Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از ۳۱ شهریور تا سوم مهرماه سال جاری نمایشگاه مد و لباس عاشورایی در فرهنگستان هنر برگزار شد.

در این نمایشگاه مریم پور شهابی، رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درباره این رویداد فرهنگی گفت: همانطور که ملاحظه می‌فرمایید اینجا محل برگزاری نمایشگاه مد و لباس عاشورایی کشور است که به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از برگزاری این نمایشگاه تعظیم شعائر دینی و نمایش فرهنگ عاشورا در قالب لباس عاشورایی به مردم عزیز کشورمان است. این نمایشگاه ششمین نمایشگاهی هست که برپا شده است.

وی ادامه داد: ما فراخوانی در کل کشور در زمینه حضور در نمایشگاه مد و لباس عاشورایی منتشرکردیم. استقبال خیلی خوبی از سوی طراحان شد. آثاری که به نمایشگاه ارائه دادند در شان فرهنگ و هویت ایرانی است. ما از طریق این نمایشگاه پوشش ایرانی اسلامی را به مردم عزیز کشورمان معرفی کردیم. این نقش‌ها المان‌های عاشورایی است که در لباس‌ها پیاده سازی شده است.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به نحوه خرید از آثار عرضه شده در نمایشگاه مد و لباس عاشورایی بیان کرد: لباس‌های عرضه شده در نمایشگاه مد و لباس عاشورایی کشور از جمله لباس‌هایی هستند که برای آن ایده پردازی شده است. نشستی با تولیدکنندگان در مرداد ماه برگزار کردیم. از آن‌ها خواستیم این‌ها را نگاه کنند. تولیدکنندگان از نمایشگاه مد و لباس عاشورایی استقبال خوبی نکردند. امسال به دلیل بیماری کرونا زیاد تبلیغات نکردیم در سال‌های آتی می‌توانیم نمایشگاه را گسترش بدهیم و به مردم عزیز معرفی کنیم.

پورشهابی ادامه داد: فعلا تولید کنندگانی که از نمایشگاه مد و لباس عاشورایی بازدید کردند با کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در زمینه تولید این آثار هیچ قرار دادی نبستند و تنها تعدادی از آن‌ها از نمایشگاه بازدید کردند.

همچنین الهام دادگر، طراح لباس در این زمینه نقد‌هایی داشت و بیان کرد: تعدادی از افرادی که لباس هایشان را به کارگروه مد و لباس عاشورایی ارسال کردند قبلا از خیاطان کشور بودند که عده‌ای تولید آن‌ها را پسندیده بودند و اثرشان را برای شرکت در این نمایشگاه ارسال کردند و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. آنها اسمشان را طراح لباس گذاشتند. مطالب زیادی است که باید برای طراح لباس شدن فرابگیرند اما این افراد از هیچ یک از این مسائل بهره نبرده بودند.

وی اظهارکرد : افراد المان‌ها را مستقیم در لباس‌های عرضه شده در نمایشگاه مد و لباس عاشورایی استفاده کرده بودند در صورتی که باید به گونه‌ای پنهان این المان‌ها در لباس به کارمی رفت. این لباس‌ها را نمی‌توان در جامعه پوشید. در نمایشگاه چند مورد داشتیم که می‌تواند به تولید انبوه برسد.

وی افزود: در برخی لباس‌ها اسامی متبرکه ائمه اطهار آمده است که درست نیست. یک تولید کننده برای اینکه به فروش برسد نمی‌تواند این المان‌ها را در لباسی که عرضه می‌کند به کار ببرد از این رو باید طراح لباس به نوع پارچه‌ای که به کار می‌برد و نوع ایده پردازی هایشان توجه کند. در بین کار‌ها برخی لباس‌ها کاملا چروک بود که جنس نامرغوب پارچه را نشان می‌دهد. طراحی لباس بدین معنا نیست که یک شکل عجیب و غریب را برای لباس طراحی کنند باید به شکل بسیار ظریف و متین استفاده کنیم مگر اینکه لباس‌هایی باشد که در نمایشگاه‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مد و لباس وزارت ارشاد کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور نمایشگاه مد و لباس عاشورایی طراح لباس المان ها لباس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دکتر سنگری ، پژوهشگر عاشورایی در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسئول ستاد نکوداشت علما و مفاخر شهرستان دزفول گفت: در راستای تجلیل از مفاخر و بزرگان این شهرستان و معرفی آنها به نسل جوان، آئین نکوداشت ادیب دزفول برگزار می‌شود.

حجت الاسلام زارع افزود: در این مراسم از پژوهشگر و سنگربان ادبیات عاشورایی دکتر محمد رضا سنگری با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم امشب ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در حسینیه عاشقان ثار الله شهرستان دزفول برگزار می‌شود.

دکتر محمد رضا سنگری  از پژوهشگران فعال در موضوع فرهنگ و مکتب عاشورا هستند و دارای دکتری زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران بوده و مولف آثاری نظیر سوگ سرخ، سرچشمه امید، در قلمرو راز، نافله باغ، ادبیات معاصر، جاده سجاده و روزنه‌ای به دنیای نوجوانی است.

وی همچنین در تألیف ۳۰ جلد کتاب درسی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و کتاب‌های راهنمای معلم مشارکت داشته است.

 

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • تجلیل از دکتر سنگری ، پژوهشگر عاشورایی در دزفول
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴