ربات هوشمند جوشکاری در صنایع ساخت ماشین آلات، جوش خطوط لوله وگاز و نفت کاربرد دارد.

دراهکی با بیان اینکه بوشهر، استان اولین‌ها است، اضافه کرد: ساخت اولین ربات جوشکاری در مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور در استان بوشهر نشان از توانایی جوانان این استان دارد.

وی اظهار کرد: جوشکاری اوربیتال۱ یکی از فرآیندهای جوشکاری لوله به لوله یا لوله به صفحه است که در آن، فرآیند جوش به صورت چرخشی انجام شده که حرکت دقیق و هدایت شده آن بویژه برای لوله‌های با قطر بالا بسیار پیچیده است و این ربات این کار را براحتی انجام می‌دهد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با بیان  اینکه آزمایش‌های مقدماتی این ربات بخوبی پشت سر گذاشته شده است و تا یک هفته دیگر ساخت آن نهایی می‌شود افزود: بی دقتی در جوشکاری در بخش‌های مختلف می‌تواند مشکلاتی جدی ایجاد کند و از استحکام و قوت محل جوشکاری بکاهد اما این ربات جوشکاری با تعیین زاویه جوش مختلف همه این مشکلات را در صنعت جوش از بین می‌برد.

برچسب‌ها بوشهر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ربات دستگاه جوشکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ربات بوشهر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ربات دستگاه جوشکاری فنی و حرفه ای ربات جوشکاری آموزش فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به میزبانی کرج برگزار شد که تیم خوزستان دربازی فینال رشته ورزشی فوتسال با نتیجه ۲ برصفر تیم مازندران را شکست داد و جام قهرمانی را برای استان به ارمغان آورد.

علی محمد غیبی و مجتبی محمدیان از تیم خوزستان با به ثمر رساندن ۶ گل به صورت مشترک آقای گل مسابقات شدند.

محمدباقر پویانفر بازیکن خوش تکنیک و خلاق تیم فوتسال اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان به عنوان بهترین بازیکن مسابقات جام شهدای مهارت شناخته شد.

علی مجمد غیبی، محمد رشیدی، رحیم محمودی، مجتبی محمدیان، حسین رضاگاه، محمدباقر پویانفر، ماشاللله حیاتیان نسب، رضا رایگان، عبدالله حاجت، تورج احمدی و احسان اکبرزاده نفرات تسکیل دهنده تیم فوتسال اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان بودند.

مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ۶ رشته فوتسال، والیبال، شنا، دارت، شطرنج و تنیس روی میز برگزار شد.

۳۶۰ ورزشکار در ۲ بخش بانوان وآقایان مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه کشور به رقابت پرداختند.

دیگر خبرها

  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • نخستین پلتفرم هیبریدی الکتریکی در جهان توسط چری ساخته شد
  • دو رکورد جدید و نخستین دستاورد تاریخی لیونل مسی
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان
  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در استان بوشهر