Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه گاردین، بیانیه روز شنبه دومین بیانیه کیم یو جونگ ، خواهر و مشاور اصلی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در دو روز اخیر بود.

وی روز جمعه پس از آنکه مون جائه این ، رئیس جمهور کره‌جنوبی خواستار اعلام رسمی پایان جنگ با کره شمالی شد، از سئول خواسته بود تا به "سیاست‌های خصمانه" خود در قبال پیونگ یانگ پایان دهد ،

جنگ - 1950 تا 53 بین دو کره با آتش بس به پایان رسید ، نه پیمان صلح و باعث شد سئول و پیونگ‌یانگ از نظر فنی بیش از نیم قرن در جنگ باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره جنوبی روز یکشنبه از این چشم انداز استقبال کرد و وزارت اتحاد دو کره اعلام کرد که انتظار می‌رود سریعاً با پیونگ یانگ وارد مذاکره شود و در عین حال بر ضرورت بازسازی ارتباط خط تلفن بین این دو کشور تاکید کرد.

تحلیلگران می‌گویند کره شمالی از تمایل مون برای مشارکت دو کره برای تحت فشار قرار دادن سئول برای متقاعد کردن دولت بایدن به کاهش تحریم‌های فلج کننده تحت رهبری آمریکا بر سر برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی یا تعلیق رزمایش‌های ترکیبی آمریکا و کره جنوبی استفاده می‌کند.

کیم یو جونگ در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی پیونگ یانگ منتشر شد ، گفت که نشست بین دو کره‌ بین کیم جونگ اون و مون حائه این تنها در شرایطی که بی طرفی و نگرش به احترام به یکدیگر تضمین شود، می‌تواند برگزار شود.

او همچنین گفت که اجلاس و همچنین بحث در مورد اعلامیه پایان جنگ می‌تواند "در تاریخ اولیه و از طریق بحث‌های سازنده" انجام شود. وی افزود: نیازی نیست که دو کره وقت خود را برای مقصر دانستن یکدیگر و درگیر شدن در جنگ لفظی تلف کنند.

خواهر اون گفت: احساس کردم جو مردم کره جنوبی که مایل به بازیابی روابط بین دو کره از بن بست و دستیابی به ثبات مسالمت آمیز در اسرع وقت هستند ، بسیار قوی است. ما نیز همین آرزو را داریم.

روز یکشنبه ، وزارت اتحاد دو کره در بیانیه‌ای در پاسخ به این اظهارات گفت: برای این گفتگوها، ابتدا باید خط ارتباط بین دو کره به سرعت ترمیم شود ، زیرا ارتباطات روان و پایدار مهم است.

خواهر اون با اشاره به انتقادات مون از شلیک موشکهای اخیر کره شمالی ، بار دیگر خواستار آن شد که کره‌جنوبی استانداردهای دوگانه نابرابر خود را کنار بگذارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کره شمالی کیم یو جونگ پیونگ یانگ بین دو کره کره شمالی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۶۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد

وزارت خارجه کره جنوبی سطح هشدار خود را در پنج سفارتخانه و کنسولگری در دنیا در پی آنچه «توطئه کره شمالی برای انجام حملات تروریستی علیه مقام‌های سئول و شهروندان کره جنوبی ساکن خارج کشور» خوانده شده، افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی اعلام کرد اخیرا نشانه‌های متعددی یافته مبنی بر اینکه کره شمالی در حال آماده سازی برای حملات «تروریستی» علیه کارمندان سفارت یا شهروندان کره جنوبی در چند کشور از جمله چین، جنوب شرق آسیا و غرب آسیاست.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، پنج مکان از جمله سفارتخانه‌های کره جنوبی در کامبوج، لائوس و ویتنام به همراه کنسولگری‌های این کشور در ولادیووستوک در روسیه و «شنیانگ» در چین به عنوان اهداف احتمالی مشخص شده‌اند.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کره شمالی مامورانی را به این کشورها اعزام کرده تا نظارت بر سفارت‌های کره جنوبی را گسترش دهند و همچنین در فعالیت‌های خاصی مانند جست‌وجوی شهروندان کره جنوبی به عنوان اهداف بالقوه تروریستی شرکت می‌کند.»

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که سطح هشدار تروریسم در پنج سفارتخانه و کنسولگری از «توجه» به «هشدار» افزایش یافته است، که دومین سطح بالا در سیستم چهار سطحی کره جنوبی است که نشان می‌دهد احتمال افزایش یک حمله وجود دارد.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی آمده که مرکز ملی مبارزه با تروریسم کره جنوبی روز پنجشنبه جلسه‌ای را برای بحث درباره راهبردهایی با هدف حفاظت از اماکن دیپلماتیک و پرسنل این کشور تشکیل داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) چرا همه عاشق آهنگی درباره کیم جونگ اون شده‌اند؟
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • ناتو برای درگیری با روسیه آماده می شود؟ | پشت پرده رزمایش‌های ۴ماهه مدافع استوار
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)