Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل پتروشیمی کارون از ثبت رکورد تازه تولید در خط تولید MDI‏ و افزایش تولید ۱۷.۱ درصدی نسبت به رکورد پیشین و در عین حال افزایش ۶ درصدی فروش پیش‌پلمیرهای MDI-base‏ کارون طی نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا به نقل از شرکت پتروشیمی کارون، علیرضا صدیقی‌زاده با بیان اینکه خط MDI‏ که از سوی کارشناسان و متخصصان ایرانی تکمیل و راه‌اندازی شده، اکنون به رکورد بی‌نظیر ۳ هزار و ۲۵۰ تن در تولید دست یافته که ۴۷۵ تن بیشتر از رکورد ثبت‌شده پیشین در شهریورماه ۱۳۹۹ است، گفت: این خط شهریورماه امسال، با افزایش قابل توجه مقدار تولید، به ظرفیت اسمی خود نزدیک شد که این مقدار تولید از سه سال پیش که این خط راه‌اندازی شده، سابقه نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی رکورد تولید در کارخانه‌ای صنعتی شکسته می‌شود، باید زنجیره‌ای از عوامل، زیرسیستم‌ها و پارامترهای مختلف و مرتبط، با هم به خوبی در کنار یکدیگر کار کنند تا این موضوع شکل بگیرد. مدیریت تأمین زنجیره خوراک، تأمین قطعات یدکی و مصرفی، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب، همراهی دانش و تلاش منابع انسانی، رعایت اصول ایمنی و بسیاری عوامل دیگر باید همچون یک سمفونی هماهنگ، دقیق و کامل نقش ایفا کنند، تا رکورد در تولید شکسته شود.

مدیرعامل پتروشیمی کارون تصریح کرد: افزایش تناژ تولید این امکان را به واحد بازاریابی و فروش می‌دهد تا افزون بر فروش محصول MDI، در بازاریابی و بازارسازی محصولاتی که دارای ارزش افزوده بیشتر و کاربردهای خاص‌تری در صنعت پلی یورتان هستند، ابتکار عمل به خرج دهد.

صدیقی‌زاده افزود: با توجه به تداوم و پایداری تولید MDI‏ به تولید پیش‌پلیمرهای MDI-base‏ پرداختیم و با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی ظرفیت تولید این گریدها و برنامه‌ریزی برای عرضه بورسی این گریدها، اکنون که ۶ ماه از سال گذشته است در جایگاهی هستیم که سهم این محصولات جدید از کل فروش پتروشیمی کارون به ۱۰ درصد رسیده و این در حالی است که در سال ۹۹ این سهم حدود ۴ درصد بوده است.

وی تأکید کرد: اهمیت افزایش سهم فروش گریدهای MDI، ارزش افزوده و سودآوری بیشتر آنهاست و افزایش فروش آنها به معنای دور شدن بیشتر از خام‌فروشی است.

مدیرعامل پتروشیمی کارون یادآور شد: ارزیابی‌های ما در حوزه تأمین مواد اولیه مورد نیاز مصرف‌کنندگان مشابه که پیش از این از بازارهای خارجی و با مشکلات مختلف تأمین می‌شد بالغ بر ۱۵ میلیون دلار بوده است و اگر این تولید محقق نمی‌شد، این مبلغ باید از کشور خارج می‌شد.

صدیقی‌زاده اظهار کرد: به ازای هر درصد افزایش تولید در صنایع بالادستی مثل پتروشیمی کارون، ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش تولید را در صنایع پایین دست خواهیم داشت و به همین مقدار وابستگی آنها به واردات مواد خارجی کاسته می‌شود.

گفتنی است، صنعت خودرو، صنایع مبلمان و ساختمان از مهم‌ترین صنایع پایین‌دست پتروشیمی کارون هستند و با تلاش‌های انجام‌شده، این پتروشیمی تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنعت پلی‌یورتان، به‌خصوص در زمینه گریدهای تخصصی MDI- ‎base‏ را به‌عهده دارد.

برچسب هاارز پتروشیمی پتروشیمی کارون

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ارز پتروشیمی پتروشیمی کارون آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو پتروشیمی کارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۶۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد

فروش سینمای ایران از اول تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به بیش از ۴۴ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان رسید و سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت رکورد تازه‌ای به ثبت رساند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، روز‌های پنجشنبه، ششم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۱ میلیارد تومان و جمعه هفتم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۳ میلیارد تومان، پرفروش‌ترین روز‌های سینمایی هفته گذشته بودند که این ارقام خبر از ثبت رکوردی تازه برای فروش روزانه سینمای ایران می‌دهند.

همچنین سه‌شنبه چهارم اردیبهشت با ۱۹۰ هزار و ۶۰۸ نفر، بیشترین تعداد بیننده هفته گذشته را داشت.

فیلم‌های سینمایی «مست عشق» با فروش بیش از ۱۵ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان، «تمساح خونی» با فروش بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از ۹ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان، «بی‌بدن» با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۹۲۷ میلیون تومان، «آسمان غرب» با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۲ میلیون تومان و «ایلیا جستجوی قهرمان» با فروش بیش از یک میلیارد و ۴۲ میلیون تومان به ترتیب، فروش‌های میلیاردی و رتبه‌های اول تا ششم جدول فروش هفته گذشته را به خود اختصاص دادند.

 

فیلم‌های سینمایی «آپاراتچی» با فروش بیش از ۴۹۵ میلیون تومان، «نوروز» با فروش بیش از ۳۳۱ میلیون تومان، «پرویزخان» با فروش بیش از ۸۶ میلیون تومان و «روشن» با فروش بیش از ۵ میلیون تومان در رتبه‌های هفتم تا دهم جدول فروش هفته اول اردیبهشت قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان