Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: با تلاش های انجام شده، تعداد واحدهای مشکل دار استان از ۳۳ واحد در سال ۱۳۹۹ به ۱۶ واحد در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته و خوشبختانه به چرخه ی تولید بازگشته اند.

حبیب الله خجسته پور ۴ مهر ماه در جلسه کمیسیون کارگری استان با گرامیداشت یاد و خاطره ی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اربعین حسینی و با تسلیت ارتحال علامه حسن زاده آملی اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات مفید انجام شده توسط دستگاه های مسئول ، شاهد کاهش تعداد واحدهای مشکل دار استان هستیم که این خبر خوبی برای مردم استان سمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با تلاش‌های انجام شده تعداد واحدهای مشکل‌دار استان از ۳۳ واحد در سال ۱۳۹۹ به ۱۶ واحد در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته و به چرخه‌ی تولید بازگشته‌اند که این امر نشان می‌دهد تمامی مسئولان و دستگاه های مرتبط پای کار بوده و تلاش کرده‌ااند.‌

وی با بیان اینکه در طی یکسال گذشته بالغ بر ۵۰ درصد از واحدهای مشکل دار استان رفع مشکل شده اند ، تصریح کرد: در 6ماهه‌ی نخست سال ۱۴۰۰ تعداد ۸ واحد صنعتی و تولیدی استان دچار مشکل شده که لازم است برای رفع مشکلات این واحدها اقدام کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: با تلاش تمامی مسئولان و همراهی صنعتگران و تولید کنندگان استان تعداد واحدهای استانی که به کارگران خود حقوق معوقه داشتند از ۲۹ واحد به ۲۱ واحد کاهش یافته است.‌

وی گفت: خوشبختانه با همراهی تمامی واحدها و دستگاه‌های ذی ربط ، معوقات حقوقی کارگران از ۸۷ ماه به ۷۲ ماه کاهش یافته است.

خجسته پور با تاکید بر اینکه بی تردید در سطح استان، مشکلات کارگری وجود دارد ، اما کاهش میزان مشکلات ، نشان دهنده‌ی تلاش تمامی دست اندرکاران است ، گفت: در تحلیل و ریشه یابی مشکلات جامعه ی کارگری استان، دو نکته قابل بررسی است نخست آنکه رفع برخی از این مشکلات فرا استانی و خارج از اراده و توان مسئولان استان است که ریشه در تحریم ، رکود بازار مصرف و ... دارد ،اما بخش دیگر این مشکلات نظیر مسایل مالیاتی ، بیمه ای و ... در داخل استان قابل حل بوده که لازم است اداره ی کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نسبت به احصاء آن و ارائه راهکارهای رفع این مشکلات اقدام نماید.

معاون استاندار سمنان گفت: با نگاهی به مصوبات و نتایج برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، می توان دریافت که تلاش تمامی مسئولان در این ستاد رفع مشکلات و کمبودهای اعتباری و نقدینگی موسسات و مجموعه های صنعتی و تولیدی است که تا کنون نتایج مثبت و قابل توجهی را نیز در پی داشته است، اما آنچه در حال حاضر دارای اهمیت است ، شناسایی و معرفی واحدهای دارای مشکل به این ستاد بمنظور رفع مصائب و مشکلات آنهاست.‌

وی گفت: با توجه به انتشار برخی اخبار از بروز مشکلات در یکی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان دامغان، لازم است تا هر چه سریع تر نسبت به طرح معضلات این واحد در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اقدام و با اختصاص تسهیلات لازم ، مشکلات این مجموعه را برطرف کرد.

خجسته پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سراسر کشور و در طی شبانه روز ، سوانح و حوادث مختلفی در واحدهای تولیدی و .. رخ می دهد که برخی از این حوادث با انعکاس خبری گسترده همراه می باشد که بعنوان مثال می توان به حوادث معدنی اشاره کرد ،فلذا باید تلاش کرد تا با انجام اقدامات لازم و پیشگیری از حوادث این سوانح را کاهش داده و به صفر رساند .‌

خجسته پور تاکید کرد سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان پیش از صدور مجوز بهره برداری از معادن نسبت به تامین ایمنی و توان بهره برداران در خصوص حفظ سلامت کارگران و پیشگیری از بروز مشکلات اطمینان حاصل نموده و سپس اقدام به صدور مجوز بهره برداری نماید.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار با ذکر اینکه بدون شک ، ایمنی اولویت اصلی در هر گونه اقدام است گفت: معادن دارای مشکل و حادثه خیز استان شناسایی و اقدامات لازم به منظور تامین ایمنی و سلامت کارگران در اینگونه اماکن به انجام رسد.

رئیس کمیسیون دانشجویی استان تصریح کرد: نکته ی قابل توجه و الزام آور، برخورد جدی با خاطیان و مسببان بروز مشکلات و حوادث در مراکز معدنی ، صنعتی ، تولیدی و .. است و لذا می بایست با کسانی که با سهل انگاری موجب بروز حوادث و سوانح می شوند برخورد جدی و قانونی صورت گرفته و گزارش این اقدامات اطلاع رسانی گردد.‌

وی در پایان اظهار اظهار کرد: یکی از مشکلات و نواقص موجود در امور نظارتی و فنی مرتبط با معادن ، وابستگی حقوقی و مالی مسئولان فنی و ارزیاب هاست که پیشنهاد می شود ، حقوق و امور مالی و معیشتی این افراد از سوی دولت و خارج از مجموعه‌ی تحت نظارت این افراد پرداخت شده تا از هر گونه چشم‌پوشی یا موارد خطر آفرین احتمالی جلوگیری شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی معدن حوادث معدنی واحد های مشکل دار معاون سیاسی استاندار سمنان استان سمنان واحدهای مشکل دار استان تعداد واحدهای اجتماعی استان واحد در سال کاهش یافته خجسته پور دار سمنان ی تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    یازدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به رياست جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

در این جلسه مشکلات ۸ واحد تولیدی مرتبط با راه و شهرسازی، منابع طبیعی و بانک‌های عامل مورد بررسی قرار گرفت.

 برای حل مشکلات این واحدها    مصوباتی به تصویب اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان رسید.

 

 

دیگر خبرها

  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد
  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد + فیلم
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی، ارتقا یافته است
  • تصادف کامیون و تیبا در محور گرمسار به سرخه ۶ مصدوم داشت
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان