Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران شرایط برگزاری راهپیمایی اربعین در تهران با عنوان جاماندگان اربعین را تشریح کرد و گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ مصوبه ای در مورد برگزاری مراسم صادر نکرده است و مجوزی صادر نشده؛ ولی مراسم راهپیمایی با تجمع در یک جا متفاوت است؛ لذا با شروطی این راهپیمایی برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: گزارش‌های ارائه شده در جلسه امروز نشان می‌دهد که پس از ۹ هفته متوالی افزایش آمارهای کرونا خوشبختانه شاهد چهار هفته روند کاهشی آمارهای کرونا هستیم؛ اما بی تردید هیچ زمانی نباید بگوییم که به شرایط پایدار رسیده ایم؛ لذا باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری و استفاده از ماسک در دستور کار قرار گیرد تا وارد پیک‌های بعدی نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تزریق ۹ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۹۵۱ دُز واکسن در استان تهران تصریح کرد: از این تعداد شش میلیون و ۶۲۱ هزار و ۵۶۱ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۷۳۱ هزار دُز نوبت اول و دوم را دریافت کرده‌اند. بی تردید حفظ ۵۰۶ پایگاه تزریق واکسن در استان تهران از اهمیت بسزایی برخوردار است تا بتوانیم روند واکسیناسیون را افزایش دهیم و باید از همه ظرفیت ها برای این امر بهره بگیریم.

استاندار تهران ادامه داد: در بحث واکسیناسیون رابطه معناداری میان کاهش ابتلا، مرگ و میر و کوتاه کردن زمان ابتلا با تزریق واکسن وجود دارد. لذا باید مشوق هایی را برای مردم در جهت تزریق واکسن ایجاد کنیم. در همین راستا به ستاد ملی کرونا پیشنهاد می دهیم که افرادی می توانند به سفر بروند که کارت واکسن دارند. یعنی به جای مجوزهای قبلی که توسط راهور و فرمانداری ها صادر می شد برای ترددهای بین استانی کارت های واکسن رویت شود. همچنین ارائه خدمات در استخرهای روباز، تالارها و حتی ورود به پاساژهای خرید نیز به عنوان طرح تشویقی برای افرادی که  کارت واکسن دارند امکانپذیر باشد.

استاندار تهران تاکید کرد: باید واکسیناسیون روستاهای استان تهران نیز به صورت حداکثری در دستور کار قرار بگیرد و در این مسیر هر کمبودی که وجود داشته باشد باید فرمانداران شهرستان های استان تهران کمک های لازم را انجام دهند. در حال حاضر سه شهرستان استان تهران از میانگین استانی در تزریق واکسن دُز اول گروه های هدف عقب تر هستند. شهرستان قرچک با ۵۰.۲ درصد، ورامین با ۵۴.۱ درصد و پاکدشت با ۵۹.۴ درصد از سایر شهرستان‌ها که بالای ۶۰ درصد هستند عقب افتاده اند که باید دلایل آن رصد و احصا شود.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره برگزاری راهپیمایی اربعین در تهران که با عنوان راهپیمایی جاماندگان از آن یاد می شود، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ مصوبه ای در مورد برگزاری مراسم صادر نکرده است و مجوزی صادر نشده ولی مراسم راهپیمایی با تجمع در یک جا متفاوت است؛ لذا با شروطی این راهپیمایی برگزار می شود. نخست آنکه فرمانداران قرچک، ورامین، پیشوا و پاکدشت نباید هیچ وسیله حمل و نقل عمومی کار جابجایی جمعیت از این شهرستان ها به شهر ری را انجام دهند و فرمانداران باید به همراه نیروی انتظامی در این خصوص رصد و مراقبت کاملی داشته باشند. بی تردید هیچ اجتماعی در مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: قرار نیست جمعیتی از جایی به جای دیگر منتقل شود و هیچ وسیله حمل و نقل عمومی مجاز به انتقال جمعیت نیست. در هیچ کجا سخنرانی انجام نخواهد شد و مراسمی که موجب تجمع شود نخواهیم داشت. ما نیت کرده ایم حال که از حضور در کربلا برای مراسم اربعین محروم شده ایم به عنوان جامانده ۱۰۰ تا ۶۰۰ متر راهپیمایی داشته باشیم. این حرکت از میدان امام حسین بدون توقف، با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری و الزام استفاده از ماسک انجام خواهد شد. همچنین هیچ تبلیغی برای راهپیمایی نباید صورت بگیرد. در این راستا ناجا و پلیس راهور باید همکاری لازم را داشته باشند. شرایط ناپایدار و لغزنده است و برای شرایط فعلی زحمت و تلاش شبانه روزی صورت گرفته، نباید شرایطی پیش بیاید که خدایی نکرده بعدا گفته شود مراسمی ما را وارد پیک جدیدی کرده است.

وی تاکید کرد: نسبت به هفته گذشته ۱۲.۴ درصد در مراجعین سرپایی، ۱۴.۸ درصد، در بستری ها ۴.۸ درصد در بستری های ویژه، ۱۸.۹ درصد در فوتی ها شاهد کاهش بوده ایم.

بندپی تاکید کرد: با توجه به افزایش تعداد مراکز تزریق واکسن انتظار داشتیم که روزانه بیش از ۵۰۰ هزار دز تزریق واکسن داشته باشیم اما در حال حاضر خروجی ما ۲۴۰ تا ۲۶۰ هزار دُز در روز است. لذا نیاز است که با در نظر گرفتن مشوق هایی مردم را برای تزریق واکسن مجاب کنیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استاندار تهران تزریق واکسن استان تهران واکسن د

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی/ برگزاری دو مانور انتخاباتی

 

محسن اسلامی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح روز ۲۱ اردیبهشت، اظهار کرد: این انتخابات در ۲۲ حوزه، ۱۵ استان، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری برگزار می شود و ۹۰ نامزد برای ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند. این انتخابات در ۸ حوزه به صورت الکترونیکی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: بازه زمانی تبلیغات داوطلبان از روز ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و در ساعت ۸ صبح روز ۲۰ اردیبهشت تمام می شود. به ستادهای انتخابات استان ها تاکید کرده ایم که میادین شهری برای تبلیغات آماده شوند. فضای مجازی هم برای تبلیغات فراهم شده است. دستورالعملی برای تبلیغات در نظر گرفته شده که مبنای کار تبلیغات است. به ستادهای انتخاباتی داوطلبان تاکید کرده ایم که حتما براساس همین دستورالعمل برای تبلیغات اقدام کرده و به هواداران خود توصیه کنند که مبنای قانون، تبلیغات کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری دو مانور انتخاباتی، گفت: مانور شبیه سازی شعب اخذ رأی و راه اندازی شعب و تست دستگاه های احراز هویت و صندوق های رای برگزار شده و اشکالات و نواقص احتمالی مورد بررسی قرار گرفته است. این مانورها با حضور اعضای هیات های نظارت و ناظرین شورای نگهبان برگزار شده است. روز یکشنبه هم در استان تهران صندوق های الکترونیکی را زیر بار می بریم و شبیه سازی انتخابات الکترونیک را اجرا می کنیم. از سویی آموزش عوامل اجرایی انتخابات هم انجام شده و ما آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را داریم.

اسلامی خاطرنشان کرد: با معاونین سیاسی و انتخابات و معاونین امنیتی ۱۵ استان که انتخابات مرحله دوم در آن استان ها برگزار می شود، جلسه داشته ایم و موارد لازم برای برگزاری انتخابات را بررسی و هماهنگ کرده ایم. به آنها تاکید کردیم که حتما با داوطلبان نشست داشته باشند و مورادی که لازم است را به اطلاع داوطلبان رسانده و آنها را توجیه کنند.


وی در ادامه گفت: ۱۱هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای داریم که ۶۵ درصد آن مربوط به انتخابات الکترونیکی است. تاکید داریم که در ۸ حوزه انتخابیه که انتخابات الکترونیکی است، آموزش های لازم به مردم داده شود. مردم هم می توانند سوابق داوطلبان را از طریق سامانه "انتخاب ایران" که در اینترنت موجود است، بررسی کنند.

اسلامی درباره واجدین شرایط رای اظهار کرد: کسانی که در مرحله اول رای نداده باشند، می توانند در هر حوزه ای رای دهند. کسانی که در مرحله اول در یک حوزه انتخابیه رای داده باشند، فقط در همان حوزه می توانند در مرحله دوم رای بدهند. متولدین ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ به قبل می توانند در این انتخابات شرکت کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور درباره چگونگی رای دادن در انتخابات الکترونیکی، گفت: فرد با یکی از اصل مدارک کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه یا کارت پایان خدمت وارد شعبه می شود. در ابتدا احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام شده و اگر فرد واجد شرایط رای دادن باشد، به او کارت تعرفه داده می شود. رای دهنده، کارت تعرفه را بر روی مکانی که روی صندوق الکترونیکی است، قرار می دهد و وقتی صندوق اجازه رای دادن را داد، لیست اسامی و کد و تصاویر داوطلبان در اختیار فرد رای دهنده قرار می گیرد و و فرد کد داوطلبان را در محل مشخص شده به صورت دستی وارد کرده و رای خود را می دهد. در این انتخابات دیگر تعرفه رای کاغذی وجود ندارد و تعرفه ای هم داخل صندوق انداخته نمی شود. بعد از اینکه فرد رای خود را داد، کارت تعرفه را برمی گرداند و مدرک شناسایی خود را پس می گیرد.

اسلامی در پایان با بیان اینکه در حوزه های الکترونیک تلاش می شود با تایید هیات نظارت، نتایج در اسرع وقت اعلام گردد، گفت: البته فرایندهای اعتراض و شکایت در هیات های اجرایی و نظارت هم پیش بینی شده و طبق قانون انجام می شود.

دیگر خبرها

  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی | چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی/ برگزاری دو مانور انتخاباتی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است